به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۲۳۷۶۸۴

مسئله اصلی مشارکت مردم در انتخابات است

مسئله اصلی مشارکت مردم در انتخابات است
گروه سیاسی: یك تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در خصوص احتمال روی‌کارآمدن رییس‌جمهور نظامی در سال ۱۴۰۰ گفت: من اصولاً با تصدی ریاست قوه مجریه از سوی نظامیان موافق نیستم و این هم یک بحث کلی است چرا که یک نظامی در طول عمر کاری‌اش محدودیت‌های ذهنی‌ برای خود ساخته است که در حوزه دیپلماسی آن محدودیت ها خیلی پاسخگو نیست.
 
محمدصادق جوادی حصار ادامه داد: شاید تحت تاثیر تحولات شرایط به این سمت برود که مجبور باشیم که یک نیروی کارآمد نظامی را هم به سمت مسئولیت اجرایی بیاوریم تا کشور را از یک وضعیت خاص نجات دهد. در اینجا به نظر من مردم هستند که انتخاب می‌کنند و آن‌ها باید تصمیم بگیرند، در چنین وضعیتی حرف خاصی را نمی‌توان در نفی یا اثبات آن مطرح کرد اما هر انتخابی که مردم بکنند قطعا متضمن یک دستاورد خواهد بود چه کوتاه مدت یا دراز مدت و می‌تواند نکات مثبت و منفی داشته باشد، اما من به شخصه تمایلی به آن ندارم.
 وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم به گزینه نظامی رای خواهند داد یا خیر؟ گفت: با توجه به مشکلات موجود و دلسردی که در میان مردم وجود دارد ما امروز در ابتدا باید به این فکر کنیم که چه کار کنیم تا مردم رای بدهند، بعد از آن بررسی کنیم که به نظامیان رای می‌دهند یا نه. در واقع این موضوع در اولویت فرعی است و اصل مساله رای دادن و مشارکت مردم است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: انتخابات مردم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها