به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۲۳۵۵۲
استانداران قزوین و بوشهر انتخاب شدند

نوبخت: احمدی‌نژاد به مرکز آمار مراجعه کند

گروه سياسي: سخنگوی دولت از انتخاب استانداران قزوین و بوشهر در جلسه امروز(چهارشنبه 13 آذرماه) هیئت دولت خبرداد.
نوبخت: احمدی‌نژاد به مرکز آمار مراجعه کند
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در جلسه دولت دو موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: امروز در جلسه هیئت دولت استانداران قزوین و بوشهر منصوب شدند. در این جلسه مرتضی روزبه به عنوان استاندار قزوین و مصطفی سالاری به عنوان استاندار بوشهر از هیئت وزیران رای مطلوب گرفتند. وی افزود: بخش بعدی و مهم جلسه امروز هیئت وزیران به آخرین هماهنگی برای لایحه بودجه 1393 اختصاص داشت، همکاران بنده در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین همه پرسنلی که در سراسر کشور در دستگاه‌های اجرایی حضور دارد در یک همکاری فشرده و هماهنگ، لایحه بودجه 93 را قبل از اتمام وقت قانونی که 15 آذر ماه است به فرجام رساندند.  نوبخت اظهار داشت: با توجه به اینکه تبصره‌های بودجه 93 در خلال هفته به پایان رسیده بود، آخرین هماهنگی‌ها برای ارائه بودجه در روز یکشنبه صورت خواهد گرفت و رئیس‌جمهور محترم را به مجلس ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه دکتر روحانی با سخنرانی در مجلس مشخصات و ویژگی‌های بودجه 93 را نیز برای نمایندگان ملت مطرح خواهد کرد، تاکید کرد: رئیس‌جمهور در روز یکشنبه عملکرد قانون پنجم توسعه در سال 1391را که یک تکلیف قانونی است ارائه خواهد کرد و علاوه بر آن نیزکارهای باقی مانده از بودجه سال‌های گذشته و چگونگی اجرای احکام و ارقام قانون برنامه پنجم توسعه را در سال 1390 توضیح خواهد داد.  سخنگوی دولت اظهار داشت: رئیس‌جمهور در روز یکشنبه هم باید لایحه بودجه 93 را به مجلس ارائه دهد و هم دو گزارش دیگر از قانون برنامه پنجم در سال 1391 و 1390 را ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این که گزارش سال 1390 در تعهدات قانونی دولت یازدهم نیست اماحق مجلس و مردم شریف ما این است که عملکرد برنامه پنجم در سال 90 را بدانند لذا رئیس‌جمهور گزارشی را آماده و مهیا کردند و به مجلس ارائه می‌دهند. سخنگوی دولت تصریح کرد: ان شاءالله ما در روز یکشنبه لایحه بودجه 93 و آثار این لایحه در زندگی مردم را برای نمایندگان تشریح خواهیم کرد و گزارش رئیس‌جمهور در روز یکشنبه درباره لایحه بودجه نه تنها مربوط به این بودجه است بلکه آثار از سوی رئیس‌جمهور به نمایندگان ملت تشریح خواهد شد. وی ادامه داد: لازم است از فرصت پیش آمده استفاده کنم و از نمایندگان مجلس به ویژه رییس قوه مقننه که بسیار واقع بینانه در جهت تعامل بین دو قوه مدیریت کردند، تشکر کنم.

نوبخت تصریح کرد: طرحی با عنوان دو فوریت در مجلس مطرح بود که طبق آن ، قانون برنامه پنجم مشخصا بند ب ماده 65 برنامه پنجم توسعه باید اصلاح شود چون در این ماده قانونی دولت اجازه داد که از خدمات بازنشستگان برای مشاغلی که در قانون از آن به عنوان مقامات یاد می‌شود و همچنین با تسهیلی که برای اعضای هیئت علمی و فرزندان ایثارگران وجود دارد بتواند از این قانون استفاده کند که این اجازه نیز برای دولت وجود داشت.

سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت در آغاز کار با توجه به شرایط خاص کشور مجبور شد از 24 نفر از بازنشستگان موجود استفاده کند. وی افزود: مجلس طبق طرح دو فوریتی برای ممنوعیت و لغو ابلاغ این 24 نفر هم قرار بود قانونگذاری کند که البته مجلس به پیشنهاد طراحان این طرح توجه کرد اما نمایندگان به آن رای ندادند از این رو دولت توانست از 24 نفر از بازنشستگان که دارای تجربه بسیار هستند استفاده کند. نوبخت تاکید کرد: طی فعالیت دولت هفتم و هشتم جمع بازنشستگانی که از آن‌ها دعوت به کار شده بود 669 نفر بود و در دولت‌های نهم و دهم هم جمع کسانی که به عنوان بازنشسته شاغل شدند 984 نفر بود و در دولت یازدهم نیز از ابتدای شروع کار دولت فقط از 24 نفر از بازنشستگان استفاده شده است.

وی با تقدیر از طراحان دو فوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم به هیچ وجه قرار براین نیست که عرصه‌ها به غیر از جوانان واگذار شود از این رو رئیس‌جمهور در بسیاری از جلسات بر استفاده از جوانان، نخبگان و زنان در مشاغل اجرایی تاکید کرده‌است اما در حال حاضر در کشور فرصتی برای آزمون و خطا برای بعضی از پست‌های حساس نداریم به همین جهت از تعداد محدودی از بازنشستگان در راستای منافع کشور استفاده کرده‌ایم. بنده بعد از تحویل لایحه بودجه از سوی رئیس‌جمهور به مجلس در همان روز یا روز بعد در یک مصاحبه تفصیلی با خبرنگاران مصاحبه و جزئیات لایحه 93 را ارائه خواهم کرد زیرا در نطق کوتاه مدت رئیس‌جمهور امکان ارایه جزییات به طور کامل وجود ندارد.

سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه 24 نفر از بازنشستگان که در دولت به کار گرفته شده‌اند در چه بخشی مشغولند، اظهار داشت: همان طور که در طرح دو فوریتی که از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد وزرای دولت یازدهم جزء کسانی که به عنوان بازنشسته در دولت مشغول به کار بودند، نیستند لذا طراحان تاکید داشتند که به طور کامل از حضور بازنشستگان در دولت خودداری شود و دولت نیز اصلا قصد ندارد در سطح وسیع از بازنشستگان استفاده کند. ما در حد تعداد محدودی از وزرا و استانداران آن هم در استان‌هایی که ضرورت داشت از افراد بازنشسته استفاده کنیم این کار را انجام داده‌ایم و ما قطعا ملاحظات و دغدغه‌های مجلس را در آینده لحاظ خواهیم کرد و در حد بسیار معقول از این مجوز قانونی استفاده خواهیم کرد.

نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره درخواست احمدی‌نژاد برای مناظره با رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: اینکه رسانه‌ها این مطلب را منعکس کرده‌اند کار درستی بود زیرا همگان از این موضوع مطلع شدند. وی تصریح کرد: نگاه و نظر آقای احمدی‌نژاد محترم است اما چون وی به نادرستی آمار و ارقام اشاره کرده‌، لازم است که تاکید کنم رئیس‌جمهور در گزارش صد روزه به مردم به آمار و ارقامی استناد کرده‌ که آن را مراجع رسمی کشور همانند مرکز آمار تایید کرده‌اند. سخنگوی دولت افزود: دیروز شاهد بودیم که رئیس مرکز آمار در جهت صحت آمار ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور مصاحبه‌ای را انجام داد و با توجه به اینکه رئیس مرکز آمار ایران همان مدیری است که در زمان احمدی‌نژاد و در دولت قبلی فعالیت می‌کرد و هیچ کدام از معاونین این مرکز نیز تغییر پیدا نکرده‌اند لذا می‌توان گفت این مرکز همان مرکزی است که از همکاران آقای احمدی‌نژاد تشکیل شده است.

نوبخت تصریح کرد: هیچ اشکالی ندارد که احمدی‌نژاد نسبت به این آمارها تردید داشته باشد لذا وی می‌تواند به همان مرکزی که این آمارها را تولید کرده و از همکاران وی هستند رجوع کند و از آن‌ها این آمار و ارقام و مستندات را دریافت کند البته طی هشت سال گذشته احمدی‌نژاد بر حسب مسئولیت فرصت داشت آمار و ارقام مختلف را بیان کند. وی حتی روز آخر سخنرانی‌اش آماری داشت که قابل تامل بود و به هر ترتیب مسئولیت‌ها و اختیارات این فرصت را برای مدیران فراهم می‌کند تا این موضوعات را مطرح کنند چنانکه شاهد هستیم احمدی‌نژاد این چند ماهه فرصت بیشتری دارد و می‌تواند مطالعات جامع تری را انجام دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن چه دکتر روحانی در گزارش صد روزه خود ارائه داد، غیر از مستندات آماری واقعیت‌های اقتصادی بود و بنده اعتقاد دارم که ارزیابی گذشته کار دشواری نیست و همگان می‌دانند که میزان تورم و فشار آن چه مقدار است و میزان بیکاری در میان جوانان به چه شکلی است. پرداخت یارانه‌ها فقط به منابع حاصل از افزایش قیمت‌ها محدود نمی‌شود و از بودجه عمومی نیز هر ماه باید طبق قانون بگذریم تا بتوان یارانه‌ها را پرداخت کرد اینها موضوعات روشنی است که دکتر روحانی نیز بر این موارد تاکید داشت.

سخنگوی هیئت دولت اظهار داشت: با توجه به این که طبیعی است در حال حاضر دولت به منابع بیشتر اطلاعاتی به خصوص عملکردهای گذشته دسترسی دارد لذا قصد دکتر روحانی این است که ما موشکافی عمیقی را انجام دهیم لذا بر این اعتقادم که در حال حاضر جامعه به آرامش نیاز دارد و در کنار اطلاع رسانی کوتاه مطلبی را در این حد باید بپذیریم که جامعه از رئیس‌جمهور انتظار داشت که به صورت شفاف بگوید وضعیت موجود چیست؟ و در ظرف این صد روز در راستای بهبود وضعیت موجود چه اقداماتی انجام شده است. نکات معدودی که از سوی رئیس‌جمهور درباره وضعیت موجود کشور مطرح شد، بسیار کوتاه بوده و آمار و ارقام بیشتری در اختیار دولت وجود دارد که تفسیر آن‌ها چیزی را حل نمی‌کند و تنها بر مشکلات مردم اضافه می‌کند.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه دوستان ما در دولت یازدهم به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مشکلات کشور حل شود، تصریح کرد: عده‌ای در بیرون فرصت بیشتری برای طرح مسائلی دارند که قطعا دولت درگیر آن‌ها نخواهد شد اما مراجع رسمی ما این ابهام را برای شهروندان عادی و چه شهروندانی که دیروز مدیر اجرایی بودند فراهم می‌کند تا اگر سوالی دارند مطرح کنند تا جوابشان را بگیرند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطرح شده درباره گزارش صد روزه رئیس‌جمهور به خصوص از سوی اساتید دانشگاه گفت: گزارشی که از سوی رئیس‌جمهور بیان شد اولین گزارش وی نبود و رئیس‌جمهور کشورمان قبلا نیز با مردم صحبت کرده بود و باید بگویم این گزارش هم آخرین گزارش نیست. وی تصریح کرد: در هر یک از گزارشاتی که رئیس‌جمهور بیان خواهد کرد به فراخور موضوعات، ممکن است در یک گزارش به موضوعات اقتصادی توجه شود و در یک گزارش به موضوعات دیگر لذا توجه به همه موضوعات در زمان ارائه گزارش امکان پذیر نخواهد بود.

۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۴۵
مگه آمار خزانه هم دست مرکز آماره !؟ (182290)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۱۹
آقای نوبخت بسیار صحیح میفرمایندآقای عادل آذر معاون احمدی نژاد بوده الان هم عزل نشده احمدی نژاد حرف هیچ کسی به غیر خودش را قبول ندارد
محمود از خجالت نباید سرش را بلند کنه محمود باید ازهمه مردم ایران طلب مغفرت بکنه
مردم ایران اورا نخواهند بخشید (182312)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۴۸
احمدی نژاد برای ضربه زدن به دولت روحانی دست به همه کار میزنه
نوچه هایش وزرا را استیضاح میکنند خودش هم ازبیرون ضربه میزنه
احمدی نژادیها مثل مار زخمی هستند (182337)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۷:۵۷
اگه اینطور باشه هر که به دیگری اتهام میزنه بعد هم حاضر به پاسخگویی نیست و می گوید وقت ندارم. (182365)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۲۱
اگه ایشون میخوان مناظره کنن باید با دولتهای پیشین کنن نه دولتی که تازه4ماه اومده 8سال پدر مرذم دراورد دوباره میخواد بیاد نقاشی نشونمون بده (182509)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۳:۰۲
البته به نظرم بهتر از مرکز امار به وجدانش و بقالی سر کوچه مراجعه کنه.!!!!!! (182568)