به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۳۶۴۸

رييس‌دیوان‌عدالت: احمدی‌نژاد قانون را دور زد

گروه سياسي: رییس دیوان عدالت اداری گفت: رییس‌جمهوری پیشین در خصوص انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی، قانون را دور زد.
رييس‌دیوان‌عدالت: احمدی‌نژاد قانون را دور زد
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمدجعفر منتظریˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهرکرد در پاسخ به سوالی درباره انتصاب مرتضوی به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی در دولت دهم افزود: اقدام رییس جمهوری سابق در خصوص این انتصاب مصداق دور زدن قانون بود. وی در عین حال گفت: البته رییس‌جمهور سابق به آن معنا رای دیوان عدالت اداری را در خصوص انتصاب رییس سازمان تامین اجتماعی نقض نکرد، بلکه کاری را اصلاح کرد.

وی در این اقدام دنبال این بود که هدف خود را تامین کند که موفق هم شد. به گفته وی، اقدام وی در انتصاب رییس وقت سازمان تامین اجتماعی دور زدن قانون بود منتهی یک وجهه قانونی نیز به آن داد، تا بتواند عمل خود را قانونی جلوه دهد. رییس دیوان عدالت اداری، در باره ارائه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به این نوع تخلفات در حوزه کاری دیوان عدالت نیست و در حوزه کاری دادگستری و دادگاهها است.

منتظری یادآور شد، آنچه موجب نگرانی است در شرایطی که کارکنان و بازنشستگان با سختی امرار معاش می کنند، در بخشی از دستگاه اجرایی، سوء استفاده رخ داده است. وی در باره وضعیت رسیدگی به پرونده های مطرح شده در این دیوان نیز گفت: خوشبختانه در دو سه ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و ماههای گذشته شکایت ها نیز کاهش یافته است.

منتظری گفت: امید است در آینده با سیاست گذاری دولت و مسوولان، شکایت از ادارات کاهش چشمگیری داشته باشد. وی در ادامه از گشایش بیست و چهارمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پایان سال در تمامی استانها دفتر نمایندگی راه اندازی شود.