به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۳۷۵۰۲

جنگ قره ‌باغ ۵ هزار کشته داشته است

جنگ قره ‌باغ ۵ هزار کشته داشته است
گروه بین الملل:  رئیس جمهور روسیه گفت: تا کنون نزدیک به ۵ هزار نفر در جریان جنگ جاری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه ناگورنو قره باغ کشته شده‌اند.
ولادیمیر پوتین گفت: «هر دو طرف تلفات زیادی داده‌اند، هر کدام بیش از ۲ هزار نفر.»
مقامات منطقه ناگورنو قره ‌باغ می‌گویند که از آغاز درگیری‌ها در این منطقه در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) تا کنون ۸۷۴ نفر از نیروهای نظامی و ۳۷ نفر از شهروندان غیرنظامی کشته شده‌اند. جمهوری آذربایجان می‌گوید در این جنگ تا کنون ۶۱ غیرنظامی آذری کشته و ۲۹۱ نفر نیز زخمی شده‌اند، اما تلفات نظامی خود را اعلام نکرده است.
پوتین همچنین گفت ایالات متحده به روسیه کمک خواهد کرد تا راه حلی برای این درگیری پیدا کند. ارمنستان و آذربایجان پیش از این با میانجیگری روسیه دو بار بر سر برقراری آتش بس به توافق رسیدند که دقایقی بیش برقرار نماند. هر دو کشور یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند.در همین حال رئیس جمهور آذربایجان  گفت: نیروهای ارتش آذربایجان خط مرزی این کشور با ایران را «به طور کامل» از ارمنستان پس گرفته‌اند. الهام علی‌اف  همچنین از آزاد‌سازی ۲۰ روستا و یک منطقه دیگر از اشغال ارمنستان خبر داده است.ارمنستان نیز پیش‌تر ادعای «پیروزی» در جنگ قرع باغ را مطرح کرده و گفته بود مناطقی را که ارتش آذربایجان تصرف کرده از آنها بازپس گرفته است.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها