به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۳۷۹۵

شعارهای دانشجویان در سخنرانی روحانی

گروه سياسي: مراسم گرامیداشت 16 آذر - روز دانشجو- با شعارهای دانشجویان در حمایت از رییس جمهوری و سیاست های دولت تدبیر و امید همراه بود.
شعارهای دانشجویان در سخنرانی روحانی
تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی ازهمان ساعات نخست مملو از دانشجویان شد. برخی از دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته هایشان را روی آن نوشته بودند. «روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»،«اصلاحات اصلاحات، روحانی پاینده باد»،«اعتدال اعتدال، روحانی پاینده باد»و «روحانی زنده باد، هاشمی پاینده باد» ،«دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» از جمله شعارهایی بود که دانشجویان سر دادند.

در بخشی از مراسم دانشجویان شعار دادند «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و در پاسخ به آنها گروه اندک شعار دادند «فتنه گر منافق اعدام باید گردد». مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهای این گروه اندک بود که در ردیف های میانی سالن نشسته بودند ولی شعارشان با استقبال انبوه دانشجویان که شمار زیادی از آنها ایستاده سخنرانی رییس‌جمهور را می شنیدند ، مواجه نشد.

در ابتدای این مراسم نیز کلیپی با عنوان «نوسفر» ساخته دهباشی که از دعاها و سخنان دکتر روحانی در مراسم تنفیذش انتخاب شده ،پخش شد که در پایان آن همه دانشجویان حاضر در سالن شعار «یار دبستانی» را خوانند. «روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»، «اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد»، «روحانی دوستت داریم»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «اعتدال، اعتدال، روحانی پاینده باد» دیگر شعارهایی بود که در سالن شنیده می شد.

دکتر روحانی در بین سخنان خطاب به دانشجویان که شعار سرمی دادند گفت: خوبیش این است که شعارهای دوطرف هر دو زیباست. در این مراسم «رضافرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین «محمدیان» نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز حضور دارند. سخنان رییس جمهوری به طور مکرر با این شعار دانشجویان که «روحانی دوستت داریم» قطع می شد و سخنان وی به طور مستمر مورد تشویق دانشجویان قرار می گرفت.

 استقبال از رییس جمهوری با شعار «روحانی مچکریم»
دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که امروز به مناسبت روز دانشجو میزبان رییس جمهوری بودند، با سر دادن شعار «روحانی مچکریم» و تشویق های مکرر به استقبال وی رفتند. پیش از آغاز سخنرانی دکتر روحانی، کلیپ «نوسفر» برای حاضران پخش شد که در آن ابتدای آن آمده بود: «تقدیم به همه مردم ایران». در این کلیپ که به کارگردانی حسین دهباشی و موسیقی امیرحسین مدرس تهیه شده بود، بخش از سخنرانی دکتر روحانی در مراسم تنفیذ رییس جمهوری گنجانده شده بود که توسط جمعی از هنرمندان نیز بازخوانی می شد. در این کلیپ روحانی می گفت: بگذاریم که فضای خدمت برای همه ایرانیان که دل در گرو این مرز و بوم دارند، باز شود.

سخنان روحانی در حالی در این مراسم پخش می شد که جمع کثیری دانشجویان با تشویق های مکرر آن را تایید می کردند. «بگذارید شایستگان به ملت خدمت کنند و بگذارید که سینه ها از کینه ها پاک شود» بخش دیگری از سخنان رییس جمهوری در این کلیپ بود که با استقبال دانشجویان همراه شد. همچنین قسمتی از بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «سرنوشت هر ملتی به دست خودش است» و بخش از سخنان آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه «مسلمانان! شما قوی ترین ملت جهان هستید» سخنان روحانی را تایید می کرد که می گفت« خداوندا به تو پناه می برم از استبداد رای، عجله در تصمیم، تقدم منافع شخصی و گروهی بر مصالح عمومی و بستن دهان رقیبان و منتقدان». این قسمت از سخنان رییس جمهوری با تشویق گسترده دانشجویان مواجه شد و در پایان آن گفته شد که «روحانی از خدا خواست فراموش نکند آنچه بر پیشینان رفته است که دراز است ره مقصد و من نوسفرم.» علاوه بر این کلیپ دانشجویان شعارهای «روحانی مچکریم» سر می دادند.

« آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم»
با پایان یافتن سخنرانی رییس دانشگاه شهید بهشتی جمعی از دانشجویان که در محوطه تجمع کرده بودند با شعارهایی خواستار استعفای وی شدند. در ابتدای سخنرانی رییس جمهوری، در بین دانشجویان حاضر در محوطه شال های بنفش که با پارچه سبز رنگ گره خورده بود بر فراز دست دانشجویان نمایان شد که استقبال گسترده دانشجویان را به همراه داشت. برخی از اعضای بسیج دانشجویی نیز آرام آرام به حاضران در محوطه پیوستند و پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر آمریکا»،«آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم» و «ما خواهان موضع گیری صریح و محکم در برابر عوامل فتنه هستیم» در دست داشتند.

همچنین این عده پلاکاردهایی را درباره گزارش 100 روزه و توافق ژنو نمایان کردند که در آن نوشته شده بود: «واکنش به عهدشکنی غرب و 17 تحریم جدید دولت های غربی چیست؟» همچنین نوشته بودند: «سیاه نمایی نمی تواند کم کاری را جبران کند، دولت باید برای حماسه آفرینی کار جدی کند» دانشجویان حاضر که سخنرانی روحانی را از طریق بلندگو و مانیتورهای بزرگ نصب شده در حیاط دنبال می کردند به این پلاکاردها که توسط بسیج دانشجویی توزیع شده بود واکنش نشان دادند و با هورا کشیدن و حرکت دست خواهان جمع آوری آن ها بودند.

در پلاکارد دیگری که در جمع محدود بسیجیان دیده می شد نوشته شده بود: «چرا همکاران شهید احمدی روشن را که جریان هسته ای را به این مرحله رساندند اخراج کردید؟» از سوی دیگر دانشجویان مقابل این جریان، دست نوشته هایی با مضمون رفع فضای امنیتی و رفع حصر در دست داشتند و شعار می دادند: «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»

در واکنش این شعار دانشجویان بسیجی شعار «فتنه گر منافق اعدام باید گردد» را سر دادند که در واکنش به آن ها تعدادی دانشجویان با شعار «بسیجی حیا کن دانشگاه را رها کن» و «بسیجی واقعی همت بود و باکری» دانشجویان بسیجی را به حاشیه های این جمع سوق دادند. با پایان یافتن سخنرانی دکتر روحانی، دانشجویان با تشکیل زنجیره های انسانی دست در دست هم شعار یار دبستانی من را زمزمه کردند و پارچه های سبز و بنفش رنگ را بالای سر خود قرار دادند.

همچنین شعار می دادند: «خاتمی زنده باد، روحانی پاینده باد» عده ای از بسیجیان در ابتدا سعی کردند با شعار «فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد» به مقابله با دانشجویان دیگر پرداختند که به دلیل کم بودن جمعیتشان این شعار همراهی نشد اما پس از آن که دانشجویان بسیجی از سالن اصلی اجتماعات خارج شدند دانشجویان به دو گروه جداگانه تقسیم شدند که عده ای شعر یار دبستانی سر می دادند و دانشجویان بسیجی با شعار «سبز فقط سبز علی، رهبر فقط سید علی» جمع خود را منسجم کردند.

از دیگر شعارهای مطرح شده از سوی بسیجیان «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است»، «اگر بسیج نبود، صدام یزید این جا بود» و «هیات من الذله» بود. در حال حاضر با توجه به پایان یافتن سخنرانی رییس جمهوری و ترک محل از مسوولان دانشگاه دانشجویان به دو گروه مجزا همچنان در محوطه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی شعارهای خود را علیه یکدیگر مطرح می کنند. مسوولان انتظامات دانشگاه در تلاش هستند دانشجویان را متفرق کنند و دانشجویان با واکنش هایی همچون «ولش ولش کن» با نیروهای انتظامات دانشگاه مقابله می کنند.
مرجع : ايرنا

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۳۶
اگر رهبر انقلاب با توافقنامه ژنو مخالف بود هیچ وقت اجازه امضای توافقنامه را نمی داد.پس این عده اندک گروهک فشار باید بدانند حسن روحانی و ظریف فقط به گفته های رهبری عمل کردند و توافقنامه را امضا کردند. (183417)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۴۲
بابا اینا یک رهبر دارند برای خودشان که دستور از اون می گیرن نه از رهبر انقلاب. (183461)
بسیجی دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۴۵
«آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم»

آنچه که بسیجیان دوره دفاع مقدس با جان خریدند بعضی ها در این 8 سال گذشته فروختند وشما دم بر نیاوردید وحتی بعضی هم کمک کردید (183463)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۴۷
جناب بهارخودت کدوم طرفی هستی دوست داری ارامش واتحاددرجامعه حاکم باشه یااختلاف دوست داری باهم کشوروبسازیم یابه این شعارهاادامه بدیم بگو تابدانیم؟ (183422)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۰
اینها کلا کار و زندگی ندارن. فقط با داد و هوار کردن و... می خوان جو بدن. خودشون هم می دونن که اقلیت محض هستند تو دانشگاه و دیگه شعارها و حرف هاشون خریدار نداره . . . (183424)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۱
بعد از کلی بد بیراه از بعضی تریبون ها علیه سران محصور اصلاحات و ... علیه وزیر افتخارآفرین امور خارجه این سخنان "دکتر روحانی" آبی سرد بر آتش دل های مردم است!

"قضاوت مردم معیار است" و یا "نکند از تحویل برنامه بودجه در موعد مقرر هم ناراحتند"! (183428)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۲
زنده باد اصلاحات (183430)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۸
. . . خداوند خاتمی و موسوی را در پناه خود حفظ فرماید (183435)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۰
الهي آمين . (183914)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۰۹
این جمع اندک دستوری در میان جماعت بزرگ چه می خواهند که خود را نخود هر آش میکنند ؟ (183440)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۲
حقوق بگیرانی که همه جا پیدا یشان میشود تا یک ذره آزادی موجود درفضای دانشگاهی را از دانشجویان دریغ نمایند فکر نمی کنند که این روشها ممکن است در آینده نزدیک وبال گردن خودشان هم بشود ؟ (183443)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۵
ایران و ایرانیم پاینده باشد انشاالله.
درود بر عزیزان در حصرمان. (183446)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۸
از این شعار خوشم امد
«بسیجی واقعی همت بود و باکری»
ولی این مدلیشو نه
«بسیجی حیا کن دانشگاه را رها کن» (183448)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۴:۰۸
یکی از اینها که در زمان صلح و بیخطری دم از جنگ و شعار میزنند بسیجی نیستند و اینها بسیجی نما هستند بسیجیان واقعی انها بودند که شهید شدند و انها خواهند بود که برای کشورشان در موقع خطر به جبهه بروند نه اینها که با اتوبوس اورده میشوند و داد می زنند ولی در قبال اختلاسهای زمان محمود ارام و ساکت بودند و هستند (183478)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۳
کسانی هم که در مقابل اختلاسهای زمانهای دیگر!!! سکوت کرده بوند کسانی که به خاطر منافع شخصی خودشون کشور رو با فتنه گری در موقعیت خطرناک قرار دادن کسانی که کاخ کشینند و با بنز میان پول ملت و جمع میکنن میبرن اونور هم اصلاحطلب نما هستن اصلاحطلب واقعی کسی است که به اصل پایبند باشه و برای رشد اصل و جلوگیری از انحرافش تلاش کنه نه اینکه هدف پلیدشریشه کن کردن اصل باشه.............این کسانی که پشت نقاب اصلاحات بدترین ضربه ها رو به کشورشون میزنن فتنه گری حقیر بیش نیستند که باید اعدام گردند مرگ بر ذات پلیدشان.........لطفا منتشر کن این یکبار رو (183536)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۱۸
شقایق ها از عشق و محبت سخن می گویند, نه از نفرت ...!؟ (184136)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۳۹
بهار یعنی هیچ شعاری واسه میرحسین ندادن یا شما ننوشتی؟ باور نمیکنم امروز کسی یاد میرحسین نکرده باشه و خواستار آزادیش نشده باشه (183457)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۵
چرا گفتنند فتنه گر اعدام باید گردد......... (183537)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۹
عقل جوونامون داره به فنا میره چرا راحت با چهارتا جیغ و دست و هورا میشه سرگرمشون کرد کاش جوون این مملکت یکم به جای اینهمه خودنمایی و جو زدگی فکر کنه بعد حرف بزنه اون موقع هر حرفی هم که بزنه آدم دلش نمی سوزه میگه که از روی عقله نه از روی احساسات ! دارن قدرت فکر کردن رو از ما جوونا میگیرن افسوس! (183541)
پرنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۵۲
فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد...... (183542)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۳۹
جمعی از دانشجویان که در محوطه تجمع کرده بودند با شعارهایی خواستار استعفای وی شدند

چشم الان !!!! همانجا بنمانید تا استعفا دهد!!!! (183458)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۴:۰۹
آقايان بهاري ها اين يك فرهنگ هميشه مخالف اقليت است اگر كسي به مخالفش بگويد اكثريت در عقل او بايد شك كرد الحمدولله عقل آقايان بهاري كامل است از اين اشتباه نمي كنند (183480)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۴۶
اگر احمدی نژاد جای روحانی بود امروز طرف داراش اجازه میدادن مخالفینش شعار بدن؟ (183687)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۳۶
نه هرگز قبلا" دیدیم. (183870)
Javad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۳۰
طرف داراش؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (184227)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۸
در هر حال حوادث سال 88 را نباید فراموش کنیم و به دور از موضع گیری های سیاسی آنها واقعا کشور را به انحطاط می کشاندند (183926)