به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۲۳۶۶۶۳

مشکل ارز نه، مشکل عقل داریم

مشکل ارز نه، مشکل عقل داریم
گروه سیاسی:  یك عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: هرکس زمین و آب داشته باشد اما روغن و نهاده های دامی و کره را از جای دیگر بیاورد، بدبخت، محروم و نفرین شده است. چرا از امکانات موجود استفاده نمی کنیم؟ چرا به قناعت بها نمی دهیم؟ سال 98، 18 میلیون تن مواد غذایی را دور ریختیم.
حجت الاسلام  سیدرضا اکرمی  تأکید کرد: بی نمونه ترین تحریم ها که دارو هم نمی توانیم بخریم جای خودش، دعواها و نزاع های با خودمان هم سر جای خودش هست. من پنج دوره در مجلس شورای اسلامی و 10 سال در مدیریت سازمان عقیدتی و سیاسی بوده ام. یک وقتی با معاون اقتصادی نشست نیم ساعته ای داشتم. گفتم هر جایی می رویم از ما می پرسند آینده چه می شود؟ گفت 50 درصد دست ما و 50 درصد دست مردم است. شما می توانید یک جنس را از پنج مغازه قیمت کنید و همه یک قیمت را بدهند؟! به تعبیر قرآن «یعمل علی شاکلة». این رفتار خود ما است.
وی با تأکید بر اینکه قرآن می گوید عدالت را شما باید به وجود بیاورید، افزود: قبول دارم کسی که رئیس و مدیر هست نقش و سهمش سنگین تر است اما ارزش، امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف کنید. همه همدیگر را دعوت کنیم که اهل عمل و عرفان باشیم؛ اهل عدل و فکر باشیم. 30 سال قبل در کمیسیونی بحث ارزی مطرح شده بود و گفتم ما مشکل ارز نداریم؛ ما مشکل عقل داریم. پول کشور ما ریال است اما مردم سراغ قیمت دلار می گیرند. این زندگی را من برای خودم درست کرده ام. قرآن می گوید ارزش این است که عقل، فکر و تجربه ات را به کار بگیر. هر چیزی که ما را تحریم کردند، ما آن را تبدیل به فرصت کردیم و والله بقیه اش را هم می توانیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: هرچه نشده را نخواسته ایم و نمی خواهیم. روزی که صدام را از کشور بیرون کردیم اراده داشتیم و نیرو را پای کار بردیم و شهادت را هم پذیرفتیم و شد؛ الآن این اراده را نداریم و هرکس کار خودش را می کند. از صلح امام حسن(ع) در تاریخ صحبت می کند، می گویند معنایش سازش با آمریکا است. بر اساس قرآن باید حواسمان به خودمان باشد و با همدیگر بنشینیم. طبق متن قرآن «علیکم انفسکم» ارزش است. مدام نگوییم فردا و 1400 چه می شود. هرکس زمین و آب داشته باشد اما روغن و نهاده های دامی و کره را از جای دیگر بیاورد، بدبخت، محروم و نفرین شده است. چرا از امکانات موجود استفاده نمی کنیم؟ چرا به قناعت بها نمی دهیم؟ سال 98، 18 میلیون تن مواد غذایی را دور ریختیم.


 
مرجع : سایت جماران
برچسب ها: تحریم ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها