به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۲۳۶۵۶۹

آمادگی حشد الشعبی برای آتش بس با آمریکا

آمادگی  حشد الشعبی برای آتش بس با آمریکا
گروه بین الملل: نماینده سیاسی حشد الشعبی اعلام کرد که این نیرو حاضر به قطع حمله موشکی به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق است. احمد اسدی تاکید کرد: این اقدام مشروط و محدود بوده و متناسب با سیاستی است که آمریکا در عراق دنبال می‌کند.
پس از کتائب حزب‌الله، اکنون حشد الشعبی نیز از قطع محدود و مشروط حمله موشکی و سوءقصد به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق خبر داده است. حشد الشعبی نیز همچون کتائب حزب‌الله از حمایت و پشتیبانی  ایران برخوردار است.
احمد اسدی، نماینده بازوی سیاسی حشد الشعبی  اعلام کرد که این نیرو "حداکثر تا پایان سال جاری" به آمریکا فرصت می‌دهد تا نیروهای مستقر خود در عراق را کاملا از این کشور خارج کند.
این در حالی است که مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق اخیرا گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور ظرف سه سال ممکن است.
از ژانویه سال جاری تا کنون، حدود ۹۰ موشک به سوی سفارت آمریکا، واقع در منطقه امنیتی سبز بغداد و همچنین به پایگاه‌های عراقی که محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا هستند، صورت گرفته است.احمد اسدی  گفت که این آتش‌بس نامحدود نیست. او گفته است: «بنا بر ارزیابی من، این آتش بس می‌تواند در زودترین حالت خود، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه یابد.»نماینده بازوی سیاسی حشد الشعبی گفت: «کش دادن این آتش بس به پس از پایان سال به باور من، بی معنی است. ما با این اقدام خود تنها به دولت عراق فرصت بیشتری می‌دهیم تا مذاکرات خود را با آمریکا بر سر خروج نیروهای آن کشور به فرجام برساند.»



 
برچسب ها: عراق آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها