به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۳۸۷۴۷

سرمربیگری در المپیک برایم کابوس شده است

سرمربیگری در المپیک برایم کابوس شده است
گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، تاکید کرد: تاریخ قضاوت می کند که چه کسانی با اعمال و رفتارشان به کشتی خیانت یا خدمت کردند.به گزارش ایسنا، غلامرضا محمدی درباره برگزاری اردوی نخست تیم ملی کشتی آزاد گفت: بعد از ۸ یا ۹ ماه تعطیلی ورزش نیاز بود باز به هم نزدیک شویم. بچه ها همگی شاداب و پرنشاط تمرینات را انجام دادند و در مجموع اردوی بسیار خوبی داشتیم.سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حواشی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، گفت: باید به عنوان مربی ملاحظاتی را در نظر بگیرم و شان این جایگاه را حفظ کنم. من هم قطعا اشتباه دارم و با دل و جان پذیرای انتقادات سازنده هستم اما انتقاداتی که بوی غرص ورزی بدهد باعث اذیت می شود. وی تصریح کرد: اعتقاد راسخ به انتخابی تیم ملی دارم و این را همیشه در عمل نشان داده ام. نمونه آن قبل جهانی ۲۰۱۱ استانبول بود که به اعتقاد من بهترین انتخابی چند سال اخیر بوده است. ما در شرایط بحرانی شیوع کرونا هستیم و بر اساس این شرایط تصمیم گیری کردیم.وی در پاسخ به این سوال که چرا انتخابی تیم ملی را با ۳ وزن شروع کردید و بعد سراغ سایر اوزان رفتید، خاطرنشان کرد: قرار نبود مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفری برگزار شود. ما به لحاظ زمانی و تعداد نفرات محدودیت داشتیم. فدراسیون به سختی مجوز لیگ و اردو را گرفت. سعی کردیم ابتدا تکلیف این ۳ وزن مشخص شود تا در سایر اوزان بچه ها به شرایط نرمال برسند و سپس انتخابی را برگزار کنیم. از ابتدا هدفمان برگزاری انتخابی تیم ملی بود اما در یکی دو وزن شبهاتی داشتیم که پس از جلسه با رییس فدراسیون و مدیر فنی تیم ملی تصمیم گرفتیم در همه اوزان انتخابی داشته باشیم.
 
محمدی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات برتر ۳ وزن برگزار شده انتخابی تیم ملی قطعا به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی خواهند بود یا خیر، گفت: باید شرایط اردویی کشتی گیران را در نظر بگیریم.به هر حال حسین خانی نفر اول وزن ۷۴ کیلوگرم شده و اگر جوانی مدعی این وزن است باید او را در میدان شکست دهد. سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که اگر کامران قاسمپور روز پنج شنبه موفق به شکست حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم شود، آیا به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی اعزام می شود یا خیر، گفت: قاسمپور جزو نفرات مطرح جهان است و ما در این وزن ۲ چهره مطرح جهان را داریم. اگر او یزدانی را شکست دهد شایستگی اش را ثابت کرده و باید منتظر باشیم ببینیم روز پنج شنبه چه اتفاقی می افتد.وی با اشاره به مشخص نبودن برگزاری رقابت های جهانی، خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر مسابقات جهانی برگزار شود یا نشود برای آن برنامه ریزی کرده ایم. کار سخت و پیچیده ای داریم و باید با توجه به شرایط روز تصمیم بگیریم. آمادگی داریم در هر شرایطی به مسیرمان ادامه بدهیم و با کسب ۳ سهمیه باقیمانده المپیک به موفقیت برسیم.وی در پاسخ به این سوال که برخی کشتی گیران مثل شهبازی، طاهری و محبی به اردو دعوت نشدند و در شرایط نابرابری در انتخابی روی تشک می روند، تصریح کرد: ما به خاطر محدودیت در دعوت تعداد نفرات ناچار بودیم برخی کشتی گیران را دعوت نکنیم. اگر شرایط اجازه می داد نفرات بیشتری را در هر وزن دعوت می کردیم. همین الان نزدیک ۸۰ نفر با احتساب کشتی فرنگی در خانه کشتی حضور دارند. اگر شرایط اجازه می داد قطعا نفرات بیشتری را دعوت می کردیم.

وی درباره شائبه حمایت از برخی کشتی گیران مثل امامی و احسانپور گفت: المپیک قرار بود ۳ ماه قبل برگزار شود اما به تعویق افتاد. امامی و احسانپور ۸ ماه از میادین دور بودند و برای لیگ نتوانستند وزن المپیکی را پر کنند. امامی ۷۳ کیلوگرم وزن دارد، اگر قرار بود این دو در اوزان المپیکی از الان کشتی بگیرند شاید نمی توانستند نتیجه مناسبی در انتخابی بگیرند و با این کار باعث مهره سوزی می شدیم. مطمئنا بعد از جهانی احسانپور و امامی در وزن المپیکی کشتی خود را ادامه می دهند.محمدی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی اوزان همه کشتی گیران با هم از ابتدا و به صورت دوره ای و برابر کشتی نمی گیرند، گفت: مثلا حسن یزدانی قهرمان جهان شده و ما باید امتیاز ویژه ای را برای مدال داران جهان در نظر بگیریم و فکر می کنم تصمیم منطقی و عادلانه ای است. اکثر مدعیان را در اوزان دهگانه دعوت کرده ایم و خواهش می کنم طرفداران کشتی این موضوع را درک کنند. ما دوست داریم بهترین تیم را به مسابقات جهانی بفرستیم. همه کشتی گیران نور چشم ما هستند و هر کشتی گیری که شایسته تر باشد به دوبنده تیم ملی می رسد.سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا در باشگاه های کشتی کار نمی کند، گفت: حتی قبل از پایان دوران قهرمانی در تیم پاس همزمان هم کشتی گرفتم و هم مربیگری کردم و این یک استثنا بود. اکثرا در این سال ها مشغول مربیگری در تیم های ملی یا باشگاهی بوده ام اما اخیرا به دبیر هم گفته ام آمادگی دارم در سالن توفیق در خدمت نوجوانان و جوانان باشم. 

محمدی درباره دلیل نرفتن از ایران با وجود پیشنهاد مربیگری از کانادا، گفت: واقعا دوست داشتم در خدمت کشتی ایران باشم. هر مربی هدف خود را دارد. من در تمامی رویدادهای آسیایی و جهانی مربیگری کرده ام اما حضور در المپیک به عنوان مربی برای من کابوس شده است. مطمئن باشید اگر من به عنوان سرمربی در المپیک لندن بودم شاید الان اینجا نبودم. نیت من کمک به کشتی ایران است و مطمئنم کشتی ایران به موفقیت های بزرگی خواهد رسید.وی در پایان گفت: تاریخ قضاوت می کند که چه کسانی با اعمال و رفتارشان به کشتی خیانت یا خدمت کردند.
برچسب ها: کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها