به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۲۳۶۴۱۶

پمپئو:فشارحداکثری بر ایران بسیارموفق بوده است

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.
پمپئو:فشارحداکثری بر ایران بسیارموفق بوده است
«مایک پمپئو»، امروز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه واشنگتن چه اقداماتی برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام داده گفت که کشورش با کارزار فشار حداکثری، دسترسی ایران به منابع مالی را قطع کرده است. او در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره اینکه آمریکا چه کاری برای کمک به سعودی‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام داده است گفت: «من شخصاً ۴ سال روی این موضوع کرده‌ام.»
پمپئو با بیان اینکه وزیر خارجه عربستان سعودی گفته ایران به حوثی‌‌ها (جنبش انصارالله) کمک می‌کند گفت: «ما هر کاری که بتوانیم را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود جمهوری اسلامی ایران، منابع کمتری برای تأمین مالی حوثی‌ها دارد.» وی اضافه کرد: «ایرانی‌ها ده‌ها میلیارد دلار از طریق کارزار فشار حداکثری ما از دست داده‌اند. بعضی از این پول‌ها ممکن بود برای خرید موشک‌های بزرگتر، موشک‌های بیشتر و توانمندی‌های بیشتر برای ضربه زدن به پادشاهی عربستان سعودی هزینه شود.» وی اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری ما علیه ایران، در محروم کردن این کشور از منابع لازم برای انجام اقدامات تروریستی و انجام چنین حملات موفق بوده است.»

ظریف: عدم دسترسی ایران به غذا جنایت است
وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای ژاپنی خود، در مورد تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر کرد. محمد جواد ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست. از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱، مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا شود. او همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد. در خصوص برجام هم ظریف تاکید کرد بسیار مهم است که تمام تلاش خود را بکار گیریم تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.
برچسب ها: مايك پمپئو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها