به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۲۳۸۹۵

حکم آزادی زنان و دختران اسلامگرای مصر

گروه بين‌الملل: یک دادگاه تجدید نظر مصر، حکم آزادی ۲۱ زن و دختر نوجوان مصری را که به جرم شرکت در تظاهرات به حبس های درازمدت محکوم شده بودند، صادر کرد.
حکم آزادی زنان و دختران اسلامگرای مصر
ماه گذشته در جریان تظاهراتی که به حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر، در شهر اسکندریه برگزار شد، بیست و یک زن و دختر بازداشت شدند. بازداشت شدگان که متهم به عضویت در گروه های تروریستی، اخلال در نظم عمومی و اعمال خشونت‌بار شده بودند، بعد از محاکمه به دوره‌های طولانی زندان محکوم شدند. هفت تن از بازداشت شدگان که بین ۱۵ تا ۱۶ سال داشتند، به زندان نوجوانان فرستاده شدند و سایرین به دوره‌هایی تا یازده سال زندان محکوم شدند اما دادگاه استیناف اسکندریه حکم آزادی آنها را صادر کرد.

در جریان دادگاه تجدید نظر، ۱۴ تن از محکومان با لباس سفید زندان در حالی که گل های رز سرخ در دست داشتند، در قفس ایستاده بودند و کف دستشان را نشان می‌دادند که بر آن کلمه "آزادی" نوشته شده بود. جمعیت هوادار حاضر در دادگاه فریاد الله اکبر سر می دادند. پدر یک دختر پانزده ساله گفت که در مورد زندانی کردن دخترش شکایت خواهد کرد زیرا او فقط ازمحل تظاهرات عبور می کرده و گناهی نداشته است. این احکام با واکنش شدید گروه‌ها و فعالان حقوق بشر مصر که دلیل آن را سیاسی می دانستند، روبرو شده بود.