به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۲۳۵۸۵
فقط در اختیار مشترکین قرار مي‌گیرد

انتشار مجدد نسخه چاپي هفته‌نامه نیوزویک

گروه فرهنگي: هفته‌نامه آمريكايي نیوزویک قصد دارد از اوایل سال 2014، انتشار نسخه چاپی خود را از سر بگیرد. انتشار نسخه چاپی این هفته نامه تقریبا یک سال پیش با هدف تمرکز بیشتر روی نسخه اینترنتی، متوقف شده بود.
انتشار مجدد نسخه چاپي هفته‌نامه نیوزویک
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیم ایمپوکو، سردبیر نیوزویک گفت: قرار است نسخه چاپی نیوزویک مثل مجله اکونومیست، فقط در اختیار مشترکین قرار گیرد و روی دکه‌های مطبوعاتی عرضه نشود. نسخه چاپی نیوزویک که از دسامبر 2012 متوقف شده بود، احتمالا از ژانویه یا فوریه 2014 دوباره منتشر خواهد شد. هفته نامه نیوزویک در سال 1933 متولد شد. در آغاز دهه 90 میلادی، این نشریه در سراسر دنیا 3.3 میلیون نسخه تیراژ داشت اما این تیراژ در دو دهه بعدی، کاهش یافت و در سال 2010 به 1.5 میلیون نسخه رسید.

در این برهه، مجله به یک سرمایه گذار میلیاردر به نام سیدنی هارمن فروخته و سپس، با وب سایت "دیلی بیست" (Daily Beast) ادغام شد. این تحولات نتیجه ای به جز شکست در پی نداشت. در ادامه روزگار ناخوش نیوزویک، در اکتبر 2012 اعلام شد که تصمیم گرفته شده نسخه چاپی نشریه دیگر منتشر نشود. مدیران کمپانی برآورد کرده بودند که توقف انتشار نسخه چاپی می تواند سالی 40 میلیون دلار صرفه جویی به همراه داشته باشد. از آن پس نیوزویک فقط به شکل اینترنتی منتشر شد. اکنون ایمپوکو سردبیر این نشریه ابراز امیدواری کرده است که نسخه جاپی در یک سال نخست، به تیراژ 100 هزار نسخه ای برسد.

ترجمه: شفقنا
مرجع : شفقنا