کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیرین دیرین را به صداوسیما بدهیم نابود می شود

9 آبان 1399 ساعت 10:15


گروه فرهنگی: تهیه‌کننده انیمیشن «دیرین دیرین» که قرار است به زودی در قالب سریال از رسانه شبکه نمایش خانگی پخش شود، علت پخش نشدن این انیمیشن طنز را از تلویزیون، محدودیت‌ها و شروط خاص سازمان صداوسیما عنوان می‌کند.به گزارش ایسنا، «دیرین دیرین» مدت‌هاست که در قالب آیتم‌های یک دقیقه‌ای از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و مخاطبان را با خود همراه کرده است. اکنون سازندگان این انیمیشن کوتاه قصد دارند «دیرین دیرین» را به پلتفرم فیلیمو ببرند تا آن را با شعار «احمقانه ترین سریال تاریخ ایران» به مخاطب ارایه دهند.محمد ابوالحسنی که به همراه عبدالحسین ابوالحسنی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد، درباره اینکه چرا برای انتشار انیمیشن طنزی که میان مخاطبان طرفدار هم دارد به تلویزیون فکر نکرده‌اند، به ایسنا گفت: ما با پخش «دیرین دیرین» از تلویزیون مشکلی نداریم، تلویزیون مشکل دارد. سازمان صداوسیما می‌گوید اگر می‌خواهید «دیرین دیرین» از تلویزیون پخش شود باید بِرَندش را به ما بدهید و هر چه ما می‌گوییم بسازید. اگر ما بخواهیم این‌کار را بکنیم «دیرین دیرین» نابود می‌شود. ما نمی‌توانیم طبق الگویی که آن‌ها به آن علاقه‌مندند رفتار کنیم؛ برای همین ترجیح دادیم عطایش را به لقایش ببخشیم و برای پخش «دیرین دیرین» به تلویزیون فکر نکنیم.

او افزود: «دیرین دیرین» تاکنون اصلا از تلویزیون پخش نشده است و ما هم به اینکه آن را از تلویزیون پخش کنیم، اصلا فکر نکرده ایم. از سویی پلتفرم‌های انتشار آنلاین فیلم و سریال اکنون خیلی مخاطب پیدا کرده‌اند؛ به ویژه بعد از آمدن کرونا اقبال مردم به رسانه‌های آنلاین خیلی بیشتر شده است و مردم اوقات فراغت خود را با این پلتفرم‌ها پر می‌کنند. الان «دیرین دیرین» جزو برنامه‌های اصلی فیلیمو قرار گرفته است.

ابوالحسنی درباره تفاوت سریال انیمیشنی «دیرین دیرین» با آنچه تاکنون در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شد، توضیح داد: سریالی که تحت عنوان «دیرین دیرین» قرار است از فیلیمو منتشر شود با آنچه که تا کنون از اینستاگرام منتشر می‌شد خیلی فرق دارد. ما تا کنون حدود ۳ هزار قست یک دقیقه‌ای از مجموعه «دیرین دیرین» را ساخته‌ و در اینستاگرام منتشر کرده ایم که با استقبال زیاد مخاطب مواجه شده است. عمده موضوع آن هم فرهنگ سازی در بخش های مختلف یا مسائل انتقادی و طنز اجتماعی بوده است. اما سریال «دیرین دیرین» که از فیلیمو منتشر می‌شود هر قسمتش ۲۰ دقیقه است؛ بسیار خنده‌دار و سرگرم کننده است. هر قسمت داستانی متفاوت دارد و علاوه بر کاراکترهای قبلی چندین کاراکتر دیگر به آن اضافه شده است.به گفته این تهیه‌کننده برای فصل اول سریال «دیرین دیرین» پنجاه قسمت در حال ساخت است که زمان انتشارش حدودا ۶ ماه طول می‌کشد.
ابوالحسنی درباره علت انتخاب عبارت «احمقانه ترین سریال تاریخ ایران» به عنوان شعاری برای تبلیغ این سریال، توضیح داد: بحثی که در این کارها خیلی مطرح است بحث خلاقیت است. این مجموعه با خلاقیت زیادی شکل گرفته است. شاید این احمقانه ترین به نوعی خلاقانه‌ترین باشد. به دو دلیل این شعار را انتخاب کردیم: یکی به این خاطر که واقعا کار خلاقانه‌ای است و دلیل دیگر این بود که مخاطبان زیاد جدی‌اش نگیرند؛ تا حرفی زده می‌شود برداشت‌های مختلفی از آن می‌شود. ما می‌خواهیم بگوییم زیاد جدی نگیرید این آیتم‌ها احمقانه است، تا به نوعی برای خودمان هم مشکلی ایجاد نشود. تاکنون از این شعار و تبلیغات سریال استقبال خوبی شده است.
تهیه‌کننده انیمیشن «دیرین دیرین» در پایان گفت: برای این کار وقت زیادی گذاشته شده است و امیدواریم که مردم لذت ببرند. این اولین سریال انیمیشنی است که از پلتفرم‌هایی مثل فیلیمو منتشر می‌شود. ان شاءالله تجربه خوبی باشد و دیگر همکارارن هم به این عرصه وارد شوند و سریال‌های انیمیشنی بسازند.
 


کد مطلب: 238490

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/238490/دیرین-صداوسیما-بدهیم-نابود-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir