به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۳۵۳۴۱

نگرانی از دخالت در انتخابات آمریکا

نگرانی از دخالت در انتخابات آمریکا
گروه بین الملل: مشاوران امنیتی آمریکا می‌گویند روسیه قصد دارد، مانند انتخابات ۲۰۱۶، امسال نیز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کند. مایکروسافت می‌گوید که تاکنون چندین حمله سایبری  را خنثی کرده است.رابرت اوبراین، مشاور امنیتی کاخ سفید گفته که ایالات متحده اجازه نمی‌دهد کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که سوم نوامبر برگزار می‌شود، مداخله کنند.او به همتای روسی خود نیکلای پاتروشف گفت: هر کشوری که بخواهد در روند انتخابات ماه نوامبر مداخله کند، با عواقبی سخت روبرو خواهد شد.
اوبراین در حاشیه اجلاس ویژه مسائل امنیت ملی آمریکا گفت روس‌ها به او گفته‌اند که قصد مداخله در انتخابات آمریکا را ندارند.اوبراین گفت که روسیه به دنبال مداخلاتش در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اقدامات تحریمی روبرو شد که باید درسی برای سایر کشورها باشد. او در عین حال اشاره کرد که از هم‌اکنون علایمی از مداخله برخی کشورها مانند روسیه و چین و ایران دیده می‌شود.
اوبراین تصریح کرد: «انتخابات آزاد و منصفانه سنگ‌ بنای دموکراسی است و ما به نهادهای خارجی و دولت‌های بیگانه اجازه مداخله در این امر را نمی‌دهیم».
مقام‌های امنیتی ترامپ توجه خود را بر چین متمرکز کرده و عقیده دارند که این کشور خطری بالقوه برای انتخابات آینده آمریکا است، اما به اعتقاد آنها نیات چین بیشتر در راستای جاسوسی است، در حالیکه روسیه خواهان تأثیر گذاشتن بر روند انتخابات است.سندی که در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا تهیه شده است، نشان می‌دهد که روسیه برای پیروز شدن ترامپ بر رقیب دموکرات‌اش هیلاری کلینتون به شکل مستقیم در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است.به نظر کارشناسان امنیتی در حال حاضر روسیه تلاش خود را به شکست جو بایدن معطوف کرده است.
ماه گذشته مایکروسافت سندی منتشر کرد که نشان می‌دهد همان نهاد اطلاعاتی نظامی که حساب کاربری دموکرات‌ها را در سال ۲۰۱۶ هک کرده بود، امسال نیز به تلاش‌هایی مشابه دست می‌زند تا به حساب کاربری بیش از ۲۰۰ سازمان و حزب و گروه سیاسی نفوذ کند.

 
برچسب ها: انتخابات آمریکا