به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۶۶

انتخابات دیگر برای مردم هندوانه دربسته نیست

انتخابات دیگر برای مردم هندوانه دربسته نیست
گروه سیاسی: یك نماینده مجلس در مورد چالش‌های رئیس جمهور سیزدهم دوره قوه مجریه گفت: کشور ما در وضعیت خاصی است. البته بر اساس ایدئولوژی انقلاب اسلامی، هیچ وقت شرایط عادی نداشتیم و الآن خاص‌تر از همیشه است. قوه مجریه ما در دوره گذشته همه توان خود را برای تعامل با غرب گذاشت. فکر می‌کردیم که راه برون رفت از مسائل اقتصادی ما تعامل با غرب است.
 علی اصغر عنابستانی افزود: آمریکا و اروپا دو لبه قیچی هستند و هر کدام به نحوی به ایران فشار می‌آورند. من بین این دو تفاوتی قائل نیستم. ما در طول هشت سال گذشته، استراتژی نظام را به سمت معامله با غرب بردیم. غرب هم مثل همیشه خلف وعده کرد. ما در این زمان فرصت‌های درون زایی اقتصادی را از دست دادیم. امروز اگر کسی قرار است رئیس جمهور شود، باید به توانمدی‌های درونی واقف باشد.نماینده  سبزوار با بیان اینکه «رئیس جمهور باید کسی باشد که به توانمندی‌ها و منابع لایزال کشور ایمان داشته باشد» گفت: اعتقاد به داخل می‌تواند ما را موفق کند. ما می‌توانیم به فرصت‌های بیرونی نیز تکیه کنیم. فرصت‌های بیرونی یعنی همکاری با کشورهای همسو و همسایه. متأسفانه در تعاملات دیپلماسی اقتصادی خود در این بخش را از دست داده‌ایم.
عنابستانی، با انتقاد از نگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید گفت: مثلا در حوزه دلار و ارز گرفتار دلار شدیم. می‌توانستیم به راحتی در تعامل با این کشورها، دلار را از معاملات خود حذف کنیم. بانک ملی روسیه به دنبال این کار بود. ما به راحتی می‌توانستیم در سازمان شانگهای عضو باشیم اما الان صرفا ناظر هستیم.  اگر رئیس جمهور به درون نگاه کند و دغدغه دیپلماسی با کشورهای همسو و همسایه داشته باشد و امید را از غرب ببرد، می‌تواند کشور را موفق کند. عنابستانی در پایان در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید شعارها را محک برنند، گفت: مردم بعد از ۴۰ سال، یاد گرفته‌اند. امروز شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم نامزدها هندوانه‌های دربسته‌اند. سوابق اجرایی نامزدها مشخص‌ است. مردم نباید به شعارها چشم بدوزند بلکه موظفند که به سوابق دقت کنند. سوابق شخص رئیس جمهور هم کافی نیست؛ باید به کابینه رئیس جمهور هم توجه کنند.

 
برچسب ها: انتخابات مردم