به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۳۹۵۰۴

افزایش قیمت نفت در سایه انتخابات آمریکا

افزایش قیمت نفت در سایه انتخابات آمریکا
گروه اقتصادی: به دلیل عدم قطعیت نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قیمت نفت رو به افزایش گذارده است. از نظر کارشناسان، این ابهام و احتمال پیروزی ترامپ به افزایش بهای نفت دامن زده، زیرا شانس بازگشت ایران به بازار نفت را کاهش می‌دهد.یک بشکه نفت برنت دریای شمال روز چهارشنبه  به بهای ۴۰،۶۲ دلار به فروش رسید که ۹۱ سنت بیشتر از روز پیش بود.
قیمت یک بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در این روز با افزایش ۸۶ سنت نسبت به روز قبل به ۳۸،۵۲ دلار رسید. بازارهای مالی به یک نتیجه قطعی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امید بسته بودند، حال باید انتظار بکشند، زیرا رقابت میان دو کاندیدای ریاست‌جمهوری در شماری از ایالت‌های آمریکا شانه به شانه ادامه دارد و نتیجه قطعی در هاله‌ای از ابهام است.
ناظران حوزه مالی می‌گویند، از آنجا که چشم‌انداز پیروزی ترامپ بهتر از آنی است که انتظارش می‌رفت، اشتیاق به ریسک نیز بالاتر رفته است.وارن پترسون، کارشناس مواد خام در بانک ING می‌گوید از این وضعیت قیمت نفت سود برده است و پیروزی ترامپ می‌تواند این روند را تشدید کند.این کارشناس می‌افزاید، علت آن در این است که در صورت پیروزی ترامپ، ایران شانس کمتری برای بازگشت به بازار نفت خواهد داشت.در کنار کاهش تقاضا به دلیل بحران کرونا، لیبی نیز در پی آتش‌بس در جنگ داخلی، تولید نفت خود را افزایش داده است. بدین گونه عرضه نفت بر کاهش قیمت تأثیر گذارده بود.صنعت نفت آمریکا نیز از پیروزی مجدد ترامپ سود خواهد برد. رقیب انتخاباتی او، جو بایدن بر روی سیاست حفظ محیط زیست تأکید دارد و پیروزی او می‌تواند صنعت نفت آمریکا را که متکی بر استخراج به روش فن‌آوری جدید فراکینگ است، محدود سازد.
برچسب ها: نفت بازار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها