به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۲۳۸۰۴۹

انتقال كارخانه خودرو سازی از ایتالیا به آمریکا

انتقال كارخانه خودرو سازی از ایتالیا به آمریکا
گروه علم و فناوری: دی‌توماسو، خودروساز ایتالیایی اعلام کرده که قصد دارد کارخانه‌اش را به آمریکا منتقل کند. این شرکت پس از سال‌ها تعطیلی قرار است با ساخت یک مدل اسپرت دوباره فعالیت خود را از سر گیرد و در حال مذاکره برای انتخاب محل جدید کارخانه است.دی‌توماسو در سال ۱۹۵۹ توسط بازرگان و راننده آرژانتینی مسابقات اتومبیلرانی، آلخاندرو دی‌توماسو تاسیس شد. دی‌توماسو محل کارخانه‌اش را در شهر مودنا و در نزدیکی کارخانه‌ فراری انتخاب کرد و ابتدا برای تیم‌های اتومبیلرانی ماشین می‌ساخت.
اولین مدل اسپرت کارخانه در سال ۱۹۶۳ ساخته شد. دو مدل مانگوستا و پانترا مشهورترین ماشین‌های کارخانه است که در اواخر دهه شصت و دهه هفتاد نام کارخانه را جهانی کرد.
دی‌توماسو بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۳ مالک مازراتی بود و برای مدتی هم فورد از سهامداران اصلی شرکت بود. اما کارخانه در سال ۲۰۰۴ ورشکست شد و تلاش برای احیای آن در سال ۲۰۰۹ نتیجه نداد.
پنج سال پیش یک سرمایه‌گذار هنگ‌کنگی دی‌توماسو را با قیمت یک میلیون یورو (یک میلیون و دویست هزار دلار) خرید و سرمایه لازم برای ساخت یک سوپرکار جدید به نام P72 را فراهم کرد.
دی‌توماسو هفته گذشته اعلام کرد که P72 در سال ۲۰۲۲ و در کارخانه‌ این شرکت در آمریکا تولید خواهد شد. این ماشین از موتور ۷۰۰ اسب بخاری فورد استفاده می‌کند و قیمت پایه‌اش حدود ۹۰۰ هزار دلار است. قرار است تنها ۷۲ دستگاه از P72 ساخته شود.

 
برچسب ها: ایتالیا خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها