به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۲۳۷۱۷۱

اسرائیل و امارات قرارداد لغو روادید امضا کردند

اسرائیل و امارات قرارداد لغو روادید امضا کردند
گروه بین الملل: اسرائیل و امارات عربی متحده در ادامه روند عادی سازی روابط تصمیم گرفته‌اند که اتباع کشور مقابل را برای سفر از دریافت ویزا معاف کنند. بدین ترتیب امارات عربی متحده نخستین کشور عربی است که اتباعش برای ورود به اسرائیل نیاز به دریافت روادید ندارند.
 نخست وزیر اسرائیل  در جریان مراسم استقبال از یک هیات رسمی اماراتی در فرودگاه بن گوریون با اعلام این مطلب یادآور شد: «ما اتباع خود را از دریافت ویزا معاف خواهیم کرد.» بنیامین نتانیاهو که عبید الطایر، وزیر مشاور دولت امارات در امور مالی و استیو منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده در فرودگاه بن گوریون او را احاطه کرده بودند همچنین  یادآور شد: «ما امروز در حال ساخت تاریخی هستیم که برای چندین نسل ماندگار خواهد بود.»وزیر خزانه‌داری ایالات متحده همراه با هئیت اماراتی و با هواپیمای حامل اعضای این هیات عازم اسرائیل شده بود.
بنیامین نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: «ما از این روز به عنوان یک روز باشکوه برای صلح یاد خواهیم کرد.»نمایندگان دو هیات اماراتی و اسرائیلی پس از آن و در پایان مذاکراتی کوتاه، چهار توافقنامه امضا کردند که یکی از آنها به معافیت دریافت ویزا برای شهروندان دو کشور اختصاص داشت. سه توافقنامه دیگر حول محورهایی چون سرمایه‌گذاری، هوانوردی و همکاری‌های علمی میان دو طرف به امضا رسیده است.

 
برچسب ها: اسرائیل امارات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها