کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین جزئیات اعطای وام‌های دانشجویی

3 آبان 1399 ساعت 18:59


گروه جامعه: الیاس منیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم درباره شرایط جدید اعطای وام‌های دانشجویی  اظهار کرد: سال تحصیلی جدید به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت ویژه و منحصر به فرد آغاز شد.او گفت: برخلاف اینکه در روزهای کرونایی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و حداقل حضور دانشجو‌یان در دانشگاه را داریم، اما پیش بینی می‌شد که نیاز به وام‌های دانشجویی و حمایت از دانشجویان به لحاظ اقتصادی در این زمان افزایش پیدا کند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا از این قشر حمایت کنیم.منیری ادامه داد: در همین راستا ما بحث طرح تجمیع وام‌های دانشجویی که از دو سال پیش به تایید صندوق رفاه رسیده بود را عملیاتی کردیم و به چند وام اصلی که وام‌های پر تقاضا و در واقع مورد نیاز دانشجویان بود توجه ویژه‌ای شد.

افزایش وام تحصیلی دانشجویان تا ۲ میلیون تومان
او درباره مبلغ وام‌های دانشجویی افزود: وام تحصیلی که حدود ۶۰۰ هزار تومان بود به یک میلیون و پانصد تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین وام ضروری که سال گذشته با افزایش چهل تا پنجاه درصدی همراه بود امسال به سه تا پنج میلیون تومان افزایش یافته است.معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد: وام ودیعه مسکن نیز در گذشته متناسب با شهر‌ها و مقاطع تحصیلی متفاوت بود، اما در بازنگری‌هایی که انجام شد هم مبلغ وام افزایش چشمگیری داشته است و هم دیگر مقطع تحصیلی تاثیری در مبلغ آن ندارد. این وام در تهران ده میلیون تومان بود که به مبلغ بیست و پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین در سایر کلانشهر‌ها نیز مبلغ وام ودیعه مسکن به بیست میلیون تومان و در سایر شهر‌ها به پانزده میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.منیری گفت: با ساز و کار‌هایی که انجام شده است دانشجویان می‌توانند بدون محدودیت مکانی از طریق سامانه‌هایی که داریم برای دریافت وام‌های دانشجویی ثبت نام کنند.او درباره شرایط بازپرداخت وام‌های دانشجویی افزود: وام‌های صندوق رفاه دانشجویی از گذشته چهار درصد کارمزد داشته که تغییری در ایجاد نشده است، اما در بحث فرآیند دریافت وام دانشجویی، در گذشته دانشجو‌یان باید یک ضامن کارمند رسمی معرفی می‌کردند، اما امسال شرایط ضامن را تسهیل کردیم و چک کارمندان قراردادی، تمام دستگا‌های دولتی و برخی از حرفه‌ها و مشاغل را به عنوان ضامن تایید می‌کنیم. همچنین هیچ سودی از وام‌های دانشجویی دریافت نمی‌کنیم.
منیری گفت: از پانزده مهر پورتال دانشجویی فعال است و تقاضا‌های دریافت وام دانشجویی ثبت می‌شود. همچنین از سی مهر دسترسی دانشگا‌ها باز شده است تا لیست‌های دانشجویان را دریافت کنند و بعد از ارسال آن به صندوق، طی مدت ده تا پانزده روز به تدریج شروع به پرداخت وام‌ها می‌کنیم.او ادامه داد: از پانزده مهر تا پانزده آذر فرصت ثبت‌نام وام‌ها دانشجویی وجود دارد.معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم بیان کرد: تنها گروهی که نمی‌توانند از تمام وام‌های دانشجویی استفاده کنند دانشجویان شاغل هستند. این افراد تنها می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند.


کد مطلب: 237728

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/237728/آخرین-جزئیات-اعطای-وام-های-دانشجویی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir