به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۲۳۶۳۸۳
آمار قربانیان کرونا در ایران باز هم رکورد شکست

آمار پروتکلی؛ کرونا جان ۲۷۹ هموطن دیگر گرفت

آمار پروتکلی؛ کرونا جان ۲۷۹ هموطن دیگر گرفت
گروه جامعه: سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی ۴۸۳۰ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: متاسفانه ۲۷۹ تن نیز جان خود را از دست دادند.
 سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون چهار میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

گفتنی اینکه، امروز معاون وزیر بهداشت اذعان کرد که آمار اعلام شده پروتکلی توسط این وزارتخانه، حدود نصف آمار واقعی است (زیرا فقط فوتی‌هایی که تست کرونایشان مثبت بوده است در این آمار لحاظ می شوند) که با این احتساب طی 24 ساعت اخیر حداقل ۵۴۰ هموطن ایرانی بر اثر کرونا درگذشتند. عضو شورای شهر تهران نیز گفت فقط در پایتخت طی روز گذشته بالغ بر 390 تهرانی در بهشت زهرا دفن شدند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها