به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۹
 
۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۲۳۷۰۸
سيداحمد خاتمی: ما حرف‌های تفرقه‌آمیز نمي‌زنيم

چون فتنه‌گران دوباره‌جان‌گرفته‌اند واردمیدان‌شدم

گروه سياسي: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: سفارش ما به تیم مذاکره‌کننده این است که عزت عاشورایی این ملت را حفظ کنید. ملت ما ملت هیهات من‌الذله است و شما تجلی‌بخش این شعار در مذاکراتتان باشید.
چون فتنه‌گران دوباره‌جان‌گرفته‌اند واردمیدان‌شدم
آيت الله سيداحمد خاتمي در رابطه با مسائل هسته‌ای اظهار کرد: اگرچه رییس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه توضیحات فراوانی در این راستا ارائه کرده‌اند، اما من نیز می‌خواهم نکاتی را بیان کنم از جمله اینکه ما در این عرصه همراه آقا یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستیم و معتقدیم هر حرکتی که در راستای این رهنمودها صورت بگیرد، مورد تائید ملت است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه "ان‌شاءالله مذاکره‌کنندگان ما هم خود را ملتزم به این اصل می‌دانند"، خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی در این گفت‌وگو و بیانیه به دست آمده، مدیون مقاومت ملت است و سربلندی این ملت بی‌تردید از گذر مقاومت و نه تنها میز مذاکره رقم می‌خورد. ما با دشمنانی طرف هستیم که جز منافع خودشان چیزی نمی‌بینند و جز قدرت، نمی‌فهمند و بر این اساس است که مصلحت کشور و نظام آن است که همه در فرهنگ مقاومت بدمیم و بدانیم اگر دشمن کمترین ضعفی از ما ببیند، پیشروی می‌کند و آنچه موجب درجا زدن دشمن می‌شود همین مقاومت است. تلاش‌های دیپلماتیک باید به قوت خود باقی باشد اما همراه با آن نشاط انقلابی و مقاومت نیز وجود داشته باشد که این موضوع تجلی‌یافته شعار باشکوه و انقلابی مرگ بر آمریکای شما ملت است.

سيداحمد خاتمی در ادامه با اشاره به مباحثی در حوزه مسائل داخلی کشور گفت: طی یکی - دو ماه اخیر رییس محترم قوه قضاییه این نکته را مطرح کردند که فتنه‌گران دوباره جان گرفتند. دادستان محترم کل کشور نیز در مصاحبه‌شان رسماً گفته‌اند که ما چون به اینها ارفاق کردیم، ادعاهای آنچنانی دارند. استفاده از کلمه فتنه، یک ادبیات است و آنها که ولایت را قبول دارند می‌دانند که مقام معظم رهبری درباره حوادث سال 88، 200 بار از کلمه فتنه استفاده کردند؛ بنابراین کسانی که بگویند فتنه چیست و این مرزها را کنار بگذارند، با خط آقا مقابله کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 یک اعتراض نبود و جرم‌هایی اتفاق افتاد، اظهار کرد: جرم خیانت به این ملت و به تباه کشیدن حضور میلیونی این مردم، جرم اهانت به سیدالشهدای عاشورای سال 88، چنانچه خیابان انقلاب و میدان آزادی و جاهای دیگر به میدان جنگ تبدیل شده بود، جرم اهانت به امام (ره) و آتش زدن عکس ایشان در 16 آذر 88، جرم کشتن بی‌گناهان، جرم حمله به پایگاه، سپاه و بسیج، جرم به آتش کشیدن مسجد، جرم تخریب اموال مردم و جرم ارتباط صمیمانه با بیگانگان در خاطره ملت باقی مانده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: احساس می‌شود این روزها برخی از فتنه‌گران دوباره جان گرفته‌اند و طلبکار شدند. اگر طلبکار نمی‌شدند، من احساس نمی‌کردم که وارد این میدان شوم اما اینها با سوءاستفاده از شرایط موجود و اینکه برخی دوستان سابقشان و شرکای جرمشان پست گرفته‌اند، پررو و طلبکار شده‌اند و احساس می‌کنند دیگر فضا، فضای آنهاست. سیداحمد خاتمی ادامه داد: من به فتنه‌گران می‌گویم جمعیت ده‌ها میلیونی 9 دی 88 نمرده‌اند و در صحنه حاضرند بنابراین اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید باز با همین شکوه به صحنه می‌آیند و سفره فتنه‌گری را جمع می‌کنند. ما از خدا می‌خواهیم که اینها به دامن ملت بیایند ولی اینها احساس می‌کنند که یکه‌تاز هستند در حالیکه میدان این معرکه متدینین، جبهه‌ای‌ها و خانواده معظم شهدا هستند.

وی همچنین اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا حرف‌های تفرقه‌آمیز می‌گویید، در حالیکه این شمایید که تفرقه ایجاد می‌کنید و به جای اینکه از کرده نادرستتان عذرخواهی کنید، طلبکارانه حرف می‌زنید و مصاحبه می‌کنید و بدانید مردم عزیز ما به فضل خدا تا آخرین نفس و قطره‌های خونشان پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.