کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسامی اساتيدبازنشسته‌اجباری اعلام شود

ايرنا , 14 آذر 1392 ساعت 17:12

گروه سياسي: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با ارسال نامه​ای به دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وی خواسته اند تا اسامی استادان اخراجی یا استادانی را که به اجبار بازنشسته شده اند، اعلام کند.


در این نامه، ضمن تبریک به دکتر فرجی​دانا به عنوان وزیر علوم، آمده است: امید است با رعایت اعتدال در فکر و عمل و پیگیری سیاست​های کلی رهبری در زمینه آموزش عالی موجبات سربلندی جامعه دانشگاهی کشور را فراهم آورید. نویسندگان این نامه افزوده​اند: یکی از مباحث مطروحه این روزهای جامعه دانشگاهی، وجود استادانی است که در سال های گذشته اجباراً بازنشسته یا اخراج شده​اند، و این در حالی است که مقامات وزارت علوم در سال​های گذشته این گونه آمار را تکذیب و تا حدودی نفی می​کنند و از سوی دیگر منتقدان، آمار هایی ارائه می​کنند که در صورت صحت باید تصمیم​های جدی و قابل توجیهی را اتخاذ کرد.

این نامه می​افزاید: در این میان گروهی از افراد تعداد این نوع استادان را بی​شمار و گروهی دیگر معدود و انگشت شمار می دانند که آن هم به خاطر مسائل و مشکلات عدیده از کار برکنار شده​اند. این نامه ادامه می​دهد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از حضرتعالی درخواست دارد تا پس از بررسی های همه جانبه، آمار دقیقی از تعداد این گونه استادان همچنین علت اخراج و بازنشستگی اجباری را به جامعه دانشگاهی کشور اعلام نمایید. این تشکل نوشت: این اقدام حضرت عالی می​تواند مانعی باشد برای کسانی که می​خواهند حقیقت را ذبح نموده و به گونه ای دیگر منعکس نمایند. با این اقدام شما یا باید مسئولین وزارت علوم در سال های گذشته پاسخگوی اقدامات خودشان باشند و یا منتقدین شان می باید جوابگوی ادعاهای خود باشند.


کد مطلب: 23633

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/23633/اسامی-اساتيدبازنشسته-اجباری-اعلام-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir