کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواص شگفت انگیز چای سبز

13 آبان 1399 ساعت 11:12


گروه سلامت: چای سبز دمنوش‌ پر طرفداری است که در برنامه غذایی بسیاری از افراد گنجانده شده است، این چای آرامبخش بوده و از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند. تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت در جهان امروز برای افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  با توجه به شیوع انواع بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر در حال حاضر موضوع تقویت سیستم ایمنی بدن مسئله‌ای است که مورد تاکید همه پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف درمانی است.  با مصرف برخی از مواد غذایی ساده و ارزان قیمت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از ابتلا به بیماری‌های مختلف در امان بمانید.  چای سبز امروزه در دنیا و همچنین در میان مردم کشور ما به عنوان یکی از دمنوش‌های شناخته شده و پر طرفداری است که در برنامه غذایی بسیاری از افراد گنجانده شده است.  از گذشته تا کنون در کشور‌هایی  مانند چین، خواص درمانی متعددی برای چای سبز عنوان شده و از آن در مصرف انواع بیماری‌های جسمی، چون سر درد و همچنین بیماری‌های روحی و روانی مثل بیماری افسردگی استفاده شده است.
 

درمان آلرژی‌های فصلی با چای سبز
فرزانه خدایاری، پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا ۳ نوع اصلی چای سیاه، چای سبز و چای سفید وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خواص مخصوص به خود را دارد؛ تفاوت اصلی این چای‌ها در میزان فرآوری انجام شده روی آن‌هاست.او  افزود: برگ‌های چای سفید به سرعت خشک می‌شوند امابرگ‌های چای سبز، برای خشک شدن در معرض گرما و بخار قرار می‌گیرند. برگ‌های چای سیاه خرد شده هم با در معرض هوا قرار گرفتن، اکسیده شده و در نهایت به چای مرسوم ایرانی‌ها تبدیل می‌شود.این پزشک متخصص تغذیه گفت: بر اساس نتیجه تحقیقات پژوهشگران، چای سفید نسبت به چای سبز و همچنین چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سیاه دارد.خدایاری بیان کرد: برای چای سبز خواص متعددی از طرف متخصصان و پزشکان حوزه علم تغذیه بیان شده است. یکی از مهمترین خواص آن سرعت بخشیدن به روند بهبود انواع آلرژی‌های فصلی در افراد مختلف است.او تاکید کرد: مصرف چای سبز باعث افزایش میزان هوش و حافظه افراد شده و در حفظ و افزایش سلامت دهان و دندان و همچنین لثه‌ها، موثر خواهد بود.خدایاری گفت: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث افزایش طراوت و شادابی و جوانی پوست می‌شود و در افزایش و بهبود میزان آبرسانی مطلوب به پوست اثراتی شگفت‌انگیز دارد. مصرف این نوع از چای  علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، منجر به افزایش طول عمر می‌شود.
او افزود: کلسترول بد خون در مصرف کنندگان چای سبز به خوبی کنترل شده و کاهش پیدا می‌کند و با افزایش سوخت و ساز خوب در بدن افراد، باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن آن‌ها می‌شود.

نوشیدن چای سبز، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد
این پزشک متخصص تغذیه یادآوری کرد: افرادی که به دنبال لاغری هستند، با مصرف روزانه ۳ لیوان چای سبز، می‌توانند در این راه اثرات چربی سوزی و لاغر کننده این چای شگفت انگیز را بدون چروک و افتاده شدن پوست خود مشاهده کنند.او با بیان اینکه مصرف مستمر چای سبز از ابتلا افراد به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند، ادامه داد: مصرف روزانه چای سبز آرامبخش بوده و میزان استرس را کاهش می‌دهد همچنین افزایش سطح تمرکز را بالا برده و  مانع از بروز افسردگی می‌شود.این پزشک متخصص تغذیه گفت: بدون تردید در کنار خواص بی شماری که برای مصرف چای سبز و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه ذکر شد، افراد باید از مصرف بی رویه آن خودداری کنند. بهترین ساعت مصرف چای سبز و تاثیرگذاری این دم نوش، ۲ ساعت پس از صرف وعده‌های غذایی است؛ نباید فراموش کرد که مصرف آن در نزدیکی زمان صرف غذا باعث کاهش جذب آهن غذا خواهد شد.خدایاری تاکید کرد: در نظر داشته باشید که مصرف این دمنوش از بروز آلزایمر و کند شدن فعالیت مغز جلوگیری کرده و ضمن آن در افزایش قدرت حافظه و بهبود عملکرد مغز تاثیر قابل تاملی دارد. او با بیان اینکه بهترین نوع چای سبز، چایی با برگ‌های سبز نسبتا روشن است، گفت: نوع چینی این چای بسیار مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر از نوع ژاپنی آن است. چای سبز باید به دور از هر نوع رطوبت نگهداری شود، تنها در این صورت می‌توان از کپک زدن و خراب شدن آن جلوگیری کرد.
این پزشک متخصص تغذیه تصریح کرد: برای خوش طعم کردن چای سبز می‌توانید از کمی هل، دارچین یا زنجبیل مثل چای سیاه استفاده کرده و لذت نوشیدن این دمنوش را دو چندان کنید.


کد مطلب: 239220

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/239220/خواص-شگفت-انگیز-چای-سبز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir