به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۲۳۸۰۲۷

یادبود چوبی استاد شجریان در مشهد از بیخ بریده شد

یادبود چوبی استاد شجریان در مشهد از بیخ بریده شد
گروه فرهنگ و هنر: تنه درختی در پارک ملت مشهد که یک هنرمند جوان تصویر محمدرضا شجریان را پس از درگذشت او بر آن حک کرده بود، از بیخ بریده شد.
فرزانه ابراهیم‌زاده، روزنامه‌نگار، با انتشار عکس‌هایی از قبل و بعدِ این تنه درخت، در توئیتر نوشت هنرمندی که این عکس را حکاکی کرده، گفته بوده این کار را با اجازه شهرداری و مسئولان پارک ملت انجام داده است.
با این حال، روز پنج‌شنبه اول آبان، رهگذارانِ این گوشهٔ «نسبتاً پرت» در پارک ملت با صحنه بریده شدن این تنه درخت از بیخ مواجه می‌شوند که بر روی آن گچ هم ریخته بوده است.مسئولان شهری مشهد هنوز توضیحی در این باره بیان نکرده‌اند و نگهبانی پارک ملت نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده است.
یش از این نیز گزارش شده بود تصاویر محمدرضا شجریان، شبانه و بدون اجازه شرکت مجری طرح، از روی بیلبوردهای شهر همدان جمع‌آوری شده است، در حالی که دست‌کم هشت روز به پایان تاریخ مجوز نمایش بیلبوردها مانده بود.
لغو لحظه‌آخری مراسم هفتمین روز درگذشت محمدرضا شجریان نیز رویداد دیگری در این زمینه بود که در تهران رخ داد.قرار بود مراسم هفتمین روز درگذشت شجریان در پردیس سینمایی شهرک غرب برگزار شود، اما چهل دقیقه پیش از شروع مراسم، خبر لغو آن اعلام شد و بسیاری را غافلگیر کرد.
محمدرضا شجریان روز ۱۷ مهرماه پس از سال‌ها بیماری، در ۸۰ سالگی درگذشت و پیکر او روز ۱۹ مهر در توس در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.
 
برچسب ها: شجریان مشهد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها