به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۳۶۵۱۶

بیماران قلبی و ریوی تهران در خانه بمانند

بیماران قلبی و ریوی تهران در خانه بمانند
گروه جامعه: کیفیت هوای پایتخت امروز-بیست و پنجم مهر- در ششمین روز متوالی از لحاظ افزایش‌ غلظت آلایندگی ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۲۴ شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی، ریوی ، سالمندان، کودکان و زنان باردار است. بر اساس اعلام روز جمعه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸:٣٠ امروز بر روی شاخص ۱۱۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود.در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۰، ذرات ازن با شاخص ۵۵، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۹۴ و منواکسید کربن با شاخص ۴۱ بوده است.

ایستگاه پونک در شرایط سالم
بر این اساس، ایستگاه‌های پونک با شاخص ۶۷، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۷ و ژئوفیزیک منطقه ۶ با شاخص ۸۴ از لحاظ ذرات ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده اند.

ایستگاه دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ ناسالم برای همه جامعه
همچنین ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با ۲۱۷، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۷ و پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۵۵ از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آلایندگی را داشتند.شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۱۵روز هوای پاک
از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۲ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۴۱ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه ها به ثبت رسیده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها