به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۳۷۰۵۱

ساخت شبکه نسل چهارم تلفن همراه در کره ماه

ساخت شبکه نسل چهارم تلفن همراه  در کره ماه
گروه علم و فناوری: شرکت نوکیا  اعلام کرد که به درخواست ناسا اولین شبکه تلفن همراه در کره ماه را خواهد ساخت.
این شرکت فنلاندی افزود که بخش پژوهشی این شرکت قرار است یک سامانه ارتباطی ویژه برای نسل چهارم تلفن‌های همراه را بسازد که در اواخر سال ۲۰۲۲ توسط سفینه ماه‌نورد ناسا به کره ماه منتقل خواهد شد.ناسا برای تکمیل فناوری و تجهیزات «آرتمیس» طرح جدید سفر به کره ماه، قرار است با ۱۴ شرکت قراردادهایی به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار منعقد کند. هدف برنامه فضایی «آرتمیس» استقرار دائمی انسان در کره ماه و کمک به سفرهای فضایی به سیاره مریخ است.
ناسا هفته گذشته اعلام کرد که در نظر دارد در چارچوب یک قرارداد ۱۴ میلیون دلاری ساخت شبکه ارتباطی تلفن همراه برای طرح فضایی «آرتمیس» را به بخش آمریکایی شرکت نوکیا محول کند.ناسا در عین حال در زمینه تولید و مدیریت مایعات برودتی، فناوری مربوط به کاوش و تقویت قابلیت‌های مربوط به فرود در سطح ماه با شرکت‌های دیگر قرارداد می‌بندد.
نوکیا در بیانیه خود افزود فناوری شبکه ارتباطی که این شرکت تولید خواهد کرد قرار است در زمینه کنترل از راه دور تجهیزات تجسسی در سطح ماه، جهت‌یابی و تقویت کیفیت فیلمبرداری و مخابره ویدئوها به فضانوردان کمک کند.این شبکه ارتباطی شامل تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه مخابراتی مرکزی، آنتن‌ها و نرم‌افزارهاست و باید در برابر شرایط جوی نامناسب در فضا و همین‌طور شرايط فیزیکی دشوار مرحله پرتاب فضاپیما و فرود آن در کره ماه مقاوم باشد.نوکیا در این زمینه با یک شرکت آمریکایی به نام «اینتیوتیو ماشین» همکاری خواهد کرد که ساخت یک ماه‌نورد کوچک را برعهده دارد.وظیفه این ماه‌نورد که می‌تواند روی سطح ناهموار سیاره ماه حرکت کند تجسس دقیق سطح این سیاره از فاصله بسیار نزدیک است.
مارکوس ولدن، مدیر بخش فناوری نوکیا، گفت: «شبکه ارتباطی بسیار مقاوم، قابل اتکا و با ظرفیت بالا در طرح استقرار دائمی انسان در کره ماه نقش حیاتی دارد».


 
برچسب ها: تلفن همراه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها