کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین روش جراحی لاغری چه ویژگی‌هایی دارد؟

6 آبان 1399 ساعت 13:03

گروه سلامت و زیبایی: امروزه چاقی به عنوان مهمترین مشکل در بین افراد جامعه مطرح می‌شود، که تمامی مردم به نوعی با این مشکل برخورد داشته‌اند.


پزشکان برای رفع مشکل چاقی ابتدا رژیم درمانی و ورزش را توصیه می‌کنند، در صورتی که فرد با رژیم درمانی و ورزش نتوانست وزن خود را کاهش دهد در گام بعدی جراحی لاغری را به او پیشنهاد می‌کنند تا فرد با انتخاب این روش به وزن ایده آل خود دست پیدا کند.
پزشکان تغذیه بر این باورند، کیفیت زندگی یک فرد چاق با یک فرد لاغر اصلا قابل قیاس نیست، فرد چاق درابتدا باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهد و سپس نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی اهتمام بورزد. اگر با رعایت تمامی اصول اولیه به نتیجه مورد نظر درباره وزن خود نرسید، توصیه می‌شود برای کاهش وزن خود از جراحی‌های لاغری بدون خطر و ایمن تیم پزشکی مجرب استفاده کند، تا در مراحل عمل دچار مشکلات و حوادث گوناگون نشود.
پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که افراد چاق پس از انجام عمل‌های لاغری نیز حتما از رژیم‌های غذایی مناسب بهره مند شوند و از فعالیت‌های ورزشی متناسب با شرایط خود استفاده کنند تا درآینده بتوانند کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند.

اگر به فکر جراحی لاغری هستید، بهتر است قبل از تصمیم خود جهت انجام این کار حتما با تیم مشاوره پزشکان متخصص تماس حاصل فرمایید، تا آن‌ها با توجه به شرایط فعلی شما اطلاعات درست و کافی را در اختیار شما قرار دهند. تیم پزشکی وظیفه دارد قبل ازعمل حتما تمامی موارد مشکوک را بررسی کند، زیرا اگر به طور مثال فردی سابقه بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد پزشکان نمی‌توانند به او مجوز جراحی لاغری را بدهند.
مصرف سیگار و الکل از جمله موارد مهمی است که سبب جلوگیری از انجام این جراحی‌ها شده است پس اگر به مصرف این مواد عادت کرده اید بهتر است این عادت خود را برای همیشه فراموش کنید.
شاید این ترس باعث ایجاد یک تفکر غلط در بیماران شود که آن‌ها به اشتباه فکر کنند که جراحی‌های لاغری خطرناک است، ولی باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که تمامی جراحی‌های لاغری به صورت لاپارسکوپی انجام می‌پذیرد. و در این نوع عمل‌ها هیچ عمل بازی اتفاق نمی‌افتد و تنها با ایجاد چند برش کوچک می‌توان لاپارسکوپ و ابزار‌های لازم را وارد بدن بیمار کرد و او را درمان کرد.

دسته بندی جراحی‌های لاغری
متخصصان عمل‌های لاغری را تقسیم بندی کرده‌اند تا با در نظر گرفتن شرایط بیمار خود، یکی از آن‌ها را برای بیماران انتخاب کنند، تا او با اعتماد به تیم پزشکی با خیالی آسوده تحت جراحی قرار بگیرد.
دسته بندی این نوع جراحی‌های لاغری بدین شرح می‌باشد:
•    بای پس معده
•    اسلیو معده
•    بالون معده
•    حلقه معده

1- بای پس معده
پزشکان متخصص عمل بای پس معده را برای بیمارانی تجویز می‌کنند که اضافه وزن زیاد دارند و برای آن‌ها این امکان وجود ندارد که با رژِیم درمانی و ورزش بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند. در این حالت بهتر است که این نوع افراد از جراحی بای پس معده استفاده کنند تا بتوانند در مدت زمان 2 سال 80 درصد از وزن خود را از دست دهند تا به وزن دلخواه خود دست پیدا کنند.
پزشک در این عمل ابتدا معده را به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می‌کند سپس معده را برش می‌زند، بخش کوچک معده وظیفه دارد غذای وارد شده به معده را تحویل بگیرد، ولی بخش بزرگتر معده مسئولیت نگهداری غذا را ندارد.سپس پزشک بخشی از روده را برش می‌زند و بخش کوچک معده که وظیفه نگهداری غذا را دارد را به آن متصل می‌کند.

2- اسلیو معده
اسلیو معده یکی از بی خطر ترین جراحی‌های لاغری است، که در آن حجم زیادی از معده برداشته شده و بخش باقی مانده بخیه زده شده تا به شکل یک موز کشیده در بیاید.در این عمل آن بخش از معده که توانایی یادآوری حس گرسنگی را دارد از کار می‌افتد و این حس برای همیشه در فرد از بین می‌رود. با این نوع جراحی تا مدت 2 سال می‌توان 70 درصد از وزن خود را کاهش دهید.
 

 
3- بالون معده
اگر قصد داریدکه کوچکترین خطری در جراحی شما را تهدید نکند بهتر است عمل بالون معده را انتخاب کنید، شما با این روش در معرض عمل قرار نمی‌گیرید و فقط با از هوش رفتن و انتقال بالون خالی به معده شما این روش خاتمه می‌یابد.این بالون پس از رسیدن به معده پر می‌شود، این روش قادر است در مدت 6 ماه 10 درصد از وزن شما را کاهش دهد.

4- حلقه معده
حلقه معده می‌تواند این امکان را به فرد بدهد که در مدت 2 سال 50 درصد از وزن خود را کم کند. پزشک جراح با قرار دادن یک حلقه کوچک بالای معده، حجم معده را کاهش می‌دهد، که با ایجاد یک برش کوچک وانتقال حلقه و ابزار مورد نظربه داخل بدن این عمل را انجام می‌دهد.
 
جمع بندی
چناچه شما قصد داریدکه ازجراحی‌های لاغری جهت کاهش وزن خود استفاده کنید بهتر است این کار را به دکتر شهریار عزیزی بسپارید. دکتر شهریار عزیزی با داشتن تجربه زیاد در انجام جراحی‌های لاغری در در لیست بهترین و مجرب ترین پزشک‌های جراحی لاغری در تهران قرار گرفته است، که همین موضوع می‌تواند در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار باشد.   
 
 


کد مطلب: 238160

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/238160/بهترین-روش-جراحی-لاغری-ویژگی-هایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir