به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۲۳۶۹۸۹

11 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه که حتما باید دیدن کنید

گروه گردشگری:
11 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه  که حتما باید دیدن کنید
ترکیه کشوری است که مسافران بسیاری را در طول سال به خود می بیند، برخی فقط برای گشت و گذار به این کشور می روند و برخی که سفر زیادی به این کشور زیبا دارند تصمیم به خرید آپارتمان در استانبول ترکیه که پایتخت این کشور است گرفته اند. ترکیه در تنوع مقاصد جذاب برای گردشگران فوق العاده است. از آسمان پر از گنبد و مناره استانبول بگیرید تا خرابه های رومی در امتداد سواحل غربی و جنوبی، از سواحل آنتالیا و استراحتگاه های ساحلی مدیترانه بگیرید تا کوههای مه آلود دریای سیاه شرقی. ترکیه مقاصد و جاذبه های گردشگری فوق العاده ای دارد که به 10 مورد برتر اشاره می کنیم. پس اگر می خواهید تعطیلات بی نظیری در این کشور پشت سر بگذارید، به فهرست زیر دقت کنید و با مکانهای دیدنی ترکیه آشنا شوید.

11. موزه رحمی کوچ
شاید برای شما هم جالب باشد که بیشتر راجبه تاریخچه صنعت حمل ونقل، ارتباطات کشور ترکیه بیشتر بدانید. پس این موزه را از دست ندهید. این موزه در سال 1991 در استانبول تاسیس و در سال 1994 توسط رحمی کوچ که از یک خانواده ثروتمند در ترکیه بود، افتتاح شد.

10. تئاتر آسپندوس (Aspendos)
آسپندوس به عنوان یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده، خودنمایی می کند. تئاتر آسپندوس در سال 144 بعد از میلاد در طول حکومت امپراطور روم مارکوس اورلیوس ساخته شد که می تواند 15000 تا 20000 تماشاگر را در خود جای دهد. چونکه بخش صحنه این تئاتر بعدها به عنوان کاروانسرا (مسافرخانه کنار جاده) در دوران سلجوقی مورد استفاده قرار گرفت، مرتباً ترمیم و به همین دلیل به خوبی حفظ شد. بنابراین، تئاتر آسپندوس امروزه بدون اینکه حتی ویژگی و کیفیت اصلی خود را از دست بدهد، در کشور ترکیه خودنمایی می کند.
بیشتر بدانید: چگونه ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنیم؟

9. ساحل پاتارا (Patara)
پاتارا با 14 کیلومتر (9 مایل) مسعت، یکی از طولانی ترین سواحل شنی منطقه مدیترانه است. این ساحل به دوران لیکیان باستان و خرابه های رومی و تپه های شنی مربوط می شود که به جزء کافه های کوچک، هیچ ساختمان دیگری در آن پیدا نمی کنید. ساحل پاتارا همچنین زیستگاه لاکپشت های دریایی در خطر انقراض هستند. روستای نزدیکی پاتارا محل تولد نیکلاس مقدس، کشیش شرقی قرن چهارم است که بعدها به افسانه سانتا کلائوس (Santa Claus) تبدیل شد.

8. پاموکاله (Pamukkale)


پاموکاله به معنای قلعه پنبه ای به زبان ترکی، چشم اندازی باورنکردنی در غرب ترکیه محسوب می شود که به خاطر تراس های سفید رنگی که دارد، مشهور است. این تراس ها از تراورتین ساخته شده اند، یک نوع سنگ رسوبی که توسط آب دارای املاح معدنی زیاد از آبشارهای گرم، رسوب شده اند. سال ها مردم در استخرهای آن استحمام می کردند. شهر هیراپولیس یونان باستان در بالای آبشارهای گرم توسط پادشاهان پرگامون ساخته شده بودند. خرابه های حمام، معبدها و سایر آثار تاریخی را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

7. قلعه بودروم (Bodrum)
این قلعه که در شهر بودروم در جنوب غربی ترکیه واقع شده است، توسط صلیبی ها در قرن 15 به عنوان قلعه پیتر مقدس بنا شده بود. یکی از بهترین آثار تاریخی حفظ شده دوران قرون وسطا محسوب می شود. امروزه این قلعه به عنوان موزه استفاده می شود که به نوعی بیشتر تمرکز بروی موزه باستان شناسی زیر آب است. این قلعه مشرف بر تفرجگاه ساحلی داخلی بودروم است که کشتی های بادبانی به ارزش هزاران دلار در آن پهلو می گیرند.

6. کوه نمرود
کوه نمرود با ارتفاع 2134 متری (7001 فوتی) در جنوب  غربی ترکیه، نزدیک شهر آدیامان واقع شده است. در سال 62 قبل از مسیح، پادشاه آنتیوخوس اول تئوس کماژین، مقبره ای بوسیله سنگ های عظیم به شکل خود، دو شیر، دو عقاب و خدایگان مختلف یونانی و فارسی در بالای این کوه ساخت. از زمان ساخت، سرها از بدن جدا و در سراسر این منطقه پراکنده شدند. قله کوه نمرود نمایی فوق العاده از کوه های مشرف را برای شما به ارمغان می آورد. تماشای طلوع خورشید از قسمت شرقی جذابیت اصلی این کوه است که نمایی از سرهای بی بدن به رنگ نارنجی زیبا نمایان می کند و احساس رمز و راز عجیبی را در منطقه ایجاد می نماید.
بیشتر بدانیم: شرایط و هزینه های خرید خانه در کانادا چگونه است؟

5. اولودنیز


اولودنیز یک روستای کوچک در جنوب غرب ساحل دریای اژه است. خلیج شنی آرامی را در دهانه اولودنیز در کنار تالاب آبی مشاهده می کنید. این ساحل به خاطر سایه های فیروزه ای معروف است و در ساحل مدیترانه ساحلی است که بیشترین عکاسی از آن انجام می گیرد. اولودنیز به عنوان یکی از بهترین مکان های دنیا از نظر پاراگلایدر به شمار می رود زیرا نماهای منحصر به فرد پانورامایی برای علاقمندان به همراه می آورد.

4. مسجد آبی
این مسجد دارای شش مناره و معماری وسیعی است که به عنوان مسجد آبی یا سلطان احمد در استانبول واقع شده است. در حالیکه از این معماری همچنان به عنوان مسجد استفاده می شود، اما بیشتر به جاذبه گردشگری استانبول تبدیل شده است. این مسجد بین سال های 1609 و 1616 ساخته شده و همانند بسیاری از مساجد دیگر، مقبره سازنده در آن قرار دارد. داخل مسجد، سقف بلندی با 20 هزار کاشی آبی رنگ دارای الگوهای متنوع مشاهده می کنید که باعث شده این مسجد را مسجد آبی بنامند.

3. کتابخانه سلسوس
خرابه های شهر Ephesus به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ساحل غربی محسوب می شود. شهر افسس زمانی به خاطر معبد آرتمیس معروف بود؛ یکی از هفت عجایب دنیای باستان، که به دستور اوباش به رهبری اسقف اعظم قسطنطنیه در سال 401 بعد از مسیح تخریب شد. برخی از سازه های این شهر همچنان باقی مانده است از جمله تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس. این کتابخانه در حدود 125 قبل از مسیح برای نگهداری 12000 طومار بنا شد و به عنوان آرامگاه سلسوس، حاکم آسیا، محسوب می شد. نمای این شهر در دهه 1970 به وضعیت اصلی خود بازسازی گردید.

2. دودکش پریان شهر Goreme
کاپادوکیا به خاطر تشکیلات سنگ طبیعی عجیب و شگفت انگیز و میراث تاریخی بی نظیری که دارد، معروف است. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای این تشکیلات عجیب و غریب، شهر Goreme است که در میان سنگ های مخروطی شکل توف (نوعی سنگ آتشفشانی پر خلل و فرج) که آن را دودکش های پریان می نامند، قرار دارد. دودکش های پریان حاصل باد و فرسایش آب دو لایه آتشفشانی متفاوت بوده اند: یک لایه ضخیم از توف (خاکستر آتشفشانی تلفیقی) که لایه ضخیمی از بازالت آن را پوشش داده و نسبت به فرسایش بسیار مقاوم است. به سبب سهولت تراشیدن توف، بسیاری از دودکش های پریان در کاپادوکیا در گذر زمان گود شده اند که باعث ساخت خانه، کلیسا و بناهای عجیب و غریب شده است.
حتما بخوانید: آسان ترین راه برای اخذ اقامت یونان کدام است؟

1. ایاصوفیه
ایاصوفیه که در استانبول قرار دارد، در اصل قصر سلطنتی برای یوستینیان اول امپراطور روم شرقی در قرن ششم بوده است. این شاهکار مهندسی روم، گنبدی عظیم (31 متر یا 102 فوت ضخامت) است که سال ها بزرگترین مکان محصور دنیا محسوب می شود. کلیسا در سال 1204 توسط صلیبی ها غارت شد و در قرن 15 به مسجد تبدیل شد، زمانی که اتومانس شهر را تسخیر کرد. ایاصوفیه در سال 1935 به موزه تبدیل شده و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری برتر کشور ترکیه محسوب می شود.
کشور ترکیه علاوه بر اینکه یک مقصد تفریحی برای ایرانیان محسوب می شود، برای تجارت و تحصیل هم بسیار مناسب است. کشور کشور به جهت اینکههمسایه ایران است به مسافران ایرانی این اجازه رو داده است که برای 90 روز بدون داشتن ویزا ترکیه در این کشور بمانند. اما برای اقامت برای زمان بیشتری نیاز به اخذ ویزای ترکیه هست.
ویزاهای ترکیه به 3 دسته: ویزای گردشگری، ویزای کار و ویزای تحصیلی تقسیم می شود.
ویزای گردشگری: مسافران ایرانی برای تفریح در این کشور نیاز به ویزای ترکیه ندارند و کافیست پاسپورت ترکیه را دریافت کنند و صرفا جهت گردش  و تفریح در ین کشور صادر میشود.

ویزای کار : اگر قصد کار و تجارت در این کشور را دارید کافیست درخواست ویزای ترکیه باید به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت ترکیه اقدام نمایید و مدارک خود را به کنسولگرهای این کشور در ایران ارائه دهند. از طریق سفارت مدارک شمابه وزارت کار ترکیه ارسال می شود و اگر تایید شدید ویزای کاری ترکیه صادر میشود و در مدت 90 روز میتوانید ویزای خود را دریافت نمایید.
ویزای تحصیلی: برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیز لازم است بدانید که ابتدا باید پذیرش خود را از دانشگاه های ترکیه دریافت کنید و بعد ثبت نام کنید و سپس در کشور خود یعنی ایران باید گواهی پذیرش خود را به سفارت ترکیه در ایران تحویل دهید. این ویزا دارای اعتبار یک ساله است.
امیدواریم از اطلاعاتی که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم لذت برده باشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها