کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمت بزرگ كرونا به شرکت‌مایکروسافت

8 آبان 1399 ساعت 10:29


گروه علم و فناوری: ویروس کرونا خدمت بزرگی به شرکت مایکروسافت کرده است. دورکاری و استفاده از خدمات ابری باعث سود کلان این شرکت شده است. درآمد ناخالص مایکروسافت با رشدی ۱۲ درصدی در سه‌ماهه دوم سال جاری از مرز ۳۷ میلیارد دلار گذشت.
شرکت‌هایی که در عرصه دیجیتال و ارتباطات فعالیت می‌کنند، در شمار برندگان بحران کرونا به حساب می‌آیند. یکی از شرکت‌هایی که سودی کلان از بحران کرونا به جیب زده است، شرکت مایکروسافت است.
شرکت مایکروسافت آمار مربوط به درآمد ناخالص و سود سه‌ماهه دوم سال جاری را رسانه‌ای کرده است. آماری که حکایت از افزایش قابل ملاحظه دارد.
تنها سود شرکت مایکروسافت در سه‌ماهه دوم سال جاری، نقطه اوج همه‌گیری کرونا در جهان، ۳۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش افزایش یافته است. به سخن دیگر، این شرکت تنها طی این سه ماه، سودی معادل ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار داشته است.
سود شرکت مایکروسافت زیر ذره‌بین
نگاهی به آمار منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت حکایت از آن دارد که دورکاری باعث افزایش فوق‌العاده سود و درآمد این شرکت شده است.
مایکروسافت با ارائه برنامه "تیمز" نه  تنها ارتباطات از راه دور شاغلین شرکت‌ها را فراهم آورده، بلکه موقعیت خود را در عرصه دورکاری تحکیم کرده است.
افزون بر آن، نصب سیستم عامل ویندوز بر روی نوت‌بوک‌ها نیز در افزایش سود این شرکت موثر بوده است. از سوی دیگر ارائه امکانات زیرمجموعه رایانش ابری سود کلانی برای مایکروسافت به همراه داشته است.
بسیاری از شرکت‌های جهان به مزایای بهره‌گیری از خدمات ابری شرکت‌هایی همچون مایکروسافت پی برده‌اند. این راهکار می‌تواند نیاز این شرکت‌ها به ذخیره اطلاعات در مراکز رایانه‌ای خود را از موضوعیت بیاندازد و باعث صرفه‌جویی آن‌ها شود.
افزون بر آن، مایکروسافت با ارائه کنسول بازی "ایکس‌باکس" توانسته در فضای "گمینگ" نیز جایی محکم برای خود بیابد.
در عرصه رایانش ابری که در دوران حاکمیت بحران کرونا از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار شده است، شرکت مایکروسافت طی سه‌ماهه دوم سال جاری درآمدی بیش از ۱۵ میلیارد دلار داشته است.
از این منظر می‌توان گفت که درآمد مایکروسافت از محل رایانش ابری نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته، رشدی ۳۱ درصدی داشته است.
تحکیم  جایگاه مایکروسافت در بازار بورس عملا باعث افزایش ارزش سهام این شرکت شده است. باید گفت که ارزش شرکت مایکروسافت در بازار بورس در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته رشدی بیش از ۳۰ درصد داشته است.
گزارش منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت حکایت از آن دارد که ارزش این شرکت در بازار سهام در حال حاضر به ۱۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است.


کد مطلب: 238438

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/238438/خدمت-بزرگ-كرونا-شرکت-مایکروسافت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir