به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۳۵۰۲۶

نه سیدمحمد خاتمی کاندیدا می‌شود نه ظریف

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری ظریف از سوی اصلاح‌طلبان جزو بحث‌هایی نیست که بتوان به عنوان اخبار قطعی روی آن تکیه کرد.  
دست‌های سیدمحمد خاتمی! (رسانه‌ها از انتشار تصاویر چهره رییس‌جمهور سابق ممنوع هستند)
دست‌های سیدمحمد خاتمی! (رسانه‌ها از انتشار تصاویر چهره رییس‌جمهور سابق ممنوع هستند)
به گزارش خبرگزاری برنا، حسین نورانی‌نژاد در این باره که بسیاری به ویژه اصولگرایان، محمدجواد ظریف را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، گفت: این گمانه‌زنی‌ها اتفاقی طبیعی است که در آستانه هر انتخاباتی شکل می‌گیرد، بدین گونه که برخی گمانه‌زنی می‌کنند و گمانه‌زنی‌های خود را به عنوان خبر، منتشر می‌کنند یا بخشی نیز جنگ روانی یک جریان علیه جریان دیگر در قالب خبرسازی است تا از آن فیدبک دریافت کند یا ممکن است یک جریان برای جریان مقابل کاندیدا تراشی کند یا اینکه تلاش می‌کند، کاندیدایی را بسوزاند. او افزود: این گمانه‌زنی‌ها جزو بحث‌هایی نیست که بتوان به عنوان اخبار قطعی روی آن تکیه کرد بلکه بیشتر از منظر گمانه‌زنی، شایعات و بحث‌های جنگ روانی در آستانه انتخابات باید به آن‌ها نگاه کرد.

این عضو حزب اتحاد ملت درباره دغدغه اصلاح‌طلبان مبنی بر رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و اینکه آیا امکان گفتگوی دو طرف وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: درباره گفتگوی اصلاح طلبان و شورای نگهبان باید گفت اگر شورای نگهبان، مبنای قانونیِ مشخص و شفافی داشت دیگر نباید طرف گفتگو باشد مگراینکه شورای نگهبان را به عنوان یک جریان و یا یک طرف ماجرا در نظر بگیریم که باید با آن گفتگو کنیم، بدین گونه که چند قدم، شورای نگهبان کوتاه بیاید یا طرف دیگر. نورانی‎نژاد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان طرفدار مذاکره بین همه جریانات سیاسی با یکدیگر هستند که یقینا باید انجام شود، افزود: جامعه تصوری که از شورای نگهبان دارد این است که آن را یک جریان سیاسی می‌داند اما نباید به این تصور رسمیت داد، بلکه باید هشدار بیشتری در این باره داد که این شائبه وجود دارد و باید رفتارها به گونه‌ای اصلاح شود که این شائبه‌ها رفع شود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره کاندیداهای مطرح و اینکه آیا اصلاح‌طلبان در میان خود یک چهره برجسته جدید و یا چهره جوان دارند؟ و اینکه تا چه حد در این باره شخصیت‌سازی صورت گرفته است؟ بیان کرد:  بنده با این بحث که شخصیت‌سازی در حوزه جوانان در میان اصلاح‌طلبان صورت نگرفته، موافقم. چراکه یکی از کم کاری‌های آنها، این است که نتوانستند و یا تلاش نکردند تا از نسل دوم و سوم خودشان، نیروهای برجسته‌ای را تربیت کنند. بدشانسی این دو نسل، این است که در دوره‌ای که باید کسب تجربه پیدا کرده و رشد می‌کردند در دوران احمدی‌نژاد، ۸ سال زندگی‌شان تحت تاثیر یک سویه‌نگری‌های دولت، از بین رفت که پس از آن دوران هم باز به جوانان فرصتی داده نشد و فضا برای کسب تجربه، مهیا نشد. در واقع خود اصلاح‌طلبان درباره جوانان غفلت کرده و می‌کنند؛ همین موضوع از جمله مسائلی است که موجب می‌شود ایده‌های جدید بسیار دشوار عبور کند چراکه برخی نگاه‌ها به سبک خاصی از سیاست‌ورزی، عادت دارند. او ادامه داد: بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلب ممکن است بسیاری از جوانان بااستعداد جریان خود را نشناسند و یا اطلاعی نداشته باشند که چنین سرمایه‌ای دارند؛ برای جوانان هم فرصتی رخ نداده که بتوانند خودشان را اثبات کنند و از هر روزنه‎ای تلاش کردند خودشان را بشناسانند. واقعیت این است که فضای گسترده‎ای به روی جوانان باز نبوده تا بتوانند کار خاصی کنند از این رو ما با این مسئله، مواجهیم.

نورانی‌نژاد تاکید کرد: در حوزه سیاست‌ورزی، اگر فضا برای جوانترها باز نشود مدلهای سیاست‌ورزی همان مدل‌های چندین بار تکرار شده، خواهد بود البته در حوزه سیاست‌ورزی، تغییر و تحولاتی صورت گرفته؛ جوانان اصلاح طلب، موقعیت‌های تاثیرگذارتری نسبت به گذشته دارند اما در حوزه اجرایی، این تاثیرگذاری کمتر است. البته حوزه سیاست ورزی در مقابل حوزه اجرایی، وضعیتش بهتر است. نورانی‌نژاد درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه با خاتمی درباره حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مذاکره‌ای شده یا خیر؟ اشاره کرد: در این باره چیزی نشنیده‌ام؛ شخص آقای خاتمی پاسخ این گمانه‌زنی‌ها را قبلا داده‌اند و در قالب یک ویدیویی گفتند که قصد بازگشت به قدرت را ندارند.
برچسب ها: سید محمد خاتمی

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۷:۴۹
بهترین بخش این خبر همان کپشن عکس است که : دست‌های سیدمحمد خاتمی! (رسانه‌ها از انتشار تصاویر چهره رییس‌جمهور سابق ممنوع هستند)!!!!!!!!!!!!!!!! خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!! وقتی رییس‌جمهور سابق ممنوع التصویر باشد وای بحال من شهروند عادی! ای خدا! (369608)
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۹:۴۸
ای کاش شورای نگهبان هر کاندیدایی را که اصلاح طلبان معرفی میکردند تایید میکرد تا معلوم شود عیارشان چند است (369610)
.
Portugal
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۹:۵۷
هم ظريف و هم خاتمي و هم بقيه دوستان ميدانند که چه دسته گلي به آب داده اند. لذا نه فقط در انتخابات آينده بلکه در هيچ انتخاباتي راي ندارند. (369612)
ناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۲۰:۱۲
بزرگترین اشتباه اصلاحات اعتماد به کاندیدای اصولگرا و اجاره ای است (369614)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۲۲:۴۵
واقعا وقتی تیتر سایتهای خبری اعم از اصولگرا و اصلاح طلب رو میخونم ، گاهی واقعا از تعجب شاخ در میارم...یعنی شماها تو این جامعه زندگی میکنید...فکر میکنید برای مردم مهمه کی میاد و کی نمیاد...؟؟؟؟!!!!! (369617)