به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۳۶۳۲۸

پشتیبانی کامل خانواده آیفون ۱۲ از فناوری 5G

پشتیبانی کامل خانواده آیفون ۱۲ از فناوری 5G
گروه فناوری: شب گذشته شرکت اپل با برگزاری یک کنفرانس آنلاین از محصولات جدید خود که شامل خانواده آیفون ۱۲ و یک هوم پاد جدید بود رونمایی کرد. اپل این بار دو مدل را برای مدل‌های پایه خانواده آیفون ۱۲ در نظر گرفته است که شامل iPhone 12 mini و iPhone 12 می‌شود. مدل‌های رده بالا و گران قیمت این خانواده نیز شامل گوشی iPhone 12 Pro و گوشی iPhone 12 Pro Max می‌شود.

نمایشگر و  ابعاد خانواده آیفون ۱۲
طبق اطلاعاتی که اپل اعلام کرد، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو از یک نمایشگر فوق العاده با کیفیت از نوع Super XDR OLED بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، یعنی چیزی حدود ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ بیشتر. گفتنی است؛ آیفون ۱۲ حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و ابعاد آن ۶.۱ اینچ است.کوچک‌ترین عضو خانواده آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی نام دارد که ابعاد آن از آیفون ۶ کوچکتر، اما به دلیل حذف شدن حاشیه نمایشگر، اندازه نمایشگر آن به ۵.۴ اینچ افزایش پیدا کرده و از تراکم ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ استفاده می‌کند. گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از یک نمایشگر با ابعاد ۶.۷ اینچ طراحی شده است و از تراکم پیکسلی ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ استفاده می‌کند که کیفیتی فوق العاده را به کاربران ارائه خواهد کرد.از دیگر موارد مربوط به نمایشگر آیفون ۱۲ می‌توان به نرخ تازه سازی ۶۰ که در گذشته هم وجود داشت اشاره کرد، اما این بار شرکت اپل از یک شیشه سرامیکی برای حفاظت از نمایشگر خود استفاده کرده که به گفته اپل این شیشه مانند یک سپر عمل خواهد کرد.

استفاده از فناوری 5G در نسل بعدی آیفون‌ها
بزرگ‌ترین موضوعی که اپل در مراسم خود اعلام کرد به بحث 5G و استفاده از این فناوری در گوشی بعدی این شرکت مربوط می‌شود. طبق اعلام شرکت اپل حداکثر سرعتی که فناوری 5G اپل به کاربران خود ارائه می‌دهد ۴ گیگابات بر ثانیه برای دانلود و ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه برای آپلود خواهد بود.گفتنی است؛ ابعاد آیفون‌های جدید نیز نسبت به نسل قبلی خود حدود ۱۶ درصد سبک‌تر، ۱۵ درصد کوچک‌تر و ۱۱ درصد باریکتر شده است. در گوشی‌های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ اپل از یک پردازنده ۶ هسته‌ای با عنوان A14 Bionic استفاده کرده که ۴۰ درصد از نسل قبلی خود قوی‌تر و ۵۰ درصد عملکرد بالاتر در امور گرافیکی خواهد داشت؛ اپل به طور کلی اعلام کرده که این پردازنده ۸۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود عمل خواهد کرد.

دوربین استفاده شده در خانواده آیفون ۱۲
اپل در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی از دو لنز استفاده کرده که هر کدام از آن‌ها تراکم ۱۲ مگاپیکسلی دارد؛ لنز اصلی استفاده شده در این گوشی‌ها از دیافراگم f/۱.۶ استفاده می‌‍کند که ۲۷ درصد روشن‌تر از قبل تصاویر را به ثبت خواهد رساند؛ لنز اولترا واید استفاده شده در این گوشی نیز دیافراگم f/۲.۴ دارد و از قابلیت Smart HDR 3 استفاده می‌کند.دو گوشی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از دوربین سه گانه و یک لنز LiDAR استفاده خواهند کرد. دوربین استفاده شده در رده بالاترین گوشی‌های اپل، از یک لنز روشن‌تر که همان لنز اصلی استفاده شده در گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی است استفاده خواهد کرد لنز تله فوتو استفاده شده در این گوشی‌ها از دیافراگم f/۲.۰ با عمق ۵۲ mm ساتفاده می‌کند که توان فوکوس ۱۰۰ درصدی را دارد.دوربین این دو گوشی در همه حالات به جز حالت telephoto از قابلیت Night mode پیشتبانی می‌کنند در حالی که آیفون ۱۱ صرفا در حالت اصلی دوربین از قابلیت نایت مود پشتیبانی می‌کرد. لنز اولترا واید ساتفاده شده در این خانواده نیز تغییری نسبت به قبل نداشته و حداکثر زاویه ۱۲۰ درجه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های موجود در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس، استفاده از لنز LiDAR است که امکان گرفتن تصاویر پرتره در شب را برای کاربار مهیا می‌کند، این لنز با انتشار اشعه‌هایی میزان فوکوس دوربین برای حالت پرتره در شب را تا ۶ برابر افزایش خواهد داد.خانواده iPhone ۱۲ تنها گوشی‌های در نسل فعلی دنیای گوشی‌های هوشمند هستند که امکان ضبط ویدئو با قابلیت Dolby Vision را دارند. کیفیت ویدئو‌های ضبط شده توسط این خانواده نیز 4K HDR خواهد بود.

حذف شدن شارژر و هدفون از خانواده آیفون ۱۲
طبق اعلام شرکت اپل و به دلیل کاهش آسیب به محیط زیست شرکت اپل شارژر و آداپتور فست شارژ خود را از نسل بعدی آیفون حذف کرده، اما به جای آن امکان شارژ بیسیم تا توان ۱۵ ولت را برای گوشی‌های جدید خود به ارمغان آورده است. در صورت شارژ شدن دستگاه با شارژر‌های معمولی نیز دستگاه تا توان ۲۰ ولت را پشتیبانی می‌کند. گفتنی است پشت خانواده آیفون ۱۲ از خاصیت آهن ربایی استفاده می‌کند و اپل یک کیف مخصوص و یک جاکارتی جدید که به آهن ربای پشتی خانواده آیفون ۱۲ را نیز برای محصولات جدید خود عرفی کرده است.

میزان حافظه و قیمت نسل بعدی آیفون
شرکت اپل برای مدل‌های پایه نسل بعدی گوشی‌های خود یعنی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ از حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ استفاده کرده که قیمت مدل مینی از ۶۹۹ دلار و مدل اصلی یا همان آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود. مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۲ نیز با ظرفیت‌ها ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد که قیمت مدل پرو از ۱۰۰۰ و قیمت مدل پرو مکس از ۱۱۰۰ دلار آغاز می‌شود.خانواده آیفون ۱۲ در پنج رنگ سفید، طلایی، آبی، مشکی و قرمز در تاریخ ۱۳ نوامبر سال جاری وارد بازار خواهند شد.
برچسب ها: آیفون 12
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها