به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۲۳۸۹۸۱

فروش گوشت جوجه کبوتر با برچسب ضدکرونا!

فروش گوشت جوجه کبوتر با برچسب ضدکرونا!
گروه جامعه: کشتارگاه کبوتر، فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای و بی‌کیفیتی است که از موبایل یک کارگر این روزها به فضای مجازی رسیده و واکنش گسترده کاربران ایرانی را به دنبال داشته است. به گزارش تجارت نیوز، کاربرانی که کشتار کبوترها را بی‌رحمانه می‌دانند و از خوردن گوشت آنها ابراز انزجار می‌کنند. روابط عمومی سازمان دامپزشکی اصالت این فیلم را تایید می‌کند و توضیح می‌دهد که کشتارگاه در اصفهان و این اقدام با مجوز بوده است.شهرام موحدی، مدیرکل دامپزشکی اصفهان هم به یک برنامه تلویزیونی توضیح داد که علاوه بر کبوتر برای پرندگانی مثل قرقاول، کبک و بلدرچین هم مجوز پرورش و کشتار صادر شده است و کشتار آنها زیر نظر دامپزشکی و اتوماتیک و کاملا بهداشتی است.او با اشاره به اینکه کبوتر حلال گوشت است، کشتار آنها را بدون اشکال توصیف می‌کند و می‌گوید که این اتفاق برای تنوع سفره غذایی است و البته گوشت کبوتر قبل از کشتار رسمی در کشتارگاه، مشتری داشته و غیرمجاز پرورش داده می‌شد و پشت مغازه‌ها به صورت غیربهداشتی ذبح می‌شد.
 
کبوتران کشتاری، جوجه‌های یک تا 1.5 ماهه هستند
کشتارگاه اصفهان اما یک خط ویژه برای ذبح کبوتران راه‌اندازی کرده است و بنا به گفته مسئول روابط عمومی این کشتارگاه به تجارت‌نیوز، کشتار کبوتر در آنجا به تازگی اتفاق نیفتاده و حدود پنج سالی می‌شود که کبوتران را برای کشتار به آنجا می‌برند.آنها فقط با یک تولیدکننده صنعتی گوشت کبوتر قرارداد دارند و هر دو ماه یکبار محموله کبوتران را برای کشتار سفارش می‌گیرند. هر بار هم 200 تا 400 کبوتر برای کشتار به این کشتارگاه منتقل می‌شوند. کبوترانی که حداکثر وزن‌شان به نیم کیلوگرم نمی‌رسد و جوجه‌هایی یک تا 1.5 ماهه هستند.

گوشت کبوتر با خواص ضد کرونا!
گوشت کبوتر را کجا می‌فروشند؟ پرسنل کشتارگاه پاسخ این سوال را نمی‌دانند و فقط به گفتن این جمله بسنده می‌کنند که گوشت کبوتر مشتریان خاص دارد و براساس سفارش آنها کبوتر را می‌کشند و می‌فروشند.در فضای مجازی اما به آگهی‌هایی برمی‌خورید که گوشت کبوتر را با ادعای درمان بیماران کرونا، تقویت قوای جنسی و تقویت هوش کودکان می‌فروشند. کبوترها نه کیلویی که قطعه‌ای فروخته می‌شوند. هر قطعه یا هر عدد کبوتر 25 هزار تومان قیمت دارد.پیام محبی، رییس سابق جامعه دامپزشکان ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید که این عناوین فروش گوشت کبوتر متقلبانه است و اصولا موافق تولید صنعتی و مصرف گوشت هر حیوانی نیست.او توضیح می‌دهد سوداگران برای درآمدزایی از یک بازار جدید، خواصی برای گوشت حیوانات مختلف قائل می‌شوند که پایه علمی ندارد. از این گذشته در صورت واقعیت ادعای آنها، بیشمار غذای جایگزین با آن خواص وجود دارد و ضرورتی نیست که دست به کشتار هر حیوانی بزنیم.محبی تاکید می‌کند حیواناتی که برای پرورش صنعتی تولید می‌شوند، سالیان طولانی است که اجداد انسان آنها را برای مصرف پرورش داده است و به اندازه کافی و به میزان مورد نیاز بدن انسان، مواد مغذی دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها