کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش پمپ شوفاژ و تاسیسات گرمایشی

21 مهر 1399 ساعت 14:32



شرکت پایا گسترش خورشید تابان انواع مختلف پمپ و تجهیزات استخری را با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می‌رساند. پمپ شوفاژ و فیلتر شنی استخر از جمله تجهیزاتی هستند که شرکت پایا گسترش آنها را عرضه می‌کند.

پمپ شوفاژ
پمپ شوفاژ، یکی از انواع پمپ است که  به منظور به  گردش در آوردن آب گرم در سیستم‌های گرمایشی صنعتی و خانگی و سیستم تهیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدنه این پمپ از جنس چدن و استیل بوده و می‌تواند مایعات را تا دمای 100 تا 130 درجه سانتی گراد پمپاژ نماید. پمپ‌های شوفاژ به عنوان پمپ‌های گریز از مرکز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های شوفاژ از طریق پمپاژ کردن مایعات در یک مدار بسته به گردش در می‌آیند. یکی از نکات قابل توجه در مورد خرید پمپ شوفاژ این است باید به مواردی از جمله فشار و ظرفیت پمپ، میزان انرژی مصرفی آن، کارایی پمپ و همچنین سرعت چرخش پروانه پمپ توجه کرد. پمپ‌های شوفاژ معمولاً دارای یک لوله اتصال و یک شیر یک طرفه هستند و بیشترین و مهمترین کاری که این پمپ انجام می‌دهد، به گردش درآوردن آب در سیستم‌های گرمایشی هیدرولیک و همچنین سیستم‌های سرمایشی است. هنگامی که آب در لوله‌ها به طرف بالا پمپاژ می‌شود، در اطراف پمپ شوفاژ به حرکت در آمده و دوباره به جای قبلی خود باز می‌گردد. در نتیجه پمپ شوفاژ برای این که بتواند آب را در بین لوله‌ها جا به جا کند، باید از قدرت کافی برخوردار باشد.

از آن جایی که پمپ‌های شوفاژ در مصارف خانگی به کار برده می‌شوند، میزان اسب بخار آنها پایین است و همچنین خیلی کوچک می‌باشند. زمانی که پمپ‌های شوفاژ برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقدار اسب بخار آنها افزایش پیدا می‌کند. موتور الکتریکی  پمپ‌های شوفاژ معمولاً از بدنه آنها جدا بوده و قسمت‌های مهر و موم شده ایی که در مصارف خانگی از آنها استفاده می‌شود، در بیشتر مواقع دارای موتورهایی چرخان و پمپ‌های پروانه ایی شکل هستند. این بخش از پمپ شوفاژ باعث می‌شود، یاتاقان‌های به هم پیوسته ایی که درون آب قرار گرفته اند آسیب نبینند. پمپ‌های شوفاژ در هر اندازه ایی که تولید شده باشند، به وسیله چرخ‌های لوله محافظت می‌شوند. پمپ‌های شوفاژ، در بیشتر مواقع به منظور به چرخش در آوردن آب داغ خانگی استفاده می‌شوند، به همین دلیل زمانی که شیر آب باز می‌شود، می‌توان به سرعت از آب گرم استفاده کرد. در مناطقی که مصرف آب به خاطر افزایش جمعیت زیاد است، برای صرفه جویی در مصرف آب، پمپ شوفاژ به کار برده می‌شود. در لوله کشی‌های معمولی که پمپ‌های شوفاژ ندارند، آب از طریق آب گرمکن و به وسیله لوله، وارد شیر آب می‌شود.  زمانی که شیر آب بسته می‌شود، آبی که در لوله‌ها باقی مانده سرد می‌شود ولی زمانی که شیر آب باز شود، آب نیز دوباره گرم می‌شود. با اضافه کردن یک عدد پمپ شوفاژ و وارد کردن مقداری آب گرم از طریق لوله‌ها، آب داخل لوله‌ها همیشه گرم باقی می‌ماند و در نتیجه زمانی برای گرم شدن آب به هدر نمی رود.

پمپ لئو
پمپ لئو یکی از پر مصرف ترین انواع پمپ آب بوده و شرکت سازنده آن از سال 1995 در حال فعالیت است. انواع پمپ‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی تولید شرکت لئو است. پمپ لئو بشقابی یکی از انواع پمپ لئو بوده و برای پمپاژ کردن آب‌های تمیز و سیال خورنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استعلام قیمت پمپ لیو با پایا گسترش تماس بگیرید.

فیلتر شنی استخر
فیلتر شنی تصفیه استخر یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده که برای تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلتر شنی آب استخر را تمیز کرده و ذرات موجود در آب از جمله گل و لای، مواد آلی، رنگ، باکتری‌ها و پلانگتون‌ها را از بین می‌برد. فیلتر‌های شنی معمولاً به شکل استوانه ایی طراحی و ساخته می‌شوند. ستون‌های فیلترهای شنی با شن آنتراسیت پر شده و سپس در درون استخر نصب می‌شوند. به منظور جلوگیری از گرفتگی لوله‌های این فیلتر، یک لایه  شن  درشت بر روی نازل فیلتر ریخته می‌شود و سپس یک لایه شن ریز نیز روی لایه‌های درشت قرار داده می‌شود. با توجه به این که آب از بین ذرات شنی عبور می‌کند، مواد موجود در آب در فیلتر شنی گیر کرده و در نتیجه آب بدون مواد معلق در فیلتر شنی جمع می‌شود. در بعضی مواقع به خاطر جمع شدن مواد معلق موجود آب در داخل فیلتر شنی، فشار آب کم می‌شود و در این صورت صافی باید تمیز و شسته شود.

فیلتر‌های شنی در موارد زیادی از جمله برای تصفیه آب استخر‌ها، آب‌های سطحی چاه‌ها و رودخانه‌ها، فیلتراسیون فاضلاب‌های انسانی و صنعتی و همچنین تصفیه مصارف خانگی و صنعتی به کار برده می‌شوند. عدم استفاده از فیلتر شنی در استخرها ممکن است موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی شود. با توجه به این که سطح استخر‌ها باز است و اگر آب استخر به طور مرتب تصفیه یا تعویض نشود، آب استخر به خاطر مواد خارجی از جمله گرد و خاک و میکروب‌ها آلوده شده و در نتیجه موجب بیماری‌های پوستی و غیره می‌شود. تمام استخرهای عمومی به خاطر وجود این مواد خارجی و همچنین میکروب‌های موجود در آب، باید از فیلتر شنی استفاده کنند.

برای تمیز کردن فیلترهای شنی روش‌های مختفی دارد. به عنوان مثال برای تمیز کردن فیلتر، باید ده سانتی متر از لایه بالایی فیلتر را کلاً تعویض کرد. در این روش فیلتر شنی به طور کامل تمیز خواهد شد. روش دیگری که برای تمیز کردن فیلتر شنی پیشنهاد می‌شود، شستشوی معکوس فیلتر شنی است. برای شستشوی معکوس فیلتر شنی، باید شیر آب ورودی را بست و سپس شیر شستشوی معکوس را باز کرد. با توجه به این که جریان آب به طور معکوس از پایین به سمت بالا حرکت می‌کند، تمام ذرات از جمله ذرات گل و لای که به فیلتر شنی چسبیده اند، به طورکامل از فیلتر شنی جدا شده و در نتیجه فیلتر تمیز می‌شود. با استفاده کردن از فیلتر‌های شنی استخر، آب استخر و جکوزی همیشه تمیز و شفاف باقی می‌ماند و همچنین در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می‌شود.
 


کد مطلب: 236012

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236012/فروش-پمپ-شوفاژ-تاسیسات-گرمایشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir