به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۴۰۲۰۳

آخرین ارزیابی از شمارش آرا و الکترال‌ها در آمریکا

آخرین ارزیابی از شمارش آرا و الکترال‌ها در آمریکا
گروه بین‌الملل: فعالان و رسانه‌های حامی دونالد ترامپ می‌گویند با نهایی شدن شمارش آرا، همه ۴۵ رای الکترال ایالت‌های جورجیا «۱۶ رای»، کارولینای شمالی «۱۵رای»، آریزونا «۱۱ رای» و آلاسکا «۳ رای» بحساب دونالد ترامپ منظور و نتیجه ۲۵۹ به ۲۷۹ خواهد شد. بنا به تحلیل این رسانه‌ها، با توجه به شکایت تیم حقوقی ترامپ از روند اخذ و شمارش پستی در ایالت‌های پرالکترال پنسیلوانیا، ویسکانسن و میشگان رای مقامات قضایی و در نهایت دیوان‌عالی آمریکا، تکلیف نهایی برنده را مشخص خواهد کرد.

در همین حال، با کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت آریزونا «با ۱۱رای الکترال» رسانه‌های CNN ، BBC و ABC که تاکنون این ۱۱ رای را به سود بایدن قلمداد کرده بودند، آرا الکترال بایدن را از 290 به 279 رای بازگرداندند! آرای جورجیا نیز در حال بازشماری است و یک منبع نزدیک به جمهوری‌خواهان در توییتی نوشت: «خبرها به زودی خواهد آمد. قریب به 70,000 رای از جو بایدن به نفع ترامپ ثبت خواهد شد.»
از سوی دیگر، رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ در توییتی نوشت: «انتخاب بایدن از سوی رسانه‌های دروغگو بر اساس آرای غیرقانونی در پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و جاهای دیگر بوده است. ما این را ثابت می‌کنیم.» تام فیتون، رییس دیده‌بان عدالت در آمریکا هم از وجود ۱.۸ میلیون رای‌دهنده «جعلی» در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خبر داده است!

در همین حال، دونالد ترامپ مصاحبه تد کروز و لیندسی گراهام، دو سناتور جمهوری‌خواه با فاکس‌نیوز را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته است. کروز می‌گوید: «قرار نیست شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها، رییس‌جمهور آمریکا را تعیین کنند. همچون سال ۲۰۰۰ که شکایت تیم حقوقی جرج بوش ۳۷ روز به طول انجامید و نتیجه اعلام شده توسط رسانه‌ها تغییر کرد و بوش مجددا در ماه سفید ابقا شد این بار هم وضع به همان‌گونه است. در میشگان در ۴۷ حوزه رای‌گیری از نرم‌افزاری استفاده شده که آرای ترامپ را به نام بایدن قرائت کرده‌اند. رسانه‌ها می‌گویند بازی تمام شده و مردم بروند خانه‌هایشان اما اینگونه نیست. باید تکلیف این همه نابسامانی در پروسه رای‌گیری مشخص شود و احتمالا تکلیف نهایی را دیوانعالی تعیین خواهد کرد.»

گراهام: آقای رئیس‌جمهور، نتیجه را قبول نکن و سخت مبارزه کن
لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، هم در مصاحبه با فاکس‌نیوز از دونالد ترامپ، خواست که «سخت بجنگد» و شکست در رقابت با جو بایدن را نپذیرد. او گفت که ادعاهای ترامپ درباره تقلب باید بررسی شود. سناتور کارولینای جنوبی افزود: «در صورت پیروزی بایدن ما با او کار خواهیم کرد، اما ترامپ هنوز شکست نخورده است.» او خطاب به ترامپ گفت: «آقای رییس‌جمهور، نتیجه را قبول نکن و سخت بجنگ


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها