به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۳۹۱۰۱

در بازار خرید و فروش خودرو هیوندای کشور چه می‌گذرد؟

گرذه اقتصادی: هیوندای نامی آشنا برای طرفداران خودروهای کره‌ای است. این شرکت خودروسازی محصولاتی در سطح استانداردهای جهانی تولید می‌کند و روز به روز کیفیت خودروهای خود را بالا می‌برد. به‌ طوری که یکی از صادرکنندگان بزرگ خودرو به تمام نقاط جهان محسوب می‌شود.
محصولات این شرکت نیز به شکل وارداتی یا مونتاژ شده به بازار خرید و فروش خودرو در کشور ما هم راه پیدا کرده‌اند و برخی از آن‌ها بعد از موج افزایش قیمت خودرو، توانسته‌اند به سکوی 700 میلیونی برسند. در این نوشتار از همراه مکانیک سه مورد از این خودروها را معرفی می‌کنیم.


هیوندای توسان 2008 مدل JM 2700 فول
توسان JM 2700 مدل 2008 یکی از فرزندان خلف در خانواده هیوندای توسان است که از سال 2004 وارد بازارهای جهانی شد اما ایرانی‌ها مجبور بودند که سه سال صبر کنند و از سال 2007 از نزدیک با این شاسی بلند افسانه‌ای آشنا شوند. این خودرو توسط شرکت آسان موتور وارد کشور شد و در همان ابتدا با استقبال خریداران مواجه شد. با وجود آن که این خودرو در بین خودروهای دست دوم بازار کشور کمی قدیمی است، اما هنوز هم می‌تواند در مقابل سایر رقبا مزایای خود را به رخ بکشد.
از جمله این که این خودروی سنگین که حدود 1700 کیلوگرم وزن دارد، تنها در مدت زمان 10.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که قطعاً شتابی قابل توجه خواهد بود. هیوندای توسان JM تجربه رانندگی ویژه‌ای هم برای شما به ارمغان می‌آورد. خصوصاً از جهت فرمان پذیری و هندلینگ این خودرو بسیار عالی عمل می‌کند. ترفند ویژه شرکت هیوندای در نصب موتور در ارتفاع پایین سبب شده است که خودرو از هر نظر در زمان رانندگی شگفت‌انگیز ظاهر شود و به خصوص پایداری بالایی داشته باشد.


اما این خودروی دوست داشتنی به هر حال در بازار خودروهای دست دوم به عنوان پدربزرگ شاسی بلندهای هیوندای شناخته می‌شود و بخواهی نخواهی کمی هم قدیمی شده است. از جمله این که امکانات آن مانند شاسی بلندهای امروزی آپدیت نیست و سیستم ترمز آن هم گاهی اذیت کننده است. به علاوه، مانند بسیاری از خودروهای کره‌ای، مشکل کمبود جا در ردیف عقب صندلی‌ها را نیز باید به نقاط ضعف این خودرو اضافه کنیم. اما در مجموع هیوندای توسان یک خودروی خوش ساخت و خوش استیل است که در بازار خرید و فروش خودرو قیمتی معادل با 730 میلیون تومان دارد.

هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل فول
هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل فول یکی دیگر از شاسی بلندهای با قدمت در بازار خرید و فروش خودرو در کشور است. این خودرو که به طور خلاصه با نام سانتافه شناخته می‌شود، زمانی به عنوان نماد خودروهای شاسی بلند لوکس در بازار ایران شناخته می‌شد و بازار خرید و فروش به شدت گرمی هم داشت. این خودروی محبوب هنوز هم برای خریداران ایرانی جذاب است و با قیمت 770 میلیون تومان در رده خودروهای 700 میلیونی بازار قرار گرفته است.
محبوبیت هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل اتفاقی به دست نیامده است و نقاط قوت فنی و ظاهری آن را می‌توان بدیهی‌ترین دلیل برای موفقیت آن دانست. به عنوان مثال این خودرو در داخل کابین کاملا جادار است و می‌تواند برای خانواده‌هایی که اهل مسافرت و ماجراجویی هستند، انتخاب مناسبی باشد. صندلی‌های آن نیز به شکلی طراحی شده‌اند که سرنشینان دچار خستگی مفرط نشوند و به طور کلی سفر دلپذیری داشته باشند. این خودرو با یک موتور 2.7 لیتری با شتابگیری جالب توجه خود می‌تواند در مدت زمان 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 برسد.
اگر هنوز در پرداخت 770 میلیون تومان پول برای خرید هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل فول شک دارید، باید بگوییم که این خودرو تجربه رانندگی فوق‌العاده‌ای دارد. سر و صدای موتور توسط عایق‌بندی مناسب کابین کاملا گرفته شده و رانندگی نرم و راحت با آن حس خوشایند و جذابی دارد که قطعاً مشتاق تجربه آن خواهید بود.

هیوندای اکسنت کرمان موتور 97 اتوماتیک
هیوندای اکسنت کرمان موتور 97 اتوماتیک در واقع یک سدان کامپکت یا جمع و جور است که برای سفرهای درون شهری بسیار ایده آل است. دلیل این که روی نام کرمان موتور تأکید داریم این است که هیوندای اکسنت موجود در بازار ایران در واقع دو نوع است. نوع اول توسط شرکت آسان موتور به کشور وارد شده است و با نام نمونه وارداتی نیز شناخته می‌شود. نوع دوم توسط شرکت کرمان موتور در داخل کشور مونتاژ شده و همان نمونه مونتاژی است که در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم از آن نام می‌برند.
حتی اگر این دو نمونه را از نزدیک هم ندیده باشید، بنا به تجربه مشخص است که نمونه مونتاژی از نظر کیفیت، آپشن‌ها و امکانات سطح پایین‌تری نسبت به نمونه وارداتی دارد. به هر حال در مورد نمونه مونتاژی یا همان کرمان موتور باید بگوییم که قیمت آن 775 میلیون تومان است که به دلیل اتوماتیک بودن و البته سال ساختش از دو خودروی دیگر این لیست گران‌تر است. موتور این خودرو با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متر عملکرد متوسطی از خودش نشان می‌دهد.


هنگامی که به بازار فروش خودرو کارکرده سر می‌زنید، چه به صورت آنلاین و چه حضوری، مسائلی مانند صرف هزینه‌های زیاد برای رفت و آمد و کارشناسی، اتلاف وقت و انواع کلاه‌برداری‌ها ممکن است شما را آزار دهد. همراه مکانیک با کارشناسی تضمین شده خودرو و همچنین گردآوری نمایشگاهی از خودروهای کارشناسی شده، مرجع مطمئنی برای خرید و فروش خودرو دست دوم به حساب می‌آید. خصوصاً آن که در این مسیر چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده، به یک مشاور قابل اعتماد در امر عقد قرارداد دسترسی خواهید داشت و البته هیچ هزینه اضافی را نیز پرداخت نخواهید کرد. پس وقت خود را تلف نکنید، همین الان وارد صفحه hamrah-mechanic.com/cars-for-sale شوید و از اولین و بزرگ ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور دیدن کنید تا فروش 0 تا 100 خودرو خود را به این شرکت بسپارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها