به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۲۳۶۰۰۷

فروش تجهیزات نفت و پالایشگاهی

گروه اقتصادی:

شرکت ابزار سنجش آریا فروشنده انواع مختلف ابزار دقیق از جمله ترانسمتر دما، ترانسمیتر فشار، فلومتر و فلو سوئیچ بوده و این ابزار را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

فلومتر
فلومتر نوعی ابزار دقیق بوده که بیشتر در آزمایشگاه‌ها و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلومتر همچنین در سیستم‌های لوله کشی برای انتقال سیالات نیز به کار برده می‌شود و این توانایی را دارد که حجم سیال عبوری و سرعت جریان را در واحد زمان اندازه گیری کند. فلومتر اهمیت زیادی در حوزه‌های مختلف صنعتی دارد و عملکرد و گزارش نهایی این ابزار در پالایشگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. فلومتر متشکل از سه بخش بوده و یکی از مهمترین بخش‌های آن، بخش اندازه گیری است. بخش دیگر فلومتر کار تبدیل را انجام می‌دهد و بخش دیگر آن نتایج به دست آمده را به طور دقیق گزارش می‌دهد. بخش اول که شامل اندازه گیری است، ابزارهای مختلفی از جمله اوریفیس دارد. فلومتر انواع مختلفی دارد و یکی از مهمترین انواع آن فلومتر جرمی است. فلومتر جرمی نقش بسیار مهی در صنایع مختلف به ویژه صنایع نفتی ایفا می‌کند. این فلومتر برای سنجش و اندازه گیری جرم‌هایی که از یک منطقه خاص عبور می‌کنند، به کار برده می‌شود. فلومتر جرمی ابزاری بسیار کوچک است و در مسیر ورودی و خروجی سیستم‌ها قابل نصب است. فلومتر جرمی این توانایی را دارد که شدت جریان جرمی ورودی و خروجی را به طور دقیق اندازه گیری کند. به طور کلی فلومترها نقش بسیار مهمی در واکنش‌های شیمیایی موجود در راکتورها و پالایشگاه‌ها دارند و وجود آنها برای موازنه معادلات بسیار مهم است.

فلومتر‌های جرمی متشکل از قطعات زیادی هستند و این قطعات قادر هستند به طور دائم میزان جریان عبوری را اندازه گیری نمایند. این قطعات همچنین می‌توانند میزان این جریان را به صورت داده‌های دیجیتالی به تکنسین گزارش دهند. فلومتر جرمی یکی از پرکاربردترین و بهترین انواع فلومتر بوده و در بسیاری از تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. داخل فلومتر جرمی نوعی لوله ایی منعطف وجود دارد و هنگامی که خالی است حرکات متقارن و متناوبی انجام می‌دهد. این لوله در دو بخش خود شامل سنسورهایی هست که این این سنسورها می‌توانند حرکات لوله را به صورت استاندارد ثبت کنند. در حقیقت می‌توان گفت فلومترهای جرمی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. فلومترهای جرمی همچنین قادر هستند جریان ورودی و خروجی یک سیستم را کنترل کرده و سپس میزان جرم را در یک منطقه خاص اندازه گیری کنند. فلومتر جرمی یکی از پرکاربردترین ابزارها در حوزه پتروشیمی بوده و می‌تواند نتایج را به طور دقیق گزارش نماید. نوع دیگر فلومتر، فلومتر توربینی است و این فلومتر می‌تواند سرعت مایع و گاز را به وسیله یک روتور اندازه گیری کند.  

فلومتر توربینی از یک تیغه و یک بردار ثابت تشکیل شده و برای به گردش درآوردن بردار ثابت در جریان سیال، از انرژی مکانیکی مایعات استفاده می‌کند.  بردار ثابت دارای تیغه‌هایی متعددی است و این تیغه‌ها می‌توانند انرژی را از جریان سیال به انرژی چرخشی تبدیل کنند. چرخش بردار متناسب با حرکت مایع سیال بوده و در صورتی که مایع سیال سریع تر حرکت کند، بردار ثابت نیز حرکت سریع تری خواهد داشت. یکی از نکات قابل توجه در مورد عملکرد فلومتر توربینی در مایعات غیر روان این است که در صورتی که یاتاقان به طور ناگهانی پوشیده شود، این امکان وجود دارد که فلومتر توربینی به درستی کار نکرده و در نتیجه با مشکل مواجه شود. بعضی از فلومتر‌های توربینی به تجهیزات روغنی  مجهز بوده و برای استفاده از مایعات غیر روان از آنها استفاده می‌شود. 

فلو سوئیچ
فلو سوئیچ یا سوئیچ جریان نوعی ابزار دقیق بوده که بر جریان هوا، بخار و مایعات نظارت دارد. دستگاه فلو سویچ این توانایی را دارد که یک سیگنال را به یک دستگاه دیگر مانند پمپ آب ارسال کرده و سپس از جریان برای روشن و خاموش کردن پمپ استفاده نماید. به طور کلی می‌توان گفت جریان به معنای حرکت جسمی گاز، مایع و یا بخار در یک لوله است و منجر به سوئیچ شدن می‌شود. فلو سویئچ در بیشتر مواقع برای محافظت کردن از پمپ‌ها و خنک کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در زمان‌هایی که جریان بسیار بالا یا بسیار پایین است، به مصرف کننده هشدار می‌دهد. هنگامی که هیچ نوع جریانی وجود ندارد، فلو سوئیچ قادر است یک جریان را متوقف کند و زمانی که جریان وجود دارد موتور دستگاه شروع به حرکت کرده و در صورت نیاز هشدار می‌دهد. فلو سوئیچ در مواردی همچون برای سیستم‌های گرمایش آب گرم، تهویه مطبوع، تجهیزات خنک کننده، سیستم‌های آتش سوزی و سیستم‌های کلرینگ استخر به کار برده می‌شود. در هنگام خرید یک فلو سوئیچ باید به مواردی از جمله نوع و نحوه اتصال فلو سوئیچ، رنج آن و همچنین به چگالی آن نیز توجه کرد. در حقیقت می‌توان گفت فلو سوئیچ‌ها به دو قسمت سوئیچ جریان مایع و سوئیچ جریان هوا تقسیم می‌شوند.

دستگاه فلو سوئیچ در فرآیندهای مختلف صنعتی و همچنین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلو سوئیچ می‌تواند سیگنال‌های مختلف را با توجه به نیاز هر کدام از صنایع به دستگاه‌های دیگر گزارش کند که آنها به موقع خاموش یا روشن شوند. این فلو سوئیچ‌ها عملکرد بسیار بالایی داشته و در برابر انواع خوردگی مقاوم هستند. برای آگاهی از قیمت فلوسوئیچ با ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.
فلو سوئیچ هوا برای تشخیص تغییر سرعت هوا و گاز در سیستم‌های مختلف، به عنوان یکی از کاربردی ترین روش‌ها شناخته شده است. فلو سوئیچ هوا در فرآیندهایی که به سرعت بالا و پایین دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوئیچ جریان مایع، برای برنامه‌های کاربردی از جمله موتورها، سیگنال‌ها و تجهیزات الکتریکی به کار برده می‌شوند. فلو سوئیچ‌های مایع همچنین برای تشخیص دادن جریان عبوری در سیستم‌های صنعتی استفاده می‌شوند. هنگامی که جریان در این سوئیچ قطع شود یا مشکلی در سیستم ایجاد شود، زنگ هشدار به صدا در می‌آید.