به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۳۵۷۰۶

گسترش استفاده از یوان دیجیتال در چین

گسترش استفاده از یوان دیجیتال در چین
گروه اقتصادی:بانک مرکزی چین اعلام کرد که تاکنون مجموعا ۳.۱۳ میلیون تراکنش مالی به ارز یوآن دیجیتال در شهرهای بزرگ این کشور انجام شده است. بانک مرکزی چین اعلام کرد در قالب طرح پایلوت استفاده از ارز مجازی یوآن دیجیتال ۳.۱۳ میلیون تراکنش مالی به این ارز در شهرهای بزرگی نظیر شنژن، و شیون گان انجام شده است.
به گفته فان ییفیر، معاون بانک مرکزی چین، تاکنون ۱۶۲ میلیون تراکش مالی به ارز دیجیتال یوآن انجام شده است و قرار است در المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ هم شاهد اجرای طرح پایلوت استفاده از یوآن دیجیتال باشیم.
در واقع این طرح تاکنون توانسته روند خوبی را سپری کند و مردم این کشور از یوآن دیجیتال برای پرداخت قبوض، هزینه خدمات دولتی و پرداخت هزینه حمل و نقل استفاده کرده‌اند.فان می‌گوید بانک مرکزی چین به یوآن دیجیتال به عنوان زیرساخت بسیار مهم برای آینده نگاه می‌کند.این مقام بانک مرکزی چین، تاکید کرد تاکنون ۱۱۳ هزار و ۳۰۰ کیف پول دیجیتال شخصی و ۸۸۰۰ کیف پول دیجیتال برای اشخاص حقوقی در چین در قالب طرح پایلوت ایجاد شده است.در ماه می بانک مرکزی چین، از طرح خود برای آماده کردن شرایط برای افزایش استفاده از ارز ملی دیجیتال در این کشور تا المپیک زمستانی پکن خبر داد.تاکنون طرح یوآن دیجیتال در ۴ شهر شنژن، سوژو، چنگ‌دو و شیونگان به صورت پایلوت اجرایی شده است.
برچسب ها: ارز دیجیتال چین