به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۲۳۹۶۷۹

حمایت تمام‌قد حزب جمهوریخواه از دونالد ترامپ

حمایت تمام‌قد حزب جمهوریخواه از دونالد ترامپ
گروه بین‌الملل: حزب جمهوریخواه در بیانیه‌ای کوتاه در توییتر ضمن دفاع از مواضع دونالد ترامپ اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ⁩ به مبارزه برای ما ادامه خواهد داد، و ما نیز برای او خواهیم جنگید. در این بیانیه‏ برای حمایت از رئیس جمهور شماره حسابی اعلام و از حامیان این خزب درخواست شده تا گزارش هرگونه نشانه بی نظمی و تقلب در رای دهندگان را اطلاع بدهند. 
جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر اکثریت مجلس سنا را حفظ کردند و در مجلس نمایندگان هم چند کرسی بیشتر به دست آوردند و شخص دونالد ترامپ نیز حدود 70 میلیون رای مردم را کسب کرد که حتی از آرای او در سال 2016 (در مقابل هیلاری کلینتون) نیز بیشتر می‌باشد. به نحوی که ترامپ پس از بایدن دومین رییس‌جمهور آمریکاست که بیشترین آرا را در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کسب نموده‌اند و رگورد آرای باراک اوباما را شکست دادند. این موضوع باعث شده که محافل سیاسی و کارشناسان ایالات متحده و حتی برخی منابع حزب دموکرات این امر را یک پیروزی بزرگ برای این حزب و شخص ترامپ ارزیابی کرده‌اند و از لزوم تغییر نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان سخن گفته‌اند زیرا به زعم آنان، پلوسی به عنوان رییس مجلس نمایندگان نقش فعالی نداشت و در انتخابات اخیر نتوانست به خوبی از کاندیداهای دموکرات در ایالات مختلف دفاع کند و به همین دلیل حزب دموکرات در انتخابات مجلس سنا و مجلس نمایندگان کرسی‌های زیادی را از دست داد.

ترامپ: مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند
دونالد ترامپ در تازه ترین موضع‌گیری‌اش در باره شمارش آرای انتخابات نوشت: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرآیند انتخاباتی ما مربوط می‌شود. ما از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمرده شوند و همه آرای قانونی نباید شمرده شوند، اما در هر مرحله‌ای از کار با مقاومت دموکرات‌های در این زمینه مواجه شدیم.

گفتنی اینکه، دیروز پسر ترامپ از سکوت حزب جمهوری‌خواه در حمایت از پدرش بشدت انتقاد کرده بود و از آنان پرسیده بود آیا سکوت حزب در این شرایط شرم‌آور نیست؟ پس از آن بود گه لیندسی کراهام و تد کروز دو سناتور جمهوری‌خواه از مواضع دونالد ترامپ در به چالش کشیدن روند شمارش آرا حمایت کردند. از سوی دیگر، ساعتی قبل نیز رانا مک‌دنیل، رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان در توییتی نوشت: این دموکراسی ماست. ‏ ما باید بی نظمی های واضح را دنبال کنیم. ‏ کمیته ملی جمهوریخواهان در حال حاضر تیم های حقوقی را در آریزونا، جورجیا، میشیگان و پنسیلوانیا مستقر کرده تا مسائل مربوط به آرا و شمارش آرا را بررسی کند تا از صحت انتخابات اطمینان حاصل کند.
ما بی‌نظمی‌هایی را در میشیگان ثبت کرده‌ایم. ‏ در وین کانتی ، ناظران انتخابات را در جای تاریکی با پنجره‌های بسته و درب‌های قفل‌ شده زندانی کردند. ‏ افشاگری در مرکز TCF گفت كه ناظر آنها از آنها خواسته كه به طور غيرقانوني تاریخ‌ها را در برگه‌های راي تغییر دهند.



 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها