به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۳۵۳۸۶

پرسپولیسی‌ها در آستانه رسیدن به جام آسیایی

پرسپولیسی‌ها در آستانه رسیدن به جام آسیایی
گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس برای سومین بار در چهارسال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و حالا باید حدود دوماه منتظر بماند تا تکلیف رقیبش در این دیدار مهم مشخص شود.قطعا فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا را باید جزو عجیب ترین دوره های این مسابقات به حساب آورد؛ آن هم نه به خاطر کرونا بلکه به دلیل برنامه ریزی برگزاری پراکنده بازی ها. در حالی که رقابت های غرب آسیا با فشردگی برگزار و فینالیست آن یعنی پرسپولیس ۱۲ مهر معرفی شد، در آن سو و در منطقه شرق ۲۸ آبان مرحله گروهی از سرگرفته می شود! فینالیست شرق نیز ۲۳ آذر معرفی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۹ آذر برگزار خواهد شد.با اعلام AFC رقابت های گروه هفتم و هشتم به صورت متمرکز در مالزی انجام می شود اما هنوز درباره گروه های پنجم و ششم تصمیم گیری صورت نگرفته و این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی این منطقه را هم به قطر بدهد اما هنوز به صورت رسمی هیج چیز اعلام نشده است.با توجه به به عدم تعیین قطعی میزبان رقابت های شرق آسیا، میزبان فینال هم مشخص نشده اما شاید قطری ها با توجه به امکانات و آمادگی که دارند به راحتی میزبانی این مسابقه را هم کسب کنند.

نگاهی به گروه بندی منطقه شرق آسیا
در منطقه شرق باید ۴۶ مسابقه برگزار شود که در این میان تیم های چینی به جز بیجینگ گوآن تاکنون هیچ بازی را برگزار نکردند چرا که در ابتدای برگزاری رقابت ها آن ها درگیر کرونا بودند.
گروه پنج: اف سی سئول (۳ امتیاز از یک بازی)، بیجینگ چین (۳ امتیاز از یک بازی)، ملبورن ویکتوری (۳ امتیاز از دو بازی)، چیانگرای تایلند(بدون امتیاز از دو بازی)
گروه شش: اف سی توکیو (۴ امتیاز از دو بازی)، اولسان هیوندای کره جنوبی (یک امتیاز از یک بازی)، شانگهای شینهوا چین (بدون بازی)، پرث گلوری استرالیا (بدون امتیاز از یک بازی)
گروه هفت: ویسل کوبه ژاپن (۶ امتیاز از دو بازی)، گوانگژو چین (بدون بازی)، سوون سامسونگ کره جنوبی (بدون امتیاز از دو بازی)، جوهور مالزی (۳ امتیاز از دو بازی)
گروه هشت: یوکوهاما مارینوس ژاپن (۶ امتیاز از دو بازی)، شانگهای SIPG(بدون بازی)، جونبوک موتورز کره‌جنوبی (یک امتیاز از دو بازی)، اف‌سی سیدنی استرالیا (یک امتیاز از دو بازی)

چه تیمی حریف پرسپولیس می شود؟
با توجه به برگزاری فشرده رقابت ها و البته اتفاقات همیشگی فوتبال پیش بینی نماینده شرق در فینال کار سختی است برخی تیم ها به مانند ویسل کوبه و شانگهای بازیکنان مطرحی دارد اما رقابت های غرب ثابت کرد ستاره ها همیشه نمی توانند حرف اول را در زمین بزنند.در میان تیم های ژاپنی اف سی توکیو بهترین شرایط را در لیگ داخلی این کشور دارد و بعد از کاوازاکی در رده دوم قرار گرفته است. کنتا هاسه گاوا نیز سرمربیگری این تیم را برعهده دارد که تیمش در ۲۳ بازی، ۴۴ امتیاز به دست آورده است. تیم ویسل کوبه از بازیکنانی چون آندرس اینیستا ، توماس فرمایلن، سرخی سمپر، داگلاس و ساکای بهره می برد با این حال اوضاع آن ها در لیگ ۲۰۲۰ ژاپن خوب نیست و با ۳۲ امتیاز در رده نهم جی لیگ قرار دارند! سرمربی گری این تیم برعهده آتسوهیرو میورا است. یوکاهاما مارینوس نیز در جی لیگ رده ای بهتر از ششم را در اختیار ندارد و آنگه پوستگلو یونانی هم نفر اول نیمکت این تیم است.چهار تیم کره جنوبی در این رقابت ها اف سی سئول، اولسان هیوندای، سوون سامسونگ و جونبوک موتورز هستند که اولسان و جونبورک اول و دوم هستند اما دو تیم دیگر به پلی آف کی لیگ صعود نکردند.
گوانگژو،شانگهای شینهوا، بیجینگ و شانگهای SIPG تیم های چینی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستند. تیم شانگهای SIPG بازیکنان مطرحی چون هالک، آرن موی، اسکار، آرناتوویچ، کاروالیو، احمدوف را در اختیار دارد و صدرنشین گروه B لیگ چین است که ویتور پریرا پرتغالی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می بیند. گوانگژو هم صدرنشین گروه A است که از بازیکنانی چون پائولینیو برزیلی استفاده می کند؛ البته این تیم از نام بزرگی روی نیمکت خود استفاده می کند یعنی فابیو کاناوارو. بیجینگ گوان هم در رده دوم گروه B و شانگهای در رده چهارم گروه A قرار گرفتند. از معروف ترین بازیکنان این دو تیم می تواند به استفان الشعراوی ایتالیایی اشاره کرد که در تیم شانگهای شینهوا توپ می زند.اف‌سی سیدنی ، پرث گلوری و ملبورن ویکتوری سه تیم استرالیایی هستند که به ترتیب رده اول، ششم و دهم لیگ استرالیا را در اختیار دارند. با وجود شرایط خوب تیم ملی استرالیا اما به دلیل عضویت بیشتر ملی پوشان خارج از استرالیا تیم های باشگاهی قدرت زیادی ندارند و شاید برای صعود از دور حذفی هم به مشکل بخورند.تنها تیم مالزیایی این دوره از رقابت ها جوهور یا تعظیم و نماینده تایلند هم چیانگرای است که آن ها هیچ شانسی برای فینالیست شدن یا حتی صعود به دور بعد ندارند.تیم های چینی هزینه زیادی برای موفقیت در آسیا انجام دادند اما شاید بتوان گفت بیشترین شانس فینالیست شدن را نمایندگان ژاپن و کره جنوبی دارند.

پرسپولیس از امروز تا ۲۹ آذر
با توجه به فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا آن ها این شانس را دارند که با ترکیب کامل حداقل تا نیم فصل لیگ برتر پیش بروند و بازیکنی از آن ها جدا نشود. شجاع خلیل زاده از جمله بازیکنانی است که خودش اعلام کرده دوست دارد در تیم بماند اما مدیریت کاری برای ماندنش انجام نداده است؛ یحیی گل محمدی سرمربی تیم هم از شرایط موجود راضی نیست با این حال شوق بازی کردن در فینال و شانس کسب یک موفقیت بزرگ به نام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا می تواند کار مدیران را برای نگه داشتن مهره های بزرگ راحت تر کند.بعید به نظر می رسد گل محمدی، خلیل زاده و حتی کنعانی زادگان شانس بازی در فینال و هم چنین کسب قهرمانی را به این راحتی از دست بدهند و از تیم جدا شوند؛ مگراینکه به خاطر شکایت النصر اتفاقات خارج از عرف رخ دهد. شکایتی که هر ساعت اظهارنظرهای متفاوتی در این باره منتشر می شود و گویا همه گوش به زنگ خبرنگاران عربستانی! هستند تا نتیجه شکایت النصر مشخص شود. هرچند پرسپولیس اعلام کرده لایحه و مستندات را به AFC ارسال می‌کند.با این حال پرسپولیسی ها از همین امروز نگران غیبت سه بازیکن خود به نام وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر در فینال هستند که به نظر نمی رسد بتوان برای پهلوان کاری انجام داد چرا که او به درستی از زمین مسابقه اخراج شد اما محرومیت دو بازیکن دیگر قابل بررسی است؛ البته اگر مسئولان پرسپولیس قدمی برای این کار بردارند.به غیر از مشکلات مربوط به شکایت النصر و حواشی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیسی ها گرفتار یک پرونده دیگر هم هستند و آن پرداخت طلب برانکو است. در آخرین اظهار نظر پرسپولیس به وکیل برانکو اعلام کرده که نمی‌توانیم پول را به این زودی‌ها بدهیم! در حالی که مسئولان می گویند دوشنبه پول او آماده می شود.یکی از اتفاقات مهم برای پرسپولیس بعد از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود ۳۷ پله‌ای پرسپولیس در رنکینگ جهانی است که باعث شد آن ها صاحب رتبه دو رقمی شوند.
برچسب ها: پرسپولیس