به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۳۶۴۲۷

احتمال واکسیناسیون گسترده كرونا تا بهار

احتمال واکسیناسیون گسترده كرونا تا بهار
گروه علم و فناوری:  مقام ارشد مقابله با کرونا در آمریکا نسبت به احتمال دسترسی گسترده به واکسن "ایمن و موثر" برای کووید-۱۹ تا بهار آتی ابراز امیدواری کرد.
دکتر آنتونیو فاوچی گفت: هم‌ اکنون چند واکسن در مراحل نهایی آزمایش هستند و احتمالا ظرف یک یا دو ماه آینده می‌توان به نتیجه‌گیری نهایی برای تایید یا رد آنها رسید.
رئیس موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور علمی کاخ سفید گفت: "مشروط بر اینکه همه شرکت‌هایی که روی واکسن تحقیق می‌کنند به یک واکسن تاییدشده برسند چند صد میلیون دوز واکسن تا آوریل ۲۰۲۱ فراهم شود." فاوچی در حالی چنین برآوردی از زمان احتمالی دسترسی گسترده به واکسن داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به تازگی وعده داد تا پایان سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن فراهم شود. فاوچی و ترامپ درباره چگونگی مواجهه با ویروس کرونا اختلاف نظرهایی داشته‌اند اما دکتر فاوچی از رویارویی تمام عیار با رئیس‌جمهور آمریکا خودداری کرده است.به تازگی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ از صحبت‌های فاوچی برای تبلیغات استفاده کرد، اقدامی که با انتقاد او روبرو شد.
سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی نیز در اظهارنظری مشابه آنتونیو فاوچی گفت: رسیدن به واکسن موثر و ایمن با دسترسی همگانی به چنین واکسنی تفاوت دارد.
سوامیناتان گفت: دستورالعملی برای چگونگی توزیع واکسن کووید-۱۹ در جهان در حال تهیه است.او گفت: "اغلب توافق دارند که کادر درمان باید پیش از دیگران واکسن زده شوند، همین طور کارکنان خدمات ضروری دیگر. ولی در بین همان‌ها هم ترتیب مشخص نیست. پس از آنها سالمندان در اولویت قرار دارند."
این مقام سازمان بهداشت جهانی گفته ممکن است افراد سالم و جوان تا سال ۲۰۲۲ در نوبت واکسن باشند.هنوز هیچ واکسنی برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا تایید نشده است.
البته ۱۱ واکسن در کشورهای مختلف در مرحله نهایی آزمایش‌ هستند که هزاران نفر در آنها واکسن را دریافت کرده‌اند تا اثرگذاری و ایمنی واکسن و عوارض جانبی احتمالی آن بررسی شود.
یکی از این واکسن‌ها در دانشگاه آکسفورد تولید شده و داده‌های اولیه حاکی از ایمنی و اثرگذاری آن بوده است. مقام‌های بریتانیایی گفته‌اند احتمال کمی وجود دارد که این واکسن تا قبل از پایان سال جاری میلادی تایید شود.


 
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها