به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۳۸۵۸۰

ثبت یک رکورد جدید در تاریخ انتخابات آمریکا

ثبت یک رکورد جدید در تاریخ انتخابات آمریکا
گروه بین الملل: شمار آرای ماخوذه در انتخابات آمریکا از ۸۱ میلیون رای پیش از موعد عبور کرد و رکورد جدیدی را در تاریخ انتخابات این کشور به ثبت رساند. برابر آخرین اعلام تارنمای پروژه انتخابات، ۸۱ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۷۳ نفر آرای خود را به صندوق ریخته‌اند که ۲۸ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۲۶ نفر آن رای حضوری و ۵۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۴۷ رای هم از طریق پست ارسال شده است.هنوز ۳۷ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۴۸ برگه رای پستی بازنگشته است.در ایالت‌هایی که بر اساس گرایش حزبی ثبت نام انجام شده است، تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۱۶ نفر طرفدار دموکرات، ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۱ نفر جمهوریخواه و ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۹۹ نفر هم غیرحزبی آرای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.
این در حالی است كه دونالد ترامپ در واپسین روزهای پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگر سفر می‌کند.
ترامپ این روزها مراسم‌های با شکوه به راه می‌اندازد . سوار بر هواپیما "ایر فورس وان"، بر منطقه پرواز گودیر در ایالت آریزونا فرود می‌آید و ترانه مشهور کوئین، "ما قهرمانیم" از بلندگوها پخش می‌شود.ترامپ در آریزونا خطاب به هواداران خود گفته است: «ما پیروزی خواهیم شد، پیروز، پیروز خواهیم شد!» او دست‌آورد خود را می‌ستاید و به مردم وعده می‌دهد که سال بس نیک در پیش دارند و آمریکا از چنان رونقی در سال آینده برخوردار خواهد شد که در تاریخ این کشور بی سابقه است.بایدن را هم مورد حمله قرار می‌دهد. او را متهم به فساد می‌کند و مدعی می‌شود که اگر بایدن انتخابات را ببرد، آمریکا را ویران خواهد کرد.ترامپ در آخرین روزهای پیش از انتخابات روز سوم نوامبر هر روز به سه یا چهار شهر و ایالت سفر می‌کند. آریزونا، نبراسکا، نوادا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و چند بار هم به فلوریدا.رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد چنانچه جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز شود، "حملات وحشتناک" همچون حمله اخیر همراه با سربریدن در فرانسه به آمریکا خواهند رسید. دونالد ترامپ گفت: جو بایدن می خواهد ممنوعیت های مسافرتی ما را خاتمه دهد و در ورود پناهجویان از خطرناک ترین جاهای جهان (به آمریکا) جهش ایجاد کند.وی ادامه داد: او دریچه سیل گیر مقابل "تروریسم" را باز خواهد کرد و شما سه روز پیش دیدید که سر بریدن در فرانسه اتفاق افتاد و امروز هم مجددا این اتفاق افتاد.
ترامپ پس از آنکه مراتب تسلیت خود را به رئیس جمهور فرانسه ابراز کرد، مدعی شد که حملات مشابهی در صورت رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری در آمریکا رخ خواهند داد.
او گفت: اگر من شبیه به یک سیاستمدار معمول واشنگتن نیستم دلیلش این است که یک سیاستمدار نیستم. این یکی از دلایلی است که به ریاست جمهوری انتخاب شدم. اگر من یک سیاستمدار بودم احتمالا در انتخابات پیروز نمیشدم.او بیان کرد: اگر من همیشه بر طبق قوانین واشنگتن و تشکیلات واشنگتن بازی نمی کنم دلیلش این است که انتخاب شدم تا برای شما بجنگم و من دارم برای شما سخت تر از هر رئیس جمهور دیگری که برایتان جنگیده می جنگم. در ۲۰۱۶ ویسکانسین رای به اخراج این تشکیلات سیاسی فاسد داد و شما یک بیگانه را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردید که نهایتا آمریکا را اول قرار داد.ترامپ در عین حال در  یک توئیت نوشت: اگر من شبیه به یک سیاستمدار معمول واشنگتن نیستم چون که من یک سیاستمدار نیستم. اگر من همواره طبق قوانین تشکیلات واشنگتن بازی نمی کنم دلیلش این است که من انتخاب شدم تا برای شما بجنگم، سخت تر از هر کس دیگری که قبلا جنگیده.از سوی دیگر جو بایدن و کامالا هریس، حتی در ایالت‌هایی اقدام به برپایی مراسم انتخاباتی کرده‌اند که به طور سنتی در اختیار جمهوریخواهان قرار دارند. نظرسنجی‌ها بایدن را در برخی از این ایالت‌ها جلوتر از ترامپ اعلام کرده‌اند. نظرسنجی‌هایی که ترامپ آن‌ها را به سخره می‌گیرد و نفی می‌کند.

 
برچسب ها: ترامپ بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها