به روز شده در ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۲۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۲۳۸۰۱۷

نحوه انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار

گروه کسب و کار:مناسب ترین مبل اداری برای دفتر کار چیزی است که برای شما راحتی و بهره وری را به همراه داشته باشد.
انتخاب درست مبلمان اداری علاوه بر چشم اندازی زیبا، حس رضایتمندی را ایجاد خواهد کرد. قبل از هر چیزی شما باید توجه خود را به مواردی چون اندازه فضا، بودجه، میزان و چگونگی استفاده از لوازم در طول ساعات اداری جلب کنید. در اینجا دستورالعمل‌هایی برای انتخاب مناسب مبلمان اداری ذکر شده است با دقت بخوانید:

اندازه اتاق خود را ارزیابی کنید:
یکی از بزرگترین اشتباهات در انتخاب مبلمان اداری، زیاد و یا کم در نظر گرفتن فضای واقعی اتاق کار است. اصولا اتاق‌ها و یا فضاهایی بدون وجود تجهیزات و لوازم خیلی بزرگ به نظر می‌رسند. اتاق و فضای مد نظرتان را اندازه بگیرید، حتی فاصله ای که قرار است میز و صندلی با درب و یا پنجره‌ها داشته باشد مهم است. اگر اتاق و یا فضای شرکت دید زیبایی به بیرون دارد و شما قصد دارید که از این ویو استفاده کنید حتما در هنگام اندازه گیری و برنامه ریزی برای خرید این مورد را نیز در نظر داشته باشید.



مدت استفاده از مبلمان اداری در طول روز را تعیین کنید:
این نکته برای راحتی افراد بسیار مهم است. اگر در طی روز قرار است مثلا برای چک کردن ایمیل‌ها و یا کارهای کوتاه از اتاق و مبلمان اداری خود استفاده کنید، پس انتخاب یک صندلی شیک و راحت می‌تواند مورد مناسبی باشد. اما در مقابل اگر مثلا ۷ تا ۱۰ ساعت از روز قرار است در اتاق خود وقت بگذرانید پس نیاز شما برای فراهم آوردن آسایش بسیار ضروری است.

بودجه خود شما چه مقدار است:
شما می‌توانید مبلغ بسیار کمی را برای خرید مبلمان اداری هزینه کنید و یا حتی مبلغ زیادی را تنها برای خرید یک مبل اداری صرف کنید. برای تعیین بودجه و گرفتن ایده، به سراغ اینترنت و مقالات دکوراسیون مبلمان اداری بروید. اینکه به چه میزانی می‌خواهید هزینه کنید به خودتان بستگی دارد اما در نظر داشته باشید که وسایل و تجهیزات اداری نیز مانند کامپیوترها ممکن است بعد از خرید و چیدمان مبلمان اداری دوباره خریداری گردند. اگر بودجه شما برای خرید محدود است پس تجهیزات اداری با قیمت مناسب را خریداری کنید. فروشگاه‌هایی که با کاتالوگ به صورت آنلاین محصولات خود را عرضه می‌کنند می‌توانند در این زمینه کمک خوبی برای شما باشند.

آیا قرار است فضای کار خود را تقسیم کنید:
زمانی که میز اداری، کتابخانه اداری، فایلینگ و‌... را انتخاب می‌کنید، به احتیاجات همکارهای خود در اتاق اداری توجه نشان دهید. ممکن است آنها بسته به وظایفشان نسبت به شما فضای بیشتر و یا کمتری را اشغال کنند. تا جایی که می‌توانید با هم همکاری کنید و توجه کنید که شاید لوازمی از اتاق بتواند به چند کار بیاید، مانند میزی که پرینتر بر روی آن قرار دارد گاها می‌تواند به عنوان میز اداری و یا میز کنفرانس استفاده شود.



سبک مورد نظر شما چیست:
انواع مبلمان اداری مدرن و یا مبلمان اداری کلاسیک عرضه می‌شود که شما می‌توانید انتخاب کنید. به هنگام انتخاب مبلمان اداری کلاسیک راحتی آن را نیز فراموش نکنید. مبلمان اداری کلاسیک خیلی باشکوه و شیک به نظر می‌رسد اما ممکن است شما برای انعطاف پذیری بیشتر احتیاج به صندلی قابل تنظیم داشته باشید. برخی از صندلی‌های اداری مدرن ارگونومیک، بسیار راحت هستند، اما برای یک فضای کاملا سنتی، نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. بنابراین شما باید تصمیم یگیرید که اولویت شما کدام است، زیبایی یا راحتی. به اندازه کافی جستجو کنید تا انتخاب عاقلانه و صحیحی داشته باشید.



مبلمان متناسب با خودتان را انتخاب کنید:
مبلمان اداری راحت باید متناسب با بدن افراد باشد. اگر شما فردی قد بلند هستید، اطمینان حاصل کنید که میز و صندلی اداری به هنگام استفاده متناسب با قد شما خواهد بود. متقابلا برای افرادی با قد کوتاه نیز انتخاب میز اداری و صندلی اداری با ارتفاع بلند که پاها به زمین نرسد کاملا اشتباه است. مبلمان اداری راحت باید عالی باشد. فراموش نکنید که به هنگام خرید احساس کنید که ساعت‌ها می‌خواهید از آن استفاده کنید.
 
برای اینکه اطمینان حاصل کنید، ست اداری مورد نیاز خود را درست انتخاب می‌کنید، نکته‌های ذکر شده در بالا را حتما بخوانید. اغلب اوقات بیش از حد نیازمان تجهیزات اداری خریداری می‌کنیم و این در حالی است که شاید نیمی از آن در طول روز استفاده نشود. پس عاقلانه انتخاب کنید چرا که گزینش صحیح فضایی را برای شما ایجاد می‌کند که لذت بردن از کار در آن موج می‌زند.