به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۳۸۴۲۵

کمپین گسترده ترامپ در سه ایالت کلیدی

کمپین گسترده ترامپ در سه ایالت کلیدی
گروه بین الملل: دونالد ترامپ کارزرا انتخاباتی خود را در سه ایالات میشیگان، ویسکانسین و نبراسکا برگزار کرد که در سال ۲۰۱۶ در آن‌ها برنده شده بود.
رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است که رای‌دهندگان همچنان به او باور داشته باشند که مرد مبارزه برای صنایع و کشاورزی آمریکا است، دو موضوعی که در غرب میانه بسیار مهم هستند.
او نخستین روز مبارزه خود را در میشیگان آغاز کرد و به هوادارانش گفت که مسئله انتخابات روز سوم نوامبر برای این ایالت «بقای اقتصادی» است، ایالتی که پایگاه صنعت خودروسازی ایالات متحده است.او مدعی شد که قرارداده‌ها و سیاست‌های تجاری مدنظر جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها، باعث آسیب زدن به صنعت خودروسازی و سایر صنایع خواهد شد در حالی که او تا پیش از شیوع کرونا رونق اقتصادی را رقم زد. ترامپ گفت اقتصاد ایالت میشیگان که تا پیش از همه‌گیری این ویروس قوی بود اکنون ضربه خورده است، و به زنان حاضر در میان هزاران هوادار خود که زیر باران و در فضای باز ایستاده بودند گفت: «ما شوهران‌تان را به سر کار باز می‌گردانیم».رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره‌ای هم به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده توسط گرچن ویتمر، فرماندار دمکرات میشیگان، کرد و گفت: «درمان بدتر از خود مشکل نخواهد بود».دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی برنده انتخابات در میشیگان و ویسکانسین شد ولی نظرسنجی‌های روزهای اخیر نشان می‌دهد که بایدن پیشتاز است.ایستگاه آخر نامزد جمهوریخواهان در کارزار خود، نبراسکا بود که سال ۲۰۱۶ بدون دردسر در آن برنده شد. این سه ایالت برای ماندن  ترامپ در کاخ سفید کلیدی هستند.از سوی دیگر، جو بایدن رقیب دمکرات کارزار انتخاباتی خود را در جورجیا برگزار کرد که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با فاصله زیادی در آن برنده شده بود.جورجیا از سال ۱۹۹۲ تاکنون به هیچ نامزد انتخابات دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری رای نداده است ولی نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که آراء شناور است و بایدن قصد دارد که در این ایالت برنده باشد و کرسی‌های بیشتری را برای دمکرات‌ها در سنا به‌دست آورد. بایدن در کارزار خود در وارم اسپرینگ ایالت جورجیا گفت: «من به عنوان یک دمکراتِ مفتخر مبارزه می‌کنم ولی به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکایی حکومت می‌کنم».او افزود: «من هم با دمکرات‌ها و هم با جمهوریخواهان کار می‌کنم. به همان اندازه که برای کسانی که از من حمایت می‌کنند کار می‌کنم برای آن‌ها هم حمایت نمی‌کنند کار می‌کنم. وظیفه رئیس‌جمهوری همین است، وظیفه‌ای که ایجاب می‌کند به همه توجه نشان دهد».این نامزد دمکرات سپس به آتلانتا، شهری کلیدی با اکثریت جمعیت آفریقایی- آمریکایی رفت با امید به این که رای بالای آن‌ها را به‌دست آورد.هفته آخر مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افزایش شدید نگرانی‌ها درباره همه‌گیری ویروس کرونا همزمان شده است.
برچسب ها: آمریکا انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها