به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۳۹۵۲

جاسوسی دختر اوکراينی از صدر/عكس

گروه بين‌الملل: رسانه‌هاي عربي و به ويژه عراقي با انتشار تصوير "مقتدي صدر"‌ رهبر جنبش صدر عراق در حالي که در کنارش سه زن ناشناس ايستاده اند، مدعي شدند که يکي از اين سه زن، جاسوس اوکرايني است.

به گزارش شیعه آنلاین، اين رسانه ها در ادامه نوشته‌اند: اين جاسوس اوکرايني از سوي سازمان اطلاعات و امنيت عربستان سعودي به خدمت گرفته شده تا با سفر به عراق، در دفتر "مقتدي صدر" در نجف أشرف استخدام شود و به جاسوسي براي عربستان سعودي بپردازد. هدف سازمان اطلاعات و امنيت سعودي از ارسال اين جاسوس به دفتر "مقتدي صدر" دريافت اطلاعات مهم و حساس است تا بتواند بر اساس اين اطلاعات بر ايجاد تفرقه و شکاف ميان شيعيان برنامه ريزي کند.

اين رسانه هاي عرب زبان در ادامه افزودند:‌ سازمان اطلاعات سعودي به دستور مستقيم شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" رئيس اين سازمان، اين جاسوس اوکرايني که به خوبي عربي صحبت مي کند را به استخدام در آورده و بعد از سه سال گذراندن دوره آموزشي در عربستان، او را دبي کردند تا با افتتاح يک شرکت اقتصادي، راهي را براي نزديک شدن به اطرافيان "مقتدي صدر" و راه يافتن به دفتر وي بيابد.

به نوشته اين رسانه هاي عراقي، او بعد از آشنا شدن با نزديکان "مقتدي صدر"، ادعا کرد که به مذهب تشيع گرويده و شيفته انديشه ها و سخنراني هاي "مقتدي صدر" شده است و از اين راه توانست به او نزديک شود و به دفتر وي راه يابد. البته او ابتدا از اطرافيان "مقتدي" درخواست کرد که راه را براي سفر وي به نجف براي پيوستن به حوزه علميه زنانه جنبش صدر هموار کنند. در مدت زمان کوتاهي اين امر صورت گرفت و بعد او خود را به دفتر "مقتدي صدر"‌ رساند.