به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۳۷۸۱۹

میزبانی جام ملت‌ها را از کویت می‌گیرند

میزبانی جام ملت‌ها را از کویت می‌گیرند
گروه ورزشی:عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال با بیان اینکه کنفدراسیون آسیا با تعویق جام ملت‌های فوتسال آسیا یک میلیون دلار خسارت دیده است، گفت: فکر می‌کنم میزبانی این رقابت‌ها را از کشور کویت می‌گیرند.حسین شمس درباره تعویق مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا گفت: قبلاً هم پیش بینی کرده بودم که این مسابقات ممکن است به تعویق بیافتد. احتمالاً این رقابت‌ها در ماه مارس ۲۰۲۱ برگزار شود و حدود پنج ماه فرصت تا شروع بازی‌ها باقی می‌ماند. مربیان تیم ملی ایران هم بعد از بازگشت از سفر ازبکستان کرونا گرفتند که تعویق بازی‌ها برای ما به این دلیل خوب شد.وی ادامه داد: البته برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۱ هم به شرایط کرونایی بستگی دارد. موج سوم این ویروس دنیا را تکان داده است و آمار ابتلا و مرگ و میر به شدت بالا است. باید صبر کنیم و ببینیم چه می‌شود. اگر وضعیت همینطور باشد، برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا غیر ممکن است.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به تعویق چندباره این مسابقات در سال ۲۰۲۰، یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر این رقابت‌ها را لغو می‌کرد باید به اسپانسرها خسارت می‌پرداخت. برای همین چند نوبت تاریخ بازی‌ها را جابجا کرد اما در نهایت حریف کرونا نشد. حالا هم AFC خسارت را به جان خرید و نزدیک به ۱ میلیون دلار به خاطر لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به اسپانسرها غرامت داده است.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران و مدرس فوتسال AFC
شمس افزود: باید دید آیا AFC می‌تواند برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که به سال ۲۰۲۱ موکول کرده، اسپانسر جدیدی بگیرد یا نه. اگر وضعیت همینطور باشد تماشاگران حق حضور در سالن مسابقات را نخواهند داشت و بنابراین اسپانسرها هم شاید پول آن‌چنانی به AFC ندهند.عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه به نظر می‌رسد کشور کویت هم تمایلی به برگزاری این مسابقات ندارد اما فدراسیون کویت مصمم به انجام بازی‌ها است، گفت: احساس من این است که چون مسابقات فوتسال قهرمانی بانوان آسیا تیرماه سال آینده به میزبانی کویت برگزار می‌شود، میزبانی جام ملت‌های مردان را از کویت می‌گیرند.شمس تاکید کرد: AFC میزبانی دو رویداد در این سطح را در فاصله چند ماه به یک کشور نمی‌دهد و این احتمال وجود دارد که جام ملت‌های فوتسال مردان آسیا به کشوری در شرق قاره منتقل شود.وی در پاسخ به این سئوال که آیا اطلاعات دقیقی درباره ادعایش دارد؟ اظهار کرد: «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها». من یک چیزهایی در این مورد شنیده‌ام اما نمی دانم کدام کشور میزبان خواهد بود.سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: واقعاً وضعیت شیوع کرونا عجیب شده است. یکی از دلایلی که AFC رقابت‌های قهرمانی آسیا را به تعویق انداخت، ابتلای مربیان تیم ایران به این ویروس بعد از سفر به ازبکستان بود. آنها به این نتیجه رسیدند که وقتی یک بازی دوستانه اینقدر مبتلا به کرونا دارد، برای ۱۶ تیم و چند صد نفر بازیکن و عوامل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا اتفاقات بدتری خواهد افتاد.

تصویری از بازی دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با ازبکستان
«آیا ممکن است باتوجه به تجربه موفق برگزاری لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در کشور قطر، میزبانی فوتسال قهرمانی آسیا را به این کشور بدهند؟» شمس در پاسخ به این سئوال گفت: خیر چون قطر به مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا صعود نکرده است. این میزبانی به کشوری تعلق می‌گیرد که در رقابت‌ها حاضر باشد.وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد بالا رفتن سن تیم‌های ملی حاضر در جام ملت‌ها از جمله تیم ایران به خاطر تعویق رقابت‌ها گفت: درباره سن تیم ملی باید آقای ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی فوتسال) تصمیم بگیرد که کدام بازیکنان را به قهرمانی آسیا ببرد. شاید سفر تیم ملی به ازبکستان یک مقدار شرایط را عوض کند. بازیکنانی مثل کریمی و طاها نعمتیان مقابل ازبکستان درخشیدند و عملکردشان شاید باعث شود ناظم الشریعه تصمیم جدیدی بگیرد.
شمس یادآور شد: در تورنمنت مشهد، تیم ملی بعد از دریافت گل مقابل بلاروس دوندگی پایینی داشت اما مقابل ازبکستان برعکس بود؛ یعنی دوندگی بازیکنان باعث شد باوجود اینکه دو گل از حریف عقب بودیم، نتیجه را برگردانیم و به پیروزی برسیم.عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال در پایان درباره احتمال اضافه شدن مربی جدید به تیم ملی به جای محمد هاشم زاده گفت: آقای ناظم الشریعه درخواستی برای اضافه شدن دستیار جدید به تیم نداشته است. خوشبختانه از قبل پیش بینی صورت گرفته بود و محمدرضا حیدریان در کادر فنی حضور داشت. تیم ملی فعلاً کمبود مربی ندارد و ببینیم تا بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا درخواستی برای مربی جدید اعلام می‌شود یا نه.
برچسب ها: فوتسال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها