به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۳۶۸۹

لوئیز آراگونس با دنیای فوتبال وداع کرد

گروه ورزشی: سرمربی تاریخ‌ساز فوتبال اسپانیا که قهرمانی در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ را برای ماتادورها به ارمغان آورد، بازنشستگی خود را رسماً اعلام کرد.
لوئیز آراگونس با دنیای فوتبال وداع کرد
لوئیز آراگونس، سرمربی پیشین تیم ملی اسپانیا که این تیم را فاتح رقابت‌های یورو 2008 کرد، 4 سال پس از اتمام آخرین تجربه مربیگری خود رسماً اعلام بازنشستگی کرد. قهرمانی که آراگونس 75 ساله در سال 2008 کسب کرد، اولین قهرمانی از هت‌تریک قهرمانی‌های متوالی اسپانیا (یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012) بود که 2 قهرمانی آخر را جانشین او، ویسنته دل‌بوسکه، کسی که همچنان هدایت ماتادورها را برعهده دارد، کسب کرد. آراگونس پس از ترک تیم ملی اسپانیا در سال 2008، هدایت تیم فنرباغچه ترکیه را عهده‌دار شد اما حضور توام با ناکامی او در ترکیه در تابستان سال 2009 به پایان رسید و این آخرین تجربه مربیگری آراگونس بود.

آراگونس در گفت‌وگویی با ووزپوپولی، اعتراف کرد که برنامه‌ای برای بازگشت به عرصه مربیگری ندارد: دوره لوئیس گذشته است و تمام شده. من دیگر مربیگری نخواهم کرد. تصمیم برای بازنشستگی، تصمیم سختی بود. پیش از بازنشستگی، زمانی که ترکیه را ترک کردم می‌دانستم که ماندن در این حرفه کار سختی است و اکنون می‌دانم که پایان راه است. شرایط زیادی در گرفتن این تصمیم تاثیرگذار بودند، سن، مکان مربیگری، شیوه مربیگری و ... چیزهایی فراوانی هستند که باعث می‌شوند بگویید: دیگر بس است. آراگونس حرفه مربیگری‌ خود را با هدایت اتلتیکومادرید آغاز کرد و این تیم را در سال 1977 قهرمان لالیگا کرد. او در سال 1980 مادرید را ترک کرد اما 3 دوره دیگر در فاصله سال‌های 1982 تا 1987، 1991 تا 1993 و 2001 تا 2003 به جمع قرمزوسفیدپوشان پایتخت اسپانیا برگشت. او در رزومه کاری خود، سابقه کار در تیم‌های دیگری مانند بارسلونا، سویا، والنسیا، بتیس، اسپانیول و مایورکا را دارد.