به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۲۳۷۱۶۱

کاهش 50 درصدی آب بدون درآمد در شهر خوانسار

گروه جامعه: مدیر آبفا خوانسار گفت: در سال 96 میزان آب بدون درآمد در شهر خوانسار حدود 60 درصد بوده که این رقم در پایان سال 98 به 29 درصد رسیده و درصدد هستیم میزان آب بدون درآمد را تا پایان سال 99 به حدود 25 درصد در این شهرستان کاهش دهیم.
مهدی جهانگیری با بیان اینکه در سال 93 از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شهرستان خوانسار به عنوان پایلوت کشوری برای کاهش میزان آب بدون درآمد انتخاب شد افزود: به دنبال اجرای این طرح مقرر گردید گروهی از کشور ژاپن مطالعات کاهش آب بدون درآمد این شهرستان را در دستور کار قرار دهند که به دلیل اعمال تحریم‌ها این طرح اجرایی نگردید، لذا مقرر شد با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری داخلی این طرح عملیاتی گردد.
وی تصریح نمود: از  سال 96 تا کنون، 12 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت، همچنین1800 فقره کنتور فرسوده آب تعویض شد و بیش از 776 فقره انشعاب آب مورد اصلاح و استاندارسازی قرار گرفت و اجرای این موارد، کاهش هدر رفت آب در شهر خوانسار را رقم زد.
مدیرآبفا خوانسار طول شبکه توزیع آب در شهر خوانسار را حدود 128 کیلومتر اعلام کرد و تصریح نمود: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود 40 درصد شبکه توزیع آب شهر خوانسار فرسوده می‌باشد که درصدد هستیم  بازسازی و اصلاح قسمت‌هایی از شبکه که به دلیل فرسودگی بالا هدر رفت بیشتری دارند را در اولویت قرار دهیم.
وی به اجرای هوشمند سازی شبکه توزیع آب در شهر خوانسار اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری با احداث 5 حوضچه فشار شکن، نصب فلومتر در 5 مخزن، 5 حلقه چاه، 2 ایستگاه پمپاژ آب، یک مخزن تعادلی و خروجی آب از تصفیه خانه، زون بندی شبکه پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع آب در دستور کار قرار گرفت.
مدیر آبفا خوانسار افزود: تجهیزات مکانیکال به منظور هوشمند سازی شبکه توزیع نصب شده و تجهیزات الکترونیکی در حال نصب می‌باشند و برنامه ریزی برای ارتباطات رادیویی در حال انجام است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها