به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۲۳۸۹۹۶
رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا؛ تاکنون ۹۲ میلیون نفر رای دادند؛

ترامپ: آلمان، چین و ایران می‌خواهند از شر من خلاص شوند

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که آلمان، چین و ایران خواستار شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند.  
ترامپ: آلمان، چین و ایران می‌خواهند از شر من خلاص شوند
به گزارش مهر، دونالد ترامپ در حضور هواداران انتخاباتی اش در پنسیلوانیا گفت: چین، ایران و آلمان می‌خواهند از شر من خلاص شوند. پایگاه خبری کانادا (canadian) گزارش داد که مناسبات آمریکا و آلمان بویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ رو به وخامت گذاشته است.
رئیس جمهوری آمریکا اطمینان دارد که شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نه تنها مورد استقبال ایران و چین است، بلکه همچنین با استقبال آلمان مواجه می شود. در چهار سال گذشته، ترامپ سیاست خارجی اش را مبتنی بر شعار «آمریکا اول» قرار داده و از روی عمد متحدان سنتی آمریکا در اروپا را رنجانده است. وخامت مناسبات آمریکا با اروپا به طور ویژه آلمان را دربرمی گیرد و موضوع تکراری مورد بحث دو طرف، هزینه های نظامی برلین بوده که از نظر ترامپ بسیار کم است. در نتیجه، رئیس جمهوری آمریکا از خارج کردن حدود یک سوم از نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان خبر داده است. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه برای دور دوم ریاست بر کاخ سفید، با جو بایدن رقیب دموکرات خود به رقابت می پردازد. بایدن به همکاری‌های چند جانبه متعهد است و در دوره زمامداری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، به چهره ای آشنا برای متحدان دیرینه و شرکای ایالات متحده تبدیل شد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هفته جاری برگزار می شود تا سرنوشت چهل و ششمین مستاجر کاخ سفید در جریان آن مشخص شود.

۹۲ میلیون نفر رای دادند؛ رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا می‌شکند؟
بیش از ۹۱.۶ میلیون نفر تا پایان روز شنبه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند که حدود ۷۰ درصد آمار نهایی مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۶ است.  به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، ۴۳ درصد از رای‌دهنده‌های ثبت‌نام‌کرده در آمریکا در فاصله کمتر از سه روز تا روز انتخابات رای داده‌اند و در ۱۶ ایالت آمار رای‌دهنده‌ها از مرز ۵۰ درصد گذشته است. این آمار و ارقام در شرایطی به دست آمده که آمریکا رکورد تعداد مبتلایان و کشته‌های کرونا را در دست دارد و روز به روز بر شدت شیوع و فراگیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور افزوده می‌شود.
چهار سال پیش ۱۳۶.۵ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و رقم آرای زودهنگام و پیشدستان ۹۱.۶ میلیون نفری معادل ۶۷ درصد تعداد نهایی رای‌دهنده‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ است. در دو ایالت تگزاس و هاوایی، مجموع آرای زودهنگام و پستی از آمار نهایی شرکت‌کنندگان در انتخابات دور گذشته بیشتر شده و البته بسیاری از مردم برای پرهیز از گیر افتادن در شلوغی‌های روز سوم نوامبر و احتمال ابتلا به کرونا، ترجیح داده‌اند زودتر رای بدهند. رای پستی که یک مخالف سرسخت به نام دانلد ترامپ دارد، شاید یکی از بحران‌های اصلی انتخابات این دوره باشد. رئیس جمهوری آمریکا معتقد است احتمال تقلب در آرای پستی بسیار زیاد است و از آنجا که دموکرات‌ها نزدیک به دو برابر بیش از جمهوریخواهان از شیوه پستی استقبال کرده‌اند، شمارش این تعداد رای می‌تواند اعلام نتیجه نهایی را به تاخیر بیندازد. در این حالت، اگر نتیجه به سود ترامپ نباشد او یک بهانه بزرگ برای نپذیرفتن شکست دارد و آن وقت پای دیوان عالی به میان می‌آید؛ نهادی که هواداران ترامپ در آن دست بالا را دارند.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۶:۱۹
ترامپ یا بایدن فرقی ندارد ایران و امریکا نهایتا به توافق خواهند رسید چون هر دو منافع و مصلحت خودشان را در اولویت قرار خواهند داد. (369777)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها