به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۳۷۷۴۸

راههای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی

راههای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی
گروه علمی: با شیوع و گسترس ویروس کرونا بسیاری از افراد با داشتن برخی علائم به مراکز در مانی می‌روند در حالی که می‌تواند این علائم از بیماری سرماخوردگی و یا آنفلوانزا باشد. وضعیت بیماری کرونا با توجه به افزایش آمار مرگ و میر در بحرانی‌ترین شرایط از آغاز شیوع و گسترش آن قرار گرفته است. بدون شک تنها راه عبور از این بحران مشارکت همه مردم در کنترل این بیماری و رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.اگر در بین اعضای خانواده تان علائم بیماری دارید باید قبل از هر کاری خود را از سایر افراد جدا کرده و در یک محیط دیگری قرار بگیرید، اما باید در نظر داشت که برخی علائم می‌تواند بیانگر ابتلاء به بیماری کرونا نباشد مربوط به سرماخوردگی و آنفلوانزا باشد.یکی از راه‌های تشخیص ویروس کرونا از سرماخوردگی و آنفلوآنزا در نظر گرفتن سرعت ظاهر شدن علائم بیماری در شما است. به عنوان مثال اگر علائم بیماری به سرعت در شما ظاهر شد احتمال ابتلاء به آنفلوانزا در شما زیاد است زیرا علائم کرونا و سرماخوردگی به تدریج ظاهر می‌شود.یکی از علائم اصلی بیماری کرونا داشتن تب بالای ۳۸ درجه است،هرچند که داشتن تب از علائم شایع بیماری آنفلوآنزا هم است، اما باید توجه داشته باشید که تب در بیماری کرونا حتما باید با علائم دیگری این بیماری همراه باشد، اما اگر علائم بیماری همراه با تب نبود احتمالاً سرما خورده‌اید.

سردرد و یا لرز داشتن
در حین بیماری اگر سردرد و یا لرز دارید احتمال ابتلاء شدنتان به آنفلوانزا نسبت به کرونا و سرماخوردگی بیشتر است ، زیرا داشتن لرز و سردرد در مبتلایان به بیماری کرونا و کسانی که سرما خورده اند به ندرت اتفاق می‌افتد.

سرفه
اگر سرفه‌های مرطوب دارید پس آنفلوآنزا نگرفته‌اید هرچند سرفه یکی از علائم بیماری کرونا است، اما در بین انواع سرفه ها داشتن سرفه خشک بیانگر ابتلاء شما به کرونا بوده . اما اگر سرفه شما مرطوب باشد احتمالاً سرماخورده اید.

آبریزش بینی
گرفتگی و آبریزش بینی در هر سه نوع این بیماری شایع است، اما آبریزش بینی نشانه ابتلاء به بیماری سرماخوردگی هم است، اما اگر آنفلوآنزا هم گرفته باشید هم ممکن است آبریزش بینی داشته باشید، اما این علامت در مبتلایان به کرونا به ندرت دیده می‌شود.

عطسه
عطسه هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی خواهد بود در صورتی که مبتلایان به کرونا و آنفلوآنزا به ندرت عطسه می‌کنند.

تنگی نفس
تنگی نفس از علائم بیماری کرونا است و همچنین در کسانی که آنفلوآنزا گرفته اند هم دیده می‌شود، اما در سرماخوردگی این امر بسیار نادر است.

حالت تهوع و اسهال
داشتن حالت تهوع و یا اسهال از علائم دیگر آنفلوانزا است و در مبتلایان به کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت دیده می‌شود.با بررسی علائم بیماری در این شرایط بحرانی می‌توانیم با اطلاع از نوع بیماری مان بیشترین کمک رابرای شکست کرونا به کادر درمانی کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها