کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابوالفضل جلیلی: بزرگ‌ترین استادم شجریان است

28 مهر 1399 ساعت 8:52


گروه فرهنگی: ابوالفضل جلیلی کارگردان شناخته شده ای است که به قول خودش هیچ کدام از فیلم هایش در ایران اکران عمومی نشده است و حالا در اولین روز جشنواره فیلم کودک و نوجوان که به دلایل شرایط کرونا، فیلم ها ی آن، نمایش محدودی در سینما فرهنگ دارند، جدیدترین ساخته اش «مسیر معکوس» به نمایش درآمد.
ابوالفضل جلیلی چندی پیش درباره این فیلم با ایسنا گفتگو کرد و امشب 27 مهر ماه اولین نمایش اش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود.ابوالفضل جلیلی که فیلم های چون "بهار"، "گال"، "رقص خــاک"، "دت یعنی دختر"، "یک داستان واقعی"، "دان"، "حافظ" را در کارنامه کاری اش دارد، "در مسیر معکوس" ، داستان چند جوان را روایت می کند که بــرای ســاخت فیلــم و ورود به جرگه ی سینماگران جوان دچار چالش می شوند.این کارگردان پس ازنمایش فیلمش در سخنانی گفت:ما فیلمسازان کاشف هستیم، خالص‌ترین هنر من در موسیقی است، بزرگترین استاد من محمدرضا شجریان است. یک فیلمساز می‌تواند حال بدی داشته باشد اما فیلم خوبی بسازد اما یک خواننده اگر حالش بد باشد، نمی‌تواند آهنگ شاد بخواند. هنر را عبادت می‌دانم. از ۶ سالگی آواز می‌خوانم اما فقط برای خودم!او یادآور شد: زمانی که در راه اینجا بودم تا فیلمم برای اولین بار در کشورم اکران شود، از خدا خواستم اشکالات فیلمم را بگیرد.ابوالفضل جلیلی با بیان اینکه با بازیگران فیلم هایش دوست است، گفت:به غیر از دو فیلمم که یکی از پسران از ۱۴ سالگی ازدواج کرد و به افغانستان رفت باقی بچه‌ها مانند خانواده‌ام می‌مانند. با تمامشان صحبت می‌کنم و حواسم به آنها هست. با بازیگرانم دوست هستم چون از ۱۶ سالگی کارم را شروع کرده‌ام هنوز در همان سن مانده‌ام.جلیلی افزود: هرگز از طریق تست بازیگری، بازیگر پیدا نکرده‌ام زیرا بسیاری از کسانی که می‌آیند اعتماد به نفس زیادی دارند و من هرگز کسی را ندیدم که خاکی باشد. هرکسی که وارد سینما می‌شود بعد از بازی در پلان اول آدم دیگری می‌شوند. پویان را دیدم و در انتخابش شک کردم زیرا با کسی که در ذهنم بود، کاملا متفاوت است اما الان از انتخابم راضی هستم.

این کارگردان با بیان اینکه داستان «مسیر معکوس» برگرفته از زندگی اش بوده است، ادامه داد: بنابراین می‌خواستم تا صبح بچه‌ای آنقدر به آسمان نگاه کند که اشک بریزد، اما بچه‌های امروز، اصلا چنین چیزی را نمی‌فهمند. بچه‌ها بیدار می‌مانند اما در فضای مجازی به سر می‌برند.او در ادامه گفت: هیچ‌گاه تهیه کننده‌ای نداشتم که پول کافی در اختیار من بگذارد تا همه چیز سر جایش باشد. تنها یک دستیار دارم که از او در تمام زمینه‌ها انتظار دارم به من کمک کند.جلیلی در عین حال معتقد است: یکی از مشکلات ما این است که مدیرانمان دائما عوض می‌شوند در باقی کشورهای پیشرفته حتی برای ۶ سال آینده‌شان هم برنامه دارند.این کارگردان در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: استاد تقوایی می‌گفت ما پیش از ساخت فیلم خوب، باید مخاطب خوب بسازیم و من معتقدم قبل از ساخت فیلم خوب باید بازیگر خوب بسازیم. به بازیگرانم می‌گویم نباید دنبال مد باشند، باید همان حالت طبیعی خودشان را حفظ کنند. همیشه به آنها می‌گفتم شخصیت‌تان را تقویت کنید.جلیلی با بیان اینکه هرگز فیلمش اکران عمومی در ایران نشده است تا بداند نظر بچه‌ها یا خانواده‌هایشان چطور است،ادامه داد: بنابراین ترجیح می‌دهم، نظر واقعی مخاطبان را بدانم به جای اینکه تعریف و تمجید بشنوم.«حسین نوابی» صدابردار فیلم «مسیر معکوس» در این نشست،یادآور شد: حدودا ۱۴ سال است که در سینما، هستم و زندگی را یاد می‌گیریم. کار با آقای جلیلی بسیار خاص است، او بسیار خاکی است و گاهی حتی زمان کار، خودش غذا درست می‌کند. او با همه عوامل رفیق است.پویان شکری ،مسعود امین‌ناجی ، سام حسنی، مهدیار اصغری، محمد حسین پاک دامن از بازیگران نوجوان فیلم «مسیر معکوس» بودند که درباره همکاری شان با ابوالفضل جلیلی در این نشست صحبت کردند.


کد مطلب: 236864

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236864/ابوالفضل-جلیلی-بزرگ-ترین-استادم-شجریان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir