به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۲۳۸۰۴۷

هامر گران‌ترین وانت جهان را نمایش داد

هامر گران‌ترین وانت جهان را نمایش داد
گروه علم و فناوری: جنرال‌موتورز با انتشار همزمان ویدیوهایی در اینترنت و پخش آگهی مابین برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون، مدل جدیدی از وانت هامر را نمایش داد. جنرال‌موتورز تولید هامر را در دهه نود میلادی آغاز کرد و با این نام شاسی‌بلندهایی شبیه به ماشین‌های ارتش آمریکا می‌ساخت. اما ورشکستگی جنرال‌موتورز در سال ۲۰۰۸ و مصرف بالای سوخت مدل‌های هامر باعث توقف تولیدش شد.کارخانه آمریکایی پارسال اعلام کرد که تولید هامر را با مجموعه‌ای از مدل‌های الکتریکی از سر خواهد گرفت. اولین مدل که هفته گذشته رونمایی شد، قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه شود.هامر سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ماشین حدود سه ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند بیش از ۵۶۳ کیلومتر حرکت کند.
ظاهر ماشین با توجه به مدل‌های هامر در دهه نود میلادی طراحی شده است. برای اینکه راننده بتواند راحت‌تر این ماشین بسیار بزرگ را کنترل کند، ۱۸ دوربین در اطراف و زیر ماشین قرار دارد. تصاویر این دوربین‌ها در نمایشگر ۱۳ اینچی روی داشبورد نشان داده می‌شود. روبروی راننده هم یک نمایشگر ۱۲/۳ اینچی دیگر است.
داخل ماشین با الهام از سفر انسان به کره ماه طراحی شده است. بر روکش درهای جلو نقشه محلی در ماه که فضاپیمای آپولوی ۱۱ بر آن فرود آمد کشیده شده است. زیر پای راننده هم طرحی از جای پای اولین انسان بر کره ماه است.
سقف ماشین را می‌توان کاملا برداشت و در صندوق جلو قرار داد. برای رفت و آمد راحت به جای بار، در عقب به صورت پله باز می‌شود. این در دو بلندگو هم دارد.
برای عبور بهتر از جاده‌های ناهموار، ارتفاع ماشین کم و زیاد می‌شود. همچنین ماشین امکانی به نام "خرچنگ" دارد که با آن چرخ‌های عقب هم جهت با چرخ‌های جلو فرمان می‌گیرند و ماشین می‌تواند به صورت اریب یا مورب حرکت کند.
اولین سری ماشین با همه امکانات سفارشی و با قیمت ۱۱۳ هزار دلار برای فروش عرضه شد و جنرال‌موتورز می‌گوید که همه ماشین‌ها در کمتر از یک ساعت پیش‌فروش شده است. با این قیمت، هامر الکتریکی گران‌ترین وانت تولید انبوه جهان است.
هامر با وانت "سایبرتراک" ساخت تسلا و وانتی الکتریکی از شرکت نوپای ریویان رقابت خواهد کرد که پیش‌بینی شده قیمت پایه هر دو حدود هفتاد هزار دلار باشد. هامر پس از فروش سری اول، مدل‌های دیگری از این وانت را با قیمت ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد کرد.
وانت هامر یکی از دستکم بیست ماشین الکتریکی است که جنرال‌موتورز قصد دارد در چند سال آینده تولید کند. بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا می‌گوید در آینده همه محصولات کارخانه موتور الکتریکی خواهد داشت.

 
برچسب ها: خودرو قیمت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها